Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Land Rover Discovery Sport P300e PHEV

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Τετρακίνητο, plug-in υβριδικό, με μοτέρ βενζίνης turbo 1,5 λίτρων και συνδυαστική ισχύ 309 ίππων, το νέο Land Rover Discovery Sport P300e φέρνει τη νέα εποχή του «ρεύματος» και στα μικρότερα μοντέλα της βρετανικής μάρκας.

Το Discovery Sport είναι το μικρότερο μοντέλο της Land Rover, «αδελφό» του Range Rover Evoque, και παράλληλα το πρώτο σε πωλήσεις μη «Range Rover» μοντέλο των βρετανών.

Στη γκάμα του διαθέτει εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης και diesel, όμως σε αυτές προστίθεται πλέον και η πρώτη plug-in υβριδική έκδοση, με κινητήρα βενζίνης 1.5 lt. και ηλεκτροκινητήρα. Η επιλογή αυτή εκτός των πλεονεκτημάτων που επιφέρει σε μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 (στη χώρα μας δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας), έχει το προνόμιο να είναι και η ισχυρότερη όλων, τονίζοντας επιπλέον τον δυναμισμό του αυτοκινήτου.

Compact, αλλά «Land Rover»

To Discovery Sport σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από το τετραγωνισμένο του αμάξωμα, που παραπέμπει στα μεγαλύτερο Land Rover και ειδικά στο Discovery, χαρίζοντάς του έτσι ένα αδιαμφισβήτητο οπτικό κύρος. Οι διαστάσεις του το τοποθετούν στη βάση της κατηγορίας των μεσαίων SUV, δίνοντάς του τον τίτλο του μικρότερου σε μέγεθος «Land». Ειδικά τώρα για το μοντέλο της δοκιμής μας, αυτό διέθετε μια σειρά από έξτρα στοιχεία που τόνιζαν την αισθητική του, όπως είναι πακέτο εξωτερικών λεπτομερειών σε μαύρο χρώμα, οι 19άρες ζάντες σε σκούρο γκρι, καθώς και η διχρωμία σε μαύρο (οροφή) και γκρι (υπόλοιπο αμάξωμα).

Πολυτελές εσωτερικό με τονισμένη τεχνολογία

Στο εσωτερικό του Discovery Sport η αισθητική του ταμπλό με την αρχιτεκτονική διπλού περβαζιού χαρακτηρίζει τα περισσότερα από τα σύγχρονα Land Rover, με την όλη λογική της να δίνει έμφαση στην πρόταξη της κεντρικής, άκρως ευκρινούς οθόνης αφής για το ηχοσύστημα, έναντι των παραδοσιακών διακοπτών. Σε αυτή, απεικονίζονται οι διευρυμένες ενδείξεις και πληροφορίες του νεότερου συστήματος infotainment Pivi της μάρκας. Έξυπνη είναι η διάταξη των διακοπτών ακριβώς από κάτω της, στο κέντρο της κονσόλας, εκεί όπου η χρήση των δύο περιστροφικών χειριστηρίων διαφοροποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, μέσω του οποίου ο οδηγός αποφασίζει π.χ. εάν από τον δεξί διακόπτη θα χειριστεί τον κλιματισμό ή εάν θα επιλέξει το οδηγικό set-up του αυτοκινήτου που επιθυμεί. Πλήρης ενδείξεων είναι και ο πίνακας οργάνων. Ωστόσο, αυτό που ικανοποιεί περισσότερο ίσως από οτιδήποτε άλλο στο εσωτερικό του Discovery Sport είναι η επιλογή των υλικών, που ταιριάζει απόλυτα στον γενικότερο premium χαρακτήρα της μάρκας. Χωρίς προβλήματα είναι επιπλέον και το γενικότερο φινίρισμα και συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι υψηλά τοποθετημένη και βοηθά στην πολύ καλή επόπτευση του γύρω χώρου, αλλά και στη χρήση των μάλλον αντιεργονομικών, απολύτως οριζόντιων και επίσης υψηλά τοποθετημένων διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα.

Στο πεδίο της πρακτικότητας, στο εσωτερικό του Discovery Sport δεν λείπουν οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 780 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Άκρως πρακτική αποδεικνύεται και η –έξτρα– ηλεκτρική πόρτα για το χώρο αποσκευών. Για τους επιβάτες του, το Discovery Sport είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες, χωρίς να απαιτεί παραχωρήσεις.

Ισχυρό plug-in υβριδικό με 1.5 lt. turbo κινητήρα

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Land Rover Discovery Sport διαθέτει τον πρώτο μικρού κυβισμού (1.5 lt., φυσικά με turbo) κινητήρα της σύγχρονης ιστορίας της Land Rover. Πρόκειται για ένα 3κυλινδρο μοτέρ της σειράς Ingenium, το οποίο με τη βοήθεια του turbo καταφέρνει να αποδώσει 204 ίππους ισχύος και 280 Nm ροπής. Μαζί του, συναντούμε έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο κιβώτιο 1 σχέσης, που αντλεί ρεύμα από μια μπαταρία 15 kWh τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η ισχύς του μοτέρ αυτού είναι 109 ίπποι, ενώ συνδυαστικά η χρήση του κινητήρα βενζίνης και του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει 309 ίππους ισχύος και 540 Nm ροπής. Η λειτουργία του συστήματος ορίζει ότι με το ξεκίνημα το Discovery Sport κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, ενώ από εκεί και πέρα όταν απαιτείται επιπλέον φορτίο εμπλέκεται και ο βενζινοκινήτηρας. Ανάλογα με τη στάθμη του ρεύματος στη μπαταρία και το οδηγικό set-up που θα επιλεγεί, η εμπλοκή αυτή είναι λιγότερη ή περισσότερη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Discovery Sport μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις που εμείς στη δοκιμή μας καταγράψαμε έως και 43 χλμ.

