Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο Audi TT: επιτέλους μια μικρή επανάσταση

Ελλάδα 16:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο Audi TT: επιτέλους μια μικρή επανάσταση

ΝΕΑ

Νέο Audi TT: επιτέλους μια μικρή επανάσταση

ΝΕΑ

Στην ομιλία του στο Λας Βέγκας, κατά τη διάρκεια της έκθεσης Consumer Electronics Show 2014, ο Πρόεδρος της Audi Rupert Stadler είπε ξεκάθαρα ότι ήρθε η εποχή να αναθεωρηθεί ο τρόπος με τον οποίο μετακινούμαστε και οδηγούμε.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (www.twitter.com/theworldoffroad)

Ο Γερμανός καθηγητής μίλησε για την τέταρτη εποχή της αυτοκίνησης στην οποία πρέπει να αναθεωρήσουμε τη σχέση μας, όχι μόνο με το αυτοκίνητο αλλά και με το δρόμο και την πόλη.

Όλοι θα είμαστε συνδεδεμένοι: οι οδηγοί μεταξύ μας και τα αυτοκίνητα με το δρόμο, τα σήματα, με τα πάντα! Στη συνέχεια είπε μία μεγάλη αλήθεια: ότι το αυτοκίνητο έχει μείνει πίσω τεχνολογικά σε σχέση με τα ηλεκτρονικά γκάτζετ που χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι άνθρωποι.

Advertisement
Advertisement

Επιτέλους! Κάποιος πρωτοκλασάτος άνθρωπος του αυτοκινήτου παραδέχεται ότι πρέπει να κλείσει το τεχνολογικό χάσμα ανάμεσα στα ηλεκτρονικά όπως τα smartphones, τα tablets και τα νέα wearable – τα γκάτζετ δηλαδή που τα φοράς σαν γυαλιά ή ρολόγια – και τα ταμπλό των αυτοκινήτων.

Τα τελευταία, όσο φουτουριστικά κι αν δείχνουν, ακολουθούν το ίδιο σχήμα από την εποχή του μεσοπολέμου: ένα ταχύμετρο κι ένα στροφόμετρο μαζί με μερικά άλλα όργανα μπροστά από τον οδηγό με τα συστήματα ήχου και θέρμανσης – κλιματισμού στο κέντρο.

Γι’ αυτό ίσως όταν τα αυτοκίνητα έγιναν πολύπλοκα, όταν άρχισαν να διαθέτουν οθόνες πολυμέσων, GPS και μενού ρύθμισης των συστημάτων ασφαλείας, επήλθε εργονομική καταστροφή. Πόσες φορές δεν μπήκαμε σε αυτοκίνητο και δεν ξέραμε τι κουμπί να πατήσουμε;

Advertisement

Να θυμίσω προ εικοσαετίας το Renault Safrane, στο οποίο μπορούσες να μετρήσεις 90 κουμπιά στο ταμπλό του; Τις πρώτες BMW με iDrive όπου σου ερχόταν να τα σπάσεις όλα, όπως χανόσουν μέσα στα μενού; Ή τις Mercedes τις οποίες  πριν τολμήσεις να τις οδηγήσεις πρέπει να μελετήσεις εγχειρίδια 600 σελίδων;

Με λίγα λόγια, όταν το αυτοκίνητο πήγε να μιμηθεί τους υπολογιστές, έγινε πιο πολύπλοκο και από το ίδιο το λειτουργικό των Windows – το μεγαλύτερο ανάθεμα εδώ και τριάντα χρόνια για τον απλό άνθρωπο που θέλει να κάνει τη δουλειά του χωρίς να γίνει τεχνικός πληροφορικής.

Advertisement

O Stadler δικαιολόγησε την εργονομική υστέρηση των αυτοκινήτων στο μεγαλύτερο κύκλο ζωής τους. Πράγματι, ένα Audi αλλάζει κάθε 4-6 χρόνια. Ένα iPhone αλλάζει κάθε χρόνο. Κι όταν ένα νέο μοντέλο παρουσιάζεται ας πούμε φέτος, αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του ξεκίνησε τρία χρόνια πριν. Όμως αυτός ο ισχυρισμός στέκει εν μέρει πλέον. Να θυμίσουμε ότι το iPhone παρουσιάστηκε το 2007 φέρνοντας την επανάσταση στα καθημερινά γκάτζετ. Κι όμως, επτά χρόνια μετά, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει ανάλογα έξυπνο interface.
[nggallery id=3148]
Το Audi TT τρίτης γενιάς που θα παρουσιαστεί φέτος θέλει να φέρει την επανάσταση στον τομέα λοιπόν της εργονομίας. Στην έκθεση CES του Λας Βέγκας, μπορεί να μην υπήρχε το ίδιο το αυτοκίνητο, οι Γερμανοί ωστόσο παρουσίασαν σε παγκόσμια πρώτη το κόκπιτ του, το οποίο έκανε μεγάλη αίσθηση.

Για πρώτη φορά οι ενδείξεις του GPS, που παραδοσιακά βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, έχουν μεταφερθεί στον πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό, μία οθόνη TFT 12,3 ιντσών υψηλής ευκρίνειας, με δύο όψεις: μία συμβατική, με το ψηγιακά αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο να κυριαρχούν και μία δεύτερη στην οποία τα όργανα μετατρέπονται σε τρισδιάστατο χάρτη GPS και τα κλασικά όργανα μικραίνουν και μετατοπίζονται στα κάτω άκρα της οθόνης.

Αντίστοιχα ευφυής – όσο και αυτονόητη – είναι η ιδέα να μπουν οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού μέσα στους πέντε αεραγωγούς του ταμπλό μαζί με τις ενδείξεις θερμοκρασίας, ώστε σε κάθε πλευρά να επιλέγεις διαφορετική θερμοκρασία. Αυτό, ναι, είναι design!

Advertisement

Πώς και δεν τα είχε σκεφτεί κανείς όλα αυτά μέχρι τώρα;