Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Είναι τα plug-in υβριδικά τόσο «καθαρά» όσο δηλώνουν;

Ελλάδα 12:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι τα plug-in υβριδικά τόσο «καθαρά» όσο δηλώνουν;

Mobility

Είναι τα plug-in υβριδικά τόσο «καθαρά» όσο δηλώνουν;

Mobility

Μετά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται τα plug-in υβριδικά, σε ότι αφορά τη φιλικότητα ως προς το περιβάλλον. Οι μετρήσεις τους όμως αμφισβητούνται πλέον έντονα…

Advertisement
Advertisement

Όλοι έχουμε προσέξει τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπής CO2 που συνοδεύουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Μάλιστα οι αριθμοί αυτοί ανοίγουν το δρόμο είτε για να κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο , είτε για να γλιτώνουν σημαντικούς δασμούς και φόρους. Αντίστοιχες νομοθεσίες υπάρχουν και σε άλλες χώρες της ΕΕ, η οποία τα έβαλε κάτω και σκέφτηκε ότι… κάτι δεν πάει καλά με τις μετρήσεις των PHEV.

Για να θυμηθούμε λίγο τη λειτουργία ενός plug-in

Advertisement
Advertisement

Τα περισσότερα PHEV εξοπλίζονται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων και σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης. Η εξελιγμένη διαχείριση του συστήματος πρόσωσης των plug-in υβριδικών παρέχει τη βάση για συχνή και συνεχή ηλεκτρική οδήγηση.

Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει την αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο θα λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά, πότε θα ανακτηθεί ενέργεια ή πότε το αυτοκίνητο θα ρολάρει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο και πότε αυτός θα ενεργοποιηθεί εκ νέου.

Advertisement

Και ο οδηγός όμως είναι σε θέση να επιλέξει πότε θα κάνει οικονομία στο καύσιμο, πότε θα κινηθεί ηλεκτρικά και πότε όχι. Αν π.χ, δεν έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τη μπαταρία ή απλά δε θέλει να το κάνει, τότε το μοτέρ εσωτερικής καύσης θα δουλεύει… υπερωρίες. Αυτό σημαίνει πως θα καταναλώνει και θα εκπέμπει όσο και ένα απλό υβριδικό και όχι όσο αναγράφουν οι κατασκευαστές σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.

Και αν αυτό δεν μπορεί να υπολογιστεί από τα τεστ των εταιρειών προκαταβολικά, τότε η θερμοκρασία του περιβάλλοντος σίγουρα θα μπορούσε να συνεκτιμηθεί. Δεν είναι άγνωστο το ότι τα ηλεκτρικά «πονάνε» στις χαμηλές θερμοκρασίες με την αυτονομία της μπαταρίας να πέφτει επικίνδυνα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα PHEV και για το λόγο του αληθές η έρευνα της οποίας τα δεδομένα δημοσιεύουμε χρησιμοποίησε ως αυτοκίνητο αναφοράς μια BMW X1 xDrive 25e.

Advertisement

To γερμανικό μοντέλο έχει μετρηθεί στα 43 γραμμάρια CO2/χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, αριθμός εξαιρετικά χαμηλός. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα των δοκιμών;

Με εξωτερική θερμοκρασία -5 βαθμών Κελσίου η Χ1 εξέπεμπε 94 γραμμάρια CO2/χλμ. στην λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας (ΕCO). Σε νορμάλ λειτουργία ο αριθμός σκαρφάλωσε στα 122 γραμμάρια CO2, ενώ κατά τη διάρκεια φόρτισης της μπαταρίας από τον κινητήρα βενζίνης η εκπομπή CO2 εκτοξεύτηκε στα 246 γραμμάρια/χλμ. Αριθμοί που όχι μόνο δεν αντιστοιχούν σε αυτοκίνητο που προστατεύει το περιβάλλον, αλλά παραπέμπουν σε πολύλιτρα μοντέλα περασμένων δεκαετιών.

Advertisement

Όλα αυτά έκαναν την EE και τη Μ. Βρετανία να αναθεωρήσουν τους νόμους τους σχετικά με τα PHEV και να μπουν στην διαδικασία αλλαγής των τεστ για τις εταιρείες και τα plug-in υβριδικά τους. Αυτό θα συμβεί από το 2025 και έπειτα, με τις επιδοτήσεις για την αγορά τους να επανεκτιμούνται ακόμη πιο άμεσα. Έτσι ανοίγει ο δρόμος ακόμη πιο ξεκάθαρα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά που σίγουρα δεν εκπέμπουν CO2 όποια μέτρηση και αν πραγματοποιηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτές τις μάρκες επέλεξαν οι Έλληνες τον Ιανουάριο!
Αυτό είναι το Top-10 των best-sellers του Ιανουαρίου!
Πόσα αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 στην Ευρώπη – Οι μάρκες πρωταθλήτριες