Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Ελλάδα: Ποια ηλεκτρικά; Φουλ στα υβριδικά

Ελλάδα 15:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελλάδα: Ποια ηλεκτρικά; Φουλ στα υβριδικά

ΑΓΟΡΑ

Ελλάδα: Ποια ηλεκτρικά; Φουλ στα υβριδικά

ΑΓΟΡΑ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την τιμητική τους στην Ευρώπη, αλλά οι Έλληνες ποντάρουν στα υβριδικά…

Advertisement
Advertisement

Μονόδρομοι και αδιέξοδοι στη Δημοκρατία και στην αυτοκίνηση δεν υπάρχουν! Σε ότι αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, έχει τους πόρους, τις γνώσεις και την διπλωματία να ξεφεύγει από συμπληγάδες, όπως τις πρόσφατες, τις… περιβαντολλογικές.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα σωθούν με τα e-fuels, όπως θα σωθούν και οι εταιρείες παραγωγής καυσίμων, που απειλήθηκαν ευθέως από αυτές του ηλεκτρικού ρεύματος…

Μετά την απόφαση της Ε.Ε. η οποία δεν αποκλείει τις πωλήσεις με αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά λαμβάνουν μία άλλη εμπορική έννοια, όντας πρωταγωνιστές στις πωλήσεις.

Advertisement
Advertisement

Πολλά από τα πιο ενδιαφέροντα υβριδικά (και ηλεκτρικά) της Ελληνικής αγοράς, θα τα δούμε από κοντά και θα μάθουμε για αυτά, στο σημαντικότερο Event για την αυτοκίνηση και την κινητικότητα την Mobility Athens, που θα γίνει στον Σεπτέμβριο στο Golden Hall.

Και ενώ η εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι σε πλήρη εξέλιξη στην Ευρώπη, η Ελλάδα επιμένει υβριδικά και καλά κάνει, με τα νέα δεδομένα της Ε.Ε..

Αναμένεται να δούμe τι θα γίνει με το μεγάλο… στοίχημα του Euro 7 και αν θα κερδίσουν και αυτή τη μάχη οι κατασκευαστές.
Μια μελέτη της Frontier Economics υπολογίζει ότι το κόστος ανά οχήματος θα αυξηθεί περίπου στα 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά, και περίπου στα 12.000 ευρώ για ντίζελ φορτηγά και λεωφορεία. Αυτά τα ποσά είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά, και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία).

Advertisement

Στην Ελλάδα, η υβριδική τεχνολογία εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανέλυσε το Pricefox, οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 48% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, φθάνοντας τις 9.177 μονάδες έναντι των 6.187 την ίδια περίοδο το 2022.

Ωστόσο, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας έχουν υπερδιπλασιαστεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24% το 2023 σε σύγκριση με το 2022 (μερίδιο 4,7%).

Advertisement

Συνολικά στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια το 2022. Το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται ανήλθε στο 14% το 2022, έναντι περίπου 9% το 2021 και λιγότερο από 5% το 2020.

Τα οκτώ αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη από το πρώτο τρίμηνο του 2023:
Tesla Model Y: 71.683 πωλήσεις, +173%
Dacia Sandero: 60.202 πωλήσεις, +27%
Volkswagen T-Roc: 54.960 πωλήσεις, +50%
Peugeot 208: 53.336 πωλήσεις, +3%
Opel Corsa: 53.307 πωλήσεις, +38%
Toyota Yaris Cross: 53.050 πωλήσεις, +57%
Abarth/Fiat 500: 45.598 πωλήσεις, +30%
Dacia Duster: 45.310 πωλήσεις, +31%

Σημειώστε πως οι αυξήσεις των πωλήσεων σε σχέση με το 2022, οφείλονται κυρίως στις υβριδικές και τις ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων…

Advertisement

ΑΚΟΜΑ:
Πότε η κάθε εταιρία θα ξεκινήσει να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Απίστευτη πρόβλεψη για τις φετινές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων
Η Opel αρίστευσε στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας