Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Διπλάσιο μερίδιο πωλήσεων τα ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη

Ελλάδα 20:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διπλάσιο μερίδιο πωλήσεων τα ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη

Mobility

Διπλάσιο μερίδιο πωλήσεων τα ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη

Mobility

Οι πρώτοι αριθμοί για ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in είναι καλοί το πρώτο δίμηνο του 2021, παρά τη μείωση κατά 20% του συνόλου της αγοράς, τα οχήματα μηδενικών ρύπων αύξησαν το μερίδιό της κατά 67%.

Advertisement
Advertisement

Η έρευνα είναι της JATO Dynamics και αναφέρει ότι ενώ η συνολική αγορά έχει μειωθεί κατά 20% φέτος μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυξήθηκαν κατά 67%.

Τα στοιχεία της έρευνας είναι μέχρι και το Φεβρουάριο του 2021, περίοδο κατά την οποία σημειώνεται πως τα ηλεκτρικά και τα PHEV υβριδικά, αποτελούν τις 115.000 από τις σχεδόν 850.000 συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη φέτος. Αυτό αναλύεται σε ποσοστό 13,6% επί του συνόλου της αγοράς και σημειώνεται πως την ίδια περίοδο του 2020, τα ηλεκτρικά και τα plug in υβριδικά, αντιπροσώπευαν το 6,5%. Όπως ίσως θα περίμενε κανείς, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν την κατηγορία με τη σημαντικότερη αύξηση σε σχέση με τον περασμένο χρόνο στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Επιμέρους, σημειώνεται πως η Hyundai και το BMW Group ξεπέρασαν τον μέσο όρο, ενώ περισσότερο από το ένα τέταρτο όλων των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν από την Daimler ήταν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Η Jaguar Land Rover ήταν η πιο ηλεκτροκίνητη από τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, με τα αντίστοιχα οχήματα να αποτελούν σχεδόν το ένα τρίτο των καινούργιων αυτοκινήτων που πούλησε. Φυσικά, το 100% των πωλήσεων της Tesla ήταν ηλεκτρικό, ενώ της Geely οι πωλήσεις «ηλεκτρικές» ήταν στο 45% του συνόλου της. Το Tesla Model 3 ήταν για το πρώτο δίμηνο ο πρωταθλητής στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Οι ετήσιες πωλήσεις του μοντέλου αυξάνονται κατά 55% στην Ευρώπη και ποσοστιαία ξεχωρίζουν εύκολα μέσα στο σύνολο της αγοράς. Με περισσότερες από 5.400 νέες πωλήσεις φέτος, είναι σχεδόν 2.000 μονάδες μπροστά από το Volkswagen ID.3, το οποίο έχει σημειώσει 3.500 πωλήσεις. Το Volvo XC40 είναι στην κορυφή της λίστας των πωλήσεων plug in υβριδικών μοντέλων, σημειώνοντας 3.500 μονάδες. Το Peugeot 3008 και το Renault Captur βρίσκονται περίπου 1.000 μονάδες πίσω από το Volvo. Οι πωλήσεις των ανταγωνιστικών γαλλικών PHEV είναι σχεδόν ίδιες σε νούμερα, με το 3008 να σημειώνει 2.564 και το Captur 2.522.

Συνολικά, τα EV και τα PHEV εξακολουθούν να είναι αρκετά πίσω από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη μέχρι στιγμής είναι το Peugeot 208, του οποίου οι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει ήδη τις 18.000. Αυτό αφορά στο σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών, χωρίς να σημαίνει πως δεν υπάρχουν επιμέρους εξαιρέσεις, όπως είναι αυτή της Νορβηγίας, όπου τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν το 79% του συνόλου των πωλήσεων μέχρι στιγμής. Τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία που αξίζουν ανάλυσης, μια και αφορούν σε χώρες όπου το δίκτυό τους είναι αναβαθμισμένο και μπορεί να υποστηρίξει μεγάλους όγκους πωλήσεων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών μοντέλων.

Advertisement

Διαβάστε ακόμα:
VIDEO: Δοκιμάζοντας το Tesla Model 3 Long Range
Αλλάζουν τα δεδομένα στις εγκρίσεις τύπου των αυτοκινήτων 
Η Taycan ξεπέρασε σε πωλήσεις όλες τις υπόλοιπες Porsche

Advertisement