ΝΕΑ

Μπαταρίες: Στο κρύο υποφέρουν, στη ζέστη δεν αντέχουν

Ελλάδα 21:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μπαταρίες: Στο κρύο υποφέρουν, στη ζέστη δεν αντέχουν

ΝΕΑ

Μπαταρίες: Στο κρύο υποφέρουν, στη ζέστη δεν αντέχουν

ΝΕΑ

Είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες υποφέρουν στο πολύ κρύο. Σιγά-σιγά μαθαίνουμε ότι έχουν τα θέματά τους και με την υπερβολική ζέστη.

Advertisement
Advertisement

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες αναδεικνύει τις αρνητικές επιπτώσεις του ζεστού καιρού στη διάρκεια ζωής και την αυτονομία της μπαταρίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έρευνα αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τους δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως για εκείνους που εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς υπογραμμίζει τη σημασία των κλιματικών συνθηκών που θα κινηθεί ένα αυτοκίνητο.

Η μελέτη, που διεξήχθη από την Recurrent, είχε ως στόχο να αξιολογήσει τις επιπτώσεις των θερμών κλιμάτων στη διάρκεια ζωής και την εμβέλεια της μπαταρίας ενός Tesla Model Y του 2020 σε σύγκριση με τις ψυχρές και θαλάσσιες κλιματικές ζώνες.

Advertisement
Advertisement

Με ανώτερη κλίμακα το 100, τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι τα Tesla Model Y του 2020 σε ψυχρές και θαλάσσιες κλιματικές ζώνες παρουσίασαν μέσο όρο βαθμολογίας αυτονομίας 95, υποδεικνύοντας σχετικά ελάχιστη μείωση της εμβέλειας.

Αντίθετα, εκείνα που βρίσκονταν σε θερμά κλίματα είχαν μέση βαθμολογία 92, γεγονός που υποδηλώνει πιο σημαντική μείωση της αυτονομίας.

Η μελέτη αποδίδει αυτή την υποβάθμιση στην παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες, σημειώνοντας ότι το γενικά αποδεκτό όριο για την επιταχυνόμενη μείωση της απόδοσης της μπαταρίας είναι περίπου 30 βαθμοί Κελσίου.

Advertisement

Ωστόσο, η μελέτη προσφέρει επίσης συμβουλές για τους ιδιοκτήτες EV σε θερμά κλίματα για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας τους.

Αυτές περιλαμβάνουν τη στάθμευση του EV σε γκαράζ ή σε σκιερό χώρο όποτε είναι δυνατόν και τη διασφάλιση ότι η μπαταρία δεν είναι πλήρως φορτισμένη όταν σταθμεύει στη ζέστη.

Advertisement

Συνιστά επίσης την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ενεργό σύστημα θερμικής διαχείρισης, καθώς οι νεότερες μπαταρίες LFP τείνουν να είναι πιο ανθεκτικές στις υψηλές θερμοκρασίες.

Επιπλέον, η διατήρηση του EV στην πρίζα με ρυθμισμένο όριο φόρτισης όταν δεν χρησιμοποιείται μπορεί να βοηθήσει, καθώς η ψύξη της μπαταρίας συχνά ενεργοποιείται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο στην πρίζα.

Η έρευνα ανέλυσε δεδομένα από πάνω από 12.500 οχήματα Tesla στις Ηνωμένες Πολιτείες και επεκτάθηκε σε όλα τα μοντέλα και τα έτη μοντέλων Tesla. Και το συμπέρασμα ήταν ότι η ζέστη επηρεάζει σαφώς την απόδοση της μπαταρίας σε βαθμό που εξαρτάται τόσο από την τεχνολογία της όσο και από την γενικότερη προσοχή που έχει δοθεί στην εγκατάστασή της από την εκάστοτε εταιρία.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι μπαταρίες της Toyota θα σε κάνουν να… ξεχνάς τη φόρτιση!
Γη και ύδωρ προσφέρουν οι Γερμανοί στους Κινέζους
H CATL αποκάλυψε μια νέα σούπερ μπαταρία