ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 150 PS DSG

Ελλάδα 23:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 150 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 150 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το diversity ή αλλιώς η ποικιλομορφία είναι ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα στη βιομηχανία της μόδας. Γιατί όχι και της αυτοκινητοβιομηχανίας;

Advertisement

Κάπως έτσι η Cupra έχει καταφέρει μέσα σε μερικά μόλις χρόνια να αναρριχηθεί σε μία μάρκα με τάχιστη απόδοση τόσο σε δημοφιλία όσο και σε πωλήσεις. Και ας είναι εις βάρος της «μαμάς» Seat…

Σε αυτή την τρελή πορεία της Cupra συμβάλλει στα μέγιστα το Formentor. Ένα πληθωρικό C-SUV που το έχουμε γνωρίσει τόσο από την κορυφαία του VΖ5 εκδοχή των 390 ίππων, όσο και από την e-Hybrid των 245 ίππων και ακόμη περισσότερο από τη βασική 1.5 TSI των 150 ίππων.

Τι λέτε να θυμηθούμε ξανά την ίσως πιο συμφέρουσα έκδοση του Formentor; Δίχως ηλεκτρικά υποκατάστατα. Ξανά με τον 1.500άρη TSI, αλλά με την διαφορά πως αντί του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι σχέσεις υπάρχει το αυτόματο επτάρι DSG.

Advertisement

Και αν σκεφτείτε πως το manual ξεκινά από τις 31.490 ευρώ και το δίλιτρο με τους 190 ίππους από τις 41.290 ευρώ, τότε το αυτόματο «βασικό» Formentor που ζητά 33.990 ευρώ ακούγεται το πιο ελκυστικό. Και δεν είναι μόνο το θέμα της τιμής. Θα έλεγα πως είναι και το πιο ισορροπημένο αφού προσφέρει καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση.

Advertisement

Αναλυτικότερα, ο TSI των 150 ίππων σε κερδίζει με την… μία, χάρη στην στρωτή και ραφιναρισμένη λειτουργία του ανεβάζοντας στρωτά σ.α.λ. Και όπως έχουμε γράψει πολλάκις για άλλα μοντέλα του ομίλου, το μοτέρ συνεργάζεται ιδανικά με το DSG κιβώτιο το οποίο έχει την σωστή κλιμάκωση για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Ειδικότερα στο σπορ προφίλ όπου η απόκριση του μοτέρ και του κιβωτίου γίνεται πιο άμεση, ενώ μπορείς να παίξεις και με τα paddles (σ.σ. κρατώντας σταθερά το δεξί γίνεται αυτόματα η εναλλαγή από Ν σε S).

Advertisement

Γενικότερα πρόκειται για έναν αρμονικό συνδυασμό κιβωτίου/ κινητήρα που χαίρεσαι να απολαμβάνεις καθημερινά. Και το σημαντικότερο δίχως να αγχώνεσαι ιδιαίτερα για την κατανάλωση υπολογίζοντας ένα μέσο όρο στα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. (6-7 στο ταξίδι, 8-9 στην πόλη). Το άμεσο και εξαιρετικό σε πληροφόρηση τιμόνι συμπληρώνει το όλο πακέτο με το πλαίσιο να το νιώθεις σαν γρανίτη και το Formentor να στρίβει με την ευχέρεια ενός GTi.

Στο ταξίδι εκτιμάς την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να ανάγει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα να μην ταλαιπωρεί. Ναι, με τις 18άρες ζάντες είναι λίγο σφιχτούτσικη αλλά εξασφαλίζει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης (σ.σ. πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους) δίχως να αντιδρά ξερά ή να κοπανάει. Πολύ καλά σε απόδοση και τα φρένα που αντέχουν ακόμη και σε ρυθμούς… κατάβασης.

Advertisement

Κατά τα υπόλοιπα το αυτόματο βασικό Formentor προσφέρει τους ίδιους πολύ καλούς χώρους που έχουν και οι υπόλοιπες εκδόσεις που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Πίσω από το τιμόνι νιώθεις όμορφα με τη θέα του φουσκωμένου καπό να τονίζει το diversity της Cupra και το ψηφιακό πίνακα να είναι πλούσιος σε πληροφόρηση.

Το ίδιο πλούσιο είναι και το μενού της κεντρικής οθόνης αφής, αλλά ο τρόπος της πλοήγησής του είναι πραγματικός μπελάς και απαιτεί πολύ χρόνο εξοικείωσης. Το slider στη βάση της οθόνης δεν είναι φωτιζόμενο, ενώ γενικότερα θέλει χρόνο για να βρεις τις ρυθμίσεις για κάθε λειτουργία ελλείψει των φυσικών διακοπτών που υπάρχουν μόνο στο τιμόνι. Επίσης, κάτι που θα τόνιζε το σπορ στοιχείο θα ήταν ένας διακόπτης άμεσης επιλογής των προφίλ οδήγησης Comfort, Sport, Individual.

Συμπερασματικά, το Formentor είναι πραγματικά μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για όποιον αγαπά την σπορ οδήγηση. Μπορεί να μην είναι το πιο άνετο SUV που υπάρχει, αλλά σίγουρα είναι ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά. Είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που όταν ξυπνάς το πρωί θα κάτσεις με ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι του απολαμβάνοντας αυτό το diversity που εκπέμπει το tribal σήμα της Cupra.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Cupra Formentor 1.5 DSG
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/ 5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,8 l/100 km / 8,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 152 gr/km
Βάρος: 1.463 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.450/ 1.839/ 1.520 mm
Μεταξόνιο: 2.679 mm|
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: Από 33.990€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 TSI
Δοκιμή: CUPRA Formentor e-Hybrid 245 PS
Δοκιμή: Cupra Formentor VZ5