Στην πράξη η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι άκρως πολιτισμένη. Με τη χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ μια… ησυχία επικρατεί στο εσωτερικό, ενώ όταν εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας τότε η ησυχία αυτή διαταράσσεται στο λιγότερο δυνατό για τα δεδομένα 3κύλινδρων μοτέρ. Από πλευράς απόδοσης, ο συνδυασμός προσφέρει την άφθονη ροπή του από πολύ χαμηλά, κινώντας με άνεση το βαρύ Discovery Sport (2.093 κιλά συνολικά) και ικανοποιεί απόλυτα και στις μεσαίες στροφές. Στις υψηλότερες στροφές όπου εμπλέκεται λίγο ή και καθόλου (σε ταχύτητες πάνω από 135 km/h) ο ηλεκτροκινητήρας υπάρχει μια αναμενόμενη, λόγω και του κυβισμού του βενζινοκινητήρα, «κόπωση» του μοτέρ, όμως το 8άρι αυτόματο κιβώτιο κατεβάζει σχετικά άμεσα τις σχέσεις για να το βοηθήσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. Στο πεδίο της κατανάλωσης, αυτή λόγω και του ηλεκτροκινητήρα είναι μειωμένη συγκριτικά με αντίστοιχης ισχύος επιλογές αποκλειστικά με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Μια μέση τιμή 8,3 lt./100 km ήταν αυτή που καταγράψαμε στη δοκιμή μας, χωρίς πάντως να φορτίζουμε καθημερινά τη μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση, το παραπάνω νούμερο μειώνεται αρκετά περισσότερο.

Έμφαση στην άνεση, πολύ καλό και εκτός

Στο δρόμο το Discovery Sport PHEV προσφέρει αυξημένα επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης στους επιβάτες του. Μαζί με την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός που δίνει η εποπτική θέση οδήγησης, το αυτοκίνητο δίνει μια αίσθηση… ανωτερότητας που ικανοποιεί τον οδηγό του. Στο ταξίδι, παρά το τετραγωνισμένο αμάξωμα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν γίνονται πολύ αισθητοί στο εσωτερικό λόγω και της τονισμένης ηχομόνωσης, ενώ η σταθερότητα με βάση πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας των τετρακίνητων SUV είναι πολύ καλή. Στις στροφές, υπάρχουν κλίσεις ως απόρροια της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και το τιμόνι είναι κάπως αργό στις αντιδράσεις του, αν και γενικά ικανοποιεί με την ακρίβειά του. Ωστόσο η συνολική πρόσφυση είναι αυξημένη, λόγω της τετρακίνησης που δημιουργείται από τη συνδυαστική λειτουργία του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ.

Το plug-in υβριδικό Land Rover Discovery Sport PHEV είναι ένα από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του που δε… φοβάται να «λερωθεί», αφού εκτός δρόμου οι ικανότητές του είναι πολύ καλές. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μάλιστα από το σχετικό περιστροφικό διακόπτη το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί, ανάλογα εάν κινείται σε άσφαλτο, χώμα, νερό-χιόνι κ.λπ., με τα off-road προγράμματα να διατηρούν σε συνεχή λειτουργία την τετρακίνηση. Η τελευταία εξασφαλίζει ότι η πρόσφυση θα είναι συνεχής, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 212 χλστ. (δεν αλλάζει συγκριτικά με τις μη plug-in εκδόσεις) φροντίζει ώστε νεροφαγώματα και βαθιές λακκούβες να μην επηρεάζουν την κίνηση του Discovery Sport στο χώμα.

Συμπέρασμα

Η υιοθέτηση plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης στο Discovery Sport δεν αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά πολυτέλειας, άνεσης, ασφάλειας και εκτός δρόμου δυνατοτήτων του μικρότερου μοντέλου της Land Rover. Αντιθέτως, το PHEV μοντέλο είναι ακόμη πιο δυναμικό, αθόρυβο στην ηλεκτρική του λειτουργία και με χαμηλότερη κατανάλωση από τις υπόλοιπες επιλογές στη γκάμα του μοντέλου. Προσόν του αποτελεί και η τιμή, που λόγω και της φορολογίας ως απόρροια των χαμηλών του ρύπων, βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με αυτή του βενζινοκίνητου των 200 ίππων ή των diesel εκδόσεων των 163 και 204 ίππων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 280 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 109 PS
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS/5.500 rpm
Συνδυαστική ροπή: 540 Nm/2.000-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 2.0 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 44 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.093 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.597/1.894/1.727 mm
Μεταξόνιο: 2.741 mm
Χώρος αποσκευών: 780 lt
Τιμή: από 56.900 €

Διαβάστε επίσης:

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Land Rover Defender PHEV

Ασταμάτητο το νέο Land Rover Discovery (video)

Πολυτάλαντο το νέο επαγγελματικό Land Rover Defender (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto