Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΝΕΑ

Ελλάδα SOS – του Τάκη Τρακουσέλλη

  • του Τάκη Τρακουσέλλη

Η αυτοκίνηση είναι στα καλύτερά της. Και πώς να μην είναι όταν βλέπεις να υπάρχουν ακόμα στη ζωή μας αυτοκίνητα όπως η plug-in υβριδική Ferrari 296 GTB που οδηγούμε αυτές τις ημέρες. Όμως ο Έλληνας σήμερα απολαμβάνει αυτή την απίστευτη τεχνολογία;

Επειδή κάποιοι ίσως και να παρεξηγήσετε τον πρόλογο, φυσικά δεν αναφέρομαι στο αν ο Eλληνας μπορεί να απολαύσει την τεχνολογία μιας υβριδικής Ferrari, αλλά στο αν μπορεί να περάσει στην καθημερινότητά του η προηγμένη τεχνολογία ενός καινούριου υβριδικού ή ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Μόλις βγήκαμε από τη δίνη μιας πολυετούς οικονομικής κρίσης και μιας πανδημίας, τώρα βιώνουμε τις επιπτώσεις ενός πολέμου στην Ευρώπη. Έλαχε η γενιά μας, όπως έχω ξαναγράψει, να τα ζήσει αυτά και -ΝΑΙ- έστω και λαβωμένοι -άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο και κάποιοι καθόλου. Παραμένουμε εδώ και συνεχίζουμε την προσπάθεια για να βελτιώσουμε τις ζωές μας.

Μέρος της ζωής μας, της καθημερινότητάς μας, είναι και το αυτοκίνητο. Η κατάσταση όμως στους δρόμους είναι απελπιστική, πρωτίστως για την ασφάλειά μας, αλλά και για το περιβάλλον. Γιατί τα παλιά και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα μας επηρεάζουν όλους.

Για του λόγου το αληθές, σύμφωνα με έρευνα που αφορά όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., στις 27 συνολικά χώρες ο μέσος όρος ηλικίας επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα 11,8 έτη. Αντίστοιχα, η ηλικία των φορτηγών είναι 14,1 έτη και αυτή των λεωφορείων δεν υπερβαίνει τα 12,8 έτη.

Η χώρα μας λοιπόν κατέχει δύο αρνητικές πρωτιές: η μία αφορά τα φορτηγά, με μέσο όρο ηλικίας τα 21,4 έτη, και η άλλη την κατηγορία των λεωφορείων, με μέση ηλικία τα 19 χρόνια κυκλοφορίας.

 

Οριακά επίσης η Ελλάδα δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση και σε ό,τι αφορά τον παλαιότερο στόλο των Ι.Χ. Στην κορυφή βρίσκονται Ρουμανία και Λιθουανία με 17 έτη, ενώ η Ελλάδα έχει μέσο όρο ηλικίας επιβατικών τα 16,6 έτη. Σημειώστε πάντως ότι πριν από τρία χρόνια ήμασταν πρώτοι στα παλιά και πιο «βρώμικα» αυτοκίνητα, αλλά η επιδότηση των ηλεκτρικών και κάποια μέτρα που πάρθηκαν για τις εισαγωγές παλιών μεταχειρισμένων Ι.Χ. βελτίωσαν τη θέση μας.
Όμως δεν αρκούν, αφού βιώνουμε στους δρόμους μια δραματική κατάσταση, η οποία πρέπει να αλλάξει δραστικά τώρα και σ’ αυτό ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει είναι το κράτος, με μέτρα όπως:

  • Μειώσεις φόρων (π.χ. ΦΠΑ) στην αγορά, αλλά και στη χρήση καινούριων αυτοκινήτων.
  • Δραστικά κίνητρα για απόσυρση και αγορά καινούριων αυτοκινήτων, όχι μόνο ηλεκτρικών.
  • Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων με παράλληλη και χωρίς κόστος αντικατάσταση με e-bikes και αυτοκίνητα μικροκινητικότητας.
  • Άμεσα κίνητρα σε τράπεζες να εγκρίνουν χαμηλότοκα δάνεια για αγορά αυτοκινήτων, e-bikes κ.λπ., με όρο τη μείωση των αυστηρών προϋποθέσεων έγκρισης, ώστε η εγκρισιμότητα να φτάσει κοντά στο μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε.

 

Ναι, όλα τα παραπάνω στοιχίζουν.

 

Όμως πιστεύει κανείς πως υπάρχει χρόνος να περιμένουνε κι άλλο;

 

Τάκης Τρακουσέλλης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ελλάδα: Τι έρχεται μετά τη βόμβα απαγόρευσης των βενζίνης και diesel
Αγοράστε άφοβα καινούρια diesel αυτοκίνητα
Τ. Τρακουσέλλης: Στην Ελλάδα τα καλά μεταχειρισμένα είναι ελάχιστα (video)
Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου & τι να προσέξετε!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto