Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

BMW M3 & M4: Με αμφιλεγόμενη εμφάνιση, τετρακίνηση και 510 ίππους (+vid)

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η BMW έχει εδώ και καιρό χρησιμοποιήσει το σύνθημα «απόλυτο μηχάνημα οδήγησης», αλλά το μήνυμα κάπου θόλωσε στην πορεία με προσθιοκίνητα μοντέλα όπως είναι η σειρά 2 Gran Coupe.

Ωστόσο, οι M3 και M4 ανέφεραν πάντα αυτό το σύνθημα και η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιήσει την επιτυχία τους με όλες τις νέες εκδόσεις που παρουσιάστηκαν τις τελευταίες ώρες.

Κάτω από το καπό τα αυτοκίνητα διαθέτουν έναν 6κύλινδρο κινητήρα twin-turbo 3.0 λίτρων βενζινοκινητήρα που παράγει 479 ίππους και ροπή 550 Nm. Οι εκδόσεις Competition είναι ελαφρώς πιο ισχυρές καθώς αποδίδουν 510 ίππους και 650 Nm ροπής.

Χάρη στην προστιθέμενη ισχύ, τα M3 και M4 μπορούν να επιταχύνουν από 0 σε 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, πριν φτάσουν στην τελική ταχύτητα των 290 km/h, όταν βέβαια είναι εξοπλισμένα με το M Driver Package. Οι εκδόσεις Competition είναι ακόμη ταχύτερες καθώς ο χρόνος για τα πρώτα 100 km/h από στάση πέφτει στα 4 δευτερόλεπτα, αλλά η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη.

Οι λάτρεις μπορούν να αναπνέουν με ανακούφιση καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι στάνταρ M3 και M4 θα προσφέρονται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και θα είναι πισωκίνητες. Το κιβώτιο ταχυτήτων ζυγίζει 22,7 κιλά λιγότερα από το οκτατάχυτο αυτόματο και η BMW αναφέρει ότι αυτό το στοιχείο συμβάλλει στη βελτίωση της κατανομής βάρους εμπρός-πίσω.

Λόγω της επιπλέον ροπής, οι εκδόσεις Competition διατίθενται μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Φυσικά, τα μεγάλα νέα για αυτές είναι η προσθήκη τετρακίνησης. Το σύστημα M xDrive στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς και διαθέτει μπλοκέ (Active M) πίσω διαφορικό.

Για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα τιμούν την παράδοση της BMW M, η ροπή καταλήγει στους πίσω τροχούς κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης. Μόνο όταν απαιτείται επιπλέον πρόσφυση η ισχύς αποστέλλεται στους μπροστινούς τροχούς.

Το σύστημα τετρακίνησης έχει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της προεπιλεγμένης ρύθμισης 4WD. Το 4WD Sport κατευθύνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς κατά τη δυναμική οδήγηση και έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί «ιδιαίτερα καλά» στην πίστα. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν 2WD που απενεργοποιεί το δυναμικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και επιτρέπει στους οπαδούς της φίρμας να απολαύσουν μια «καθαρή πισωκίνητη εμπειρία οδήγησης χωρίς καμία παρέμβαση στο σύστημα».

Μιλώντας για χειρισμό, τα αυτοκίνητα διατίθενται στάνταρ με ρυθμιζόμενη ανάρτηση Adaptive M και εμπρός γόνατα διπλού αρμού. Αυτό σημαίνει ψαλίδια αλουμινίου με σφαιρικούς συνδέσμους, νέες βάσεις, σφυρήλατα περιστρεφόμενα ρουλεμάν και πολλά άλλα έξυπνα μηχανολογικά τερτίπια που βελτιώνουν τη δυναμική συμπεριφορά».

Η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί διάταξη πέντε συνδέσμων με βραχίονες που έχουν επανασχεδιαστεί για να παρέχουν «ακριβή χειρισμό ακόμη και για τον πιο απαιτητικό οδηγό». Τέλος, το μπροστινό μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 38 mm προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η πρόσφυση και η κατευθυντικότητα.

Οι εσωτερικές αλλαγές δεν συγκλονίζουν, αλλά περιλαμβάνουν σπορ τιμόνι, κόκκινο κουμπί start/stop και ειδικό επιλογέα στις εκδόσεις Competition. Οι επενδύσεις από ανθρακονήματα και αλουμίνιο δίνουν παντού το παρών.

Τα νέα σπορ καθίσματα υιοθετούν δέρμα Merino και διατίθενται με σύστημα εξαερισμού για πρώτη φορά στην ιστορία των μοντέλων. Οι πελάτες μπορούν επίσης να παραγγείλουν προαιρετικά καθίσματα M Carbon τα οποία είναι 9,5 kg ελαφρύτερα και διαθέτουν φωτεινά λογότυπα.

Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ψηφιακά όργανα 12,3 ιντσών και σύστημα ψυχαγωγίας 10,25 ιντσών με BMW Maps που βασίζονται σε cloud, καθώς και ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχουν μερικές επιπλέον δυνατότητες ειδικά για τις M, όπως το M Drift Analyzer και το M Laptimer.

Διαβάστε επίσης: 

Μία ενδελεχής προσέγγιση της νέας BMW M4

Η νέα BMW M4 στην πίστα (video)

Αυτή είναι η BMW M4 του 2021

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto