Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Έρχεται ηλεκτρικό Audi Sport Quattro, με 816 ίππους!

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Γερμανός σχεδιαστής, με προϋπηρεσία στην Audi, αναβιώνει τον θρύλο του Group B, εξοπλίζοντάς τον με 816 άλογα – Λατρεία για την εμφάνιση του επερχόμενου μοντέλου, «πονοκέφαλος» για την τιμή του.

Το δικό της, χρυσό κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης κατέχει η Audi. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 υιοθέτησε την τετρακίνηση, Quattro, αλλάζοντας το ρου της ιστορίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όσα χρόνια και αν έχουν περάσει, το Audi Quattro δεν λησμονείται μιας και εξακολουθεί να λατρεύεται από εκατομμύρια οδηγούς ανά τον κόσμο.

Ανάμεσα σε αυτούς φαίνεται πως είναι ο Marcus Holzinger, ιδρυτής της γερμανικής νεοπαγούς αυτοκινητοβιομηχανίας E-Legend, με έδρα την πόλη Beilngries, 35 χιλιόμετρα βόρεια από το «σπίτι» της Audi, το Ingolstadt. O Holzinger, βέβαια, έχει έναν παραπάνω λόγο να αναπολεί το Audi Sport Quattro, καθώς ο πατέρας του είχε εργαστεί στη σχεδίαση του θρυλικού μοντέλου. Δεσμούς με την Audi έχει και ο ίδιος ο Holzinger, δεδομένου ότι είχε υπηρετήσει τη μάρκα από το τμήμα του design.

Εμφορούμενος, λοιπόν, από αγάπη για το Audi Sport Quattro, ο ιδρυτής της E-Legend αποφάσισε να το αναβιώσει, εξελίσσοντας την σύγχρονη εκδοχή του. Και, όπως μαρτυρούν, οι φωτογραφίες τα κατάφερε πολύ καλά. Όπερ και εγένετο το EL1, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που γεφυρώνει το παρελθόν με το μέλλον. Παντρεύει με μαεστρία ρετρό και φουτουριστικά στοιχεία, όντας έτοιμο να «κλέψει» τις καρδιές των οδηγών.

Οι αισθητικές αναφορές στο Sport Quattro με το monocoque σασί και το κοντό μεταξόνιο είναι καταφανείς, σε κάθε σπιθαμή του αμαξώματός του. Αυτό περιλαμβάνει έντονες γωνίες, μια λεπτή μαύρη μάσκα με ενσωματωμένους τους τετραγωνισμένους κεντρικούς προβολείς, αλλά και ένα απότομο κόψιμο στο πίσω μέρος.

Φυσικά δεν απουσιάζουν και οι νεωτεριστικές λεπτομέρειες, με τα σύγχρονα φώτα, όπως και τα στοιχεία διαφοροποίησης, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το μεγαλύτερο πλάτος, τις 19άρες και 20άρες ζάντες (εμπρός/πίσω), τις πλευρικές κάμερες αντί καθρεπτών και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος.

Τη μεγαλύτερη αλλαγή, ωστόσο, δεν τη… βλέπει το μάτι, μιας και αφορά το σύστημα πρόωσης. Αυτό απαρτίζεται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ, ίδιας «τοπογραφίας» με του E-Tron Quattro S. Δύο τοποθετούνται στον πίσω άξονα και ένα στον μπροστινό άξονα. Συνδυαστικά παράγονται 816 PS που χαρίζουν στο μοντέλο επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ. και ολοκλήρωση της διαδικασίας «0-200» σε λιγότερο από 10 δλ.

Το Ε-Legend EL1 βασίζεται σε ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο και έτσι το βάρος του καταλαγιάζει  στα 1.680 κιλά. Πηγή ζωής για τους τρεις ηλεκτροκινητήρες συνιστά μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 90 kWh και βάρους 550 κιλών που χαρίζει 400 χλμ. αυτονομίας, ακόμα και αν ο οδηγός έχει… βαρύ δεξί πόδι – λόγω της αποδοτικής ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και την επιβράδυνση.

Η σύγχρονη εκδοχή του Audi Sport Quattro, θα κατασκευαστεί (σ.σ. στο χέρι!) σε μόλις 30 κομμάτια, με την αρχική τιμή να φτάνει τα… 1,06 εκατ. ευρώ!

Εκτός, όμως, από το EL1, η E-Legend ετοιμάζεται να αναβιώσει δύο ακόμα εμβληματικά αγωνιστικά που μεγαλούργησαν στο “Group B” – έκαστο θα παραχθεί επίσης 30 μονάδες. Πρόκειται για το EL2 που φημολογείται πως θα αντλεί έμπνευση από τη Lancia Stratos HF Stradale, και το EL3 που θα αναβιώσει ένα εκ των Lancia Delta S4, Lancia Rally 037, Peugeot 205 Turbo 16 E2 και Renault 5 Maxi Turbo.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi A9 e-tron: H ηλεκτρική ναυαρχίδα
Το Audi RS e-Tron GT κοντράρει το R8 (video)
Audi: Αποκλειστικά ηλεκτρικά τα νέα μοντέλα από το 2026

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto