Από τι είναι κατασκευασμένα τα σύγχρονα ελαστικά;
ΝΕΑΑπό τι είναι κατασκευασμένα τα σύγχρονα ελαστικά;
ΝΕΑΘα εκπλαγείτε από το τι υλικά χρησιμοποιούν οι κορυφαίοι κατασκευαστές ελαστικών.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει αντικατάσταση των προϊόντων με βάση το πετρέλαιο που χρησιμοποιούνται για τα κύρια συστατικά (συνθετικό καουτσούκ και αιθάλη) με βιοϋλικά και ανακυκλωμένο αιθάλη, χάλυβα και πλαστικό.
WHAT CAR
Τα απίθανα υποκατάστατα περιλαμβάνουν πικραλίδες, PET από ανακυκλωμένα μπουκάλια και φλοιούς ρυζιού, ένα υποπροϊόν της βιομηχανίας τροφίμων που συνήθως είναι καλό μόνο για υγειονομική ταφή.
Τα πράγματα έχουν προχωρήσει: Η Continental δήλωσε πρόσφατα ότι θα ήταν η πρώτη που θα λανσάρει ένα ελαστικό με «υψηλό περιεχόμενο» βιώσιμων υλικών στην κύρια αγορά.
Το νέο Ultracontact NXT, το οποίο είναι κατάλληλο τόσο για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και για αμιγώς ηλεκτρικά, είναι έως και 65% κατασκευασμένο από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά.
Το πυρίτιο παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση των ελαστικών, επηρεάζοντας το κράτημα, την αντίσταση κύλισης και τη μακροζωία. Έχει χρησιμοποιηθεί ως μερικό υποκατάστατο της αιθάλης από τη δεκαετία του ’90. Παραδοσιακά είναι φτιαγμένο από άμμο.
Υπάρχει άφθονο τέτοιο στον κόσμο, αλλά η παραγωγή πυριτίου από αυτό είναι ενεργοβόρα και περιλαμβάνει θερμοκρασίες 1400 βαθμών Κελσίου. Αντίθετα, η παραγωγή πυριτίου από τη στάχτη των φλοιών ρυζιού περιλαμβάνει πολύ λιγότερη θερμική ενέργεια, στην περιοχή των 100 βαθμών Κελσίου.
Τα ανακυκλωμένα μπουκάλια PET χρησιμοποιούνται για την κατασκευή πολυεστερικών ινών, επομένως, αν και δεν είναι ανανεώσιμα με την έννοια ότι η πρώτη ύλη βασίζεται στο πετρέλαιο, κάνει τη διαδικασία κυκλική, αποτρέποντας το όργωμα των φιαλών σε χώρους υγειονομικής ταφής ή την αποτέφρωση.
Από εννέα έως 15 μπουκάλια μπαίνουν σε κάθε ελαστικό, ανάλογα με το μέγεθος. Οι πολυεστερικές ίνες που κατασκευάζονται από αυτές χρησιμοποιούνται εσωτερικά στο σκελετό του ελαστικού.
Το αέριο βουταδιένιο με βάση το πετρέλαιο, που συνήθως προέρχεται από υδρογονάνθρακες και χρησιμοποιείται για την κατασκευή συνθετικού καουτσούκ, αντικαθίσταται από ένα βιο-βουταδιένιο, το οποίο μπορεί να παρασκευαστεί από αιθανόλη.
Το πολύ σημαντικό συστατικό των ελαστικών, η αιθάλη, συνήθως παράγεται με την καύση λαδιού ή αερίου σε υψηλές θερμοκρασίες για την παραγωγή της κοκκώδους σκόνης.
Σε αυτήν την περίπτωση, το ανακυκλωμένο μαύρο άνθρακα από παλιά ελαστικά μειώνει τον αντίκτυπο και είναι ένα από τα πράγματα που καλύπτει η πιστοποίηση ISCC.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν και τα λάστιχα!
Θέλουν όλοι τα δεδομένα μας
Πως ο καύσωνας επηρεάζει τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας