Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μπαμ στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων!

Ελλάδα 15:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μπαμ στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων!

ΝΕΑ

Μπαμ στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων!

ΝΕΑ

Τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, επιβεβαιώνουν τις τάσεις που διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.

Advertisement
Advertisement

Με θετικό πρόσημο, που μεταφράζεται ως αύξηση της τάξεως του 27,7%, σε σχέση με το 2022, «έκλεισε» η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων, για το 2023.

Από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο της χρονιάς που μας «αποχαιρέτησε», πριν από λίγες ημέρες, ταξινομήθηκαν σχεδόν 30.000 καινούργια Ι.Χ. περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (134.492, έναντι 105.283), επιβεβαιώνοντας τη σημαντική άνοδο της εγχώριας αγοράς, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες.

Θετικός ήταν και ο τελικός απολογισμός για το μήνα Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξησε της τάξεως του 27,2%, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2022.

Advertisement
Advertisement

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά 8.248 6.486 +27,2%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

679 809 -16,1%
Καινούργια λεωφορεία 21 68 -69,1%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 Μεταβολή
Advertisement

2023/2022

Καινούργια επιβατικά 134.492 105.283 +27,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.864 10.340 +5,1%
Καινούργια λεωφορεία 252 261 -3,4%
Advertisement

 

Ο πρωταθλητής στα segment και η σταθερή άνοδος των ηλεκτρικών

H προτίμηση των Ελλήνων στην κατηγορία B, είναι πραγματικά σαρωτική, καθώς αντιπροσωπεύει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των συνολικών πωλήσεων (51,6%)!

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στην επιλογή του καυσίμου και συστήματος μετάδοσης, η βενζίνη διατηρεί τα πρωτεία, αλλά με ελαφριά κάμψη, που συνδυάζεται με την ανοδική τάση των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων.

Ενώ σε πτωτική πορεία, διατηρούνται το diesel και τα εναλλακτικά καύσιμο (Υγραέριο και Φυσικό Αέριοο)

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:

Segment Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Ιανουάριος Δεκέμβριος 2022 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 5,2% 2,8% +2,4 7,5% 7,0% +0,5
A-SUV 3,0% 1,4% +1,6 2,2% 1,8% +0,4
A TOTAL 8,2% 4,3% +4,0 9,7% 8,8% +0,9
B 17,4% 21,6% -4,2 25,1% 24,9% +0,2
B-SUV 27,4% 24,2% +3,2 26,5% 24,3% +2,2
B TOTAL 44,8% 45,8% -1,0 51,6% 49,2% +2,4
C 9,3% 11,6% -2,3 8,3% 10,7% -2,4
C-SUV 25,0% 27,7% -2,7 21,7% 22,8% -1,1
C TOTAL 34,4% 39,4% -5,0 29,9% 33,5% -3,6
D 3,9% 1,6% +2,3 1,6% 1,3% +0,3
D-SUV 6,4% 7,2% -0,8 5,2% 5,2% +0,1
D TOTAL 10,3% 8,8% +1,5 6,8% 6,5% +0,3
E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
E-SUV 0,7% 0,5% +0,2 0,5% 0,5% +0,0
E TOTAL 0,8% 0,5% +0,3 0,5% 0,6% -0,0
F-G 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,5% 0,4% +0,2 0,3% 0,3% +0,0
F-G TOTAL 0,6% 0,6% +0,1 0,4% 0,4% +0,0
SPORTS 0,2% 0,1% +0,1 0,3% 0,2% +0,1
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,7% 0,5% -0,2 0,6% 0,8% -0,2
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 63,1% 61,4% +1,6 56,4% 54,8% +1,6)

 

Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2023

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2022

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Νοε. ‘23

Βενζίνη 35,3% 40,3% -4,9 41,9% 44,8% -2,9 35,7%
Πετρέλαιο 7,9% 18,9% -10,9 13,1% 16,3% -3,1 13,7%
Υβριδικά (HEV) 37,6% 23,9% +13,7 30,9% 27,6% +3,3 25,7%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 15,1% 12,7% +2,4 11,3% 7,9% +3,4 21,9%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,2% 0,6% -0,4 0,3% 0,6% -0,3 3,0%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9% 3,7% +0,2 2,5% 2,9% -0,4

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Ελλάδα έχει τα πιο γερασμένα οχήματα στην Ευρώπη…
Έρχεται στην Ελλάδα η Lamborghini Revuelto…
Πόσα αυτοκίνητα πούλησε η Tesla το 2023;