Το Land Rover Defender με υδρογόνο;
ΝΕΑΤο Land Rover Defender με υδρογόνο;
ΝΕΑΗ Jaguar Land Rover είναι αποφασισμένη να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και επομένως εστιάζει τόσο στα επαφορτιζόμενα ηλεκτρικά όσο και στα υδρογονοκίνητα.
Στην πρίζα μπαίνει η Land Rover, η οποία όπως ανακοίνωσε πρόσφατα μέχρι το 2030 θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντίστοιχη πολιτική υιοθετεί και η Jaguar, η οποία, ωστόσο, σφίγγει περαιτέρω τη θηλιά θέτοντας ως ορόσημο τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας.
WHAT CAR
Όπως, ωστόσο, έχει εξαγγελθεί με κάθε επισημότητα, στο επίκεντρο της JLR είναι και το υδρογόνο. Η εξέλιξη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και πλέον το μόνο που απομένει είναι η τμηματική παρουσίαση των πρωτότυπων οχημάτων.
Ανάμεσα σε αυτά και το Land Rover Defender Hydrogen, το οποίο εντός του τρέχοντος μήνα θα δοκιμαστεί στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τεχνικές πληροφορίες για το μοντέλο δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας και τα μοναδικά στοιχεία απορρέουν από ένα βίντεο της μάρκας. To Defender Hydrogen ενσωματώνει δύο δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης πλαισιωμένες από μια μπαταρία που λειτουργεί επικουρικά και «συγκεντρώνει» την ανακτώμενη ενέργεια κατά την πέδηση. Οι κυψέλες καυσίμου εδρεύουν εκεί που βρίσκεται ο κινητήρας της συμβατικής έκδοσης.
Όπως αναφέρει η βρετανική εταιρεία, τα υδρογονοκίνητα οχήματα «έχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως είναι ο ταχύτατος ανεφοδιασμός και οι ελάχιστες απώλειες αυτονομίας σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες». Ένα από τα εμπόδια που θα κληθούν να υπερβληθούν είναι το υποανάπτυκτο δίκτυο σημείων ανεφοδιασμού. Σύμφωνα, όμως, με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (IEA), έως το τέλος της δεκαετίας τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα είναι περισσότερα από 10.000.
Υπενθυμίζεται πως το Land Rover Defender προσφέρεται (σ.σ. και στη χώρα μας) και σε plug-in υβριδική έκδοση, υπό την ονομασία P400e. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 142 PS και έναν 2λιτρο 4κύλινδρο 300 PS που συνδυαστικά παράγουν 404 PS.
Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,6 δλ. η τελική φτάνει τα 210 χλμ./ώρα και η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 19,2 kWh προσφέρει μέχρι και 43 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.
Τέλος, μέσα στα επόμενα χρόνια ενδέχεται να δούμε και αμιγώς ηλεκτρική (επαναφορτιζόμενη) έκδοση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η E-Type V12 του 1971αξίζει την προσοχή κάθε συλλέκτη Jaguar (VIDEO)
Πρώτη δοκιμή: Land Rover Discovery Sport P300e PHEV
Η Jaguar και το δημιουργικό ταλέντο στη νέα καμπάνια της F-PACE