BMW: «Όλα τα ηλεκτρικά μοιάζουν ίδια»
ΝΕΑBMW: «Όλα τα ηλεκτρικά μοιάζουν ίδια»
ΝΕΑΗ BMW είναι αντίθετη με την τακτική πολλών εταιρειών να βασίζουν τα ηλεκτρικά τους αποκλειστικά σε μια πλατφόρμα. Κάτι τέτοιο δεν επιτρέπει την πρόσδοση ξεχωριστής αξίας στα μοντέλα, αναφέρει.
Το θέμα που βρίσκεται στην κορυφής της ατζέντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αδιαμφισβήτητα η ηλεκτροκίνηση. Από τη μία οι κατασκευαστές καταβάλλουν πυρετώδεις προσπάθειες ώστε να προσαρμοστούν εγκαίρως στο νέο καθεστώς, και από την άλλη, οι οδηγοί κάνουν λόγο για υψηλές τιμές, περιορισμένο δίκτυο φορτιστών και υπονόμευση της σπορ οδηγικής αίσθησης.
WHAT CAR
Η ηλεκτροκίνηση απασχολεί και την BMW η οποία διατηρεί στη γκάμα της τα BEVs IX3 και i3, ενώ σε αυτή θα προστεθούν δύο ακόμη, το σεντάν i4 και το SUV iX.
Τα νέα ηλεκτρικά της BMW βασίζονται σε μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της αρθρωτής πλατφόρμας “CLAR”, η οποία επίσης χρησιμοποιείται τόσο από υβριδικά όσο και συμβατικά μοντέλα.
Η «μονοπώληση» μιας πλατφόρμας σίγουρα μειώνει το κόστος εξέλιξης των αυτοκινήτων, σύμφωνα όμως με την ίδια τη μάρκα, δημιουργεί μια συνθήκη ομογενοποίησης.
«Αν κοιτάξετε τι συμβαίνει στην αγορά με αυτές τις (ανεπτυγμένες για ηλεκτρικά) πλατφόρμες θα διαπιστώσετε πώς όλα τα αυτοκίνητα μοιάζουν δραματικά μεταξύ τους», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο Εκτελεστικός Διευθυντής της BMW, Oliver Zipse, μιλώντας στο Reuters.
«Η BMW προσφέρει κάτι πολύ ξεχωριστό. Οι πελάτες που δίνουν μεγάλα ποσά (για την αγορά αυτοκινήτου), νομίζω πως δεν θέλουν μοντέλα που μοιάζουν ίδια», συμπλήρωσε ο Zipser αιτιολογώντας την απόφαση της BMW να μην παρουσιάσει μια πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά τουλάχιστον μέχρι το 2025.
Απαντώντας ακόμη σε όσους υποστηρίζουν πως η BMW καθυστέρησε να λανσάρει ηλεκτρικά ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Βαυαρών δήλωσε πως «περιμέναμε την κατάλληλη στιγμή, όταν δηλαδή θα υπήρχε πρόσφορο έδαφος για μαζική διάθεση ηλεκτρικών».
Υπενθυμίζεται πως μέχρι το 2025 η BMW αποβλέπει σε 50% αύξηση των “ηλεκτρικών πωλήσεών” της, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο σε δεκαπλάσιες συγκριτικά με το 2020.
Στόχος της εταιρείας για το 2023 είναι να διαθέτει 12 αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ έως τα μέσα της δεκαετίας επιθυμεί να έχει παραδώσει στην παγκόσμια αγορά 2.000.000 ηλεκτρικά.
Διαβάστε επίσης:
Οι μελλοντικές BMW θα έχουν ξεχωριστή σχεδίαση
BMW Classic και με τη “βούλα” η Σπανός Α.Ε.
Ο Δεκάλογος της νέας BMW iX3 (video)