Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Ανύπαρκτο το δίκτυο της ΔΕΠΑ: Μόλις 11 πρατήρια σε 9 χρόνια!

  • Γιώργος Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το φθηνό και καθαρό καύσιμο παραμένει όνειρο απατηλό για πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς τα πρατήρια παραμένουν ελάχιστα…

Το φυσικό αέριο αποτελεί το πιο φθηνό καύσιμο και ήδη απολαμβάνουν πάρα πολλοί Έλληνες οικιακοί χρήστες τα οφέλη του. Ωστόσο κάτι ανάλογο δεν θα λέγαμε ότι έχει συμβεί και με τους ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς από το 2010 που δημιουργήθηκε και λειτουργούσε το πρώτο πρατήριο φυσικού αερίου οχημάτων στην Ανθούσα έχουν γίνει ελάχιστα πράγματα με αποτέλεσμα το φυσικό αέριο να είναι δυσεύρετο σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Άλλωστε αν αναλογιστεί κανείς πως το 2011 λειτουργούσαν μόλις δύο πρατήρια Ανθούσα και Άνω Λιόσια και μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν συνολικά 11 πρατήρια φυσικού αερίου είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί αυτό το τόσο φθηνό καύσιμο δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει τους ιδιοκτήτες οχημάτων.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως σήμερα υπάρχουν 11 πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου λειτουργούν στην Αττική, στην Ανθούσα (1ο Χλμ Λεωφόρου Ανθούσας), στα Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη & Νικηταρά), στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264), στην Νέα Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης – ρεύμα προς Λαμία), στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη (Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4), στο Κορωπί (19ο Χλμ Λ. Μαρκοπούλου), στην Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128) και στην Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία), στη Λάρισα (Οδός Βόλου 65), στη Λαμία (6ο Χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας) και στο Βόλο (Οδός Λαρίσης 202).

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η αεριοκίνηση μπορεί να γίνει υπόθεση των ιδιοκτητών οχημάτων που μένουν πλησίον στα πρατήρια φυσικού αερίου. Σε διαφορετική περίπτωση η τοποθέτηση συσκευής φυσικού αερίου σε κάποιο όχημα που σταθμεύει σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 χιλιομέτρων από τα πρατήρια καθιστά ασύμφορη την τοποθέτησή του καθώς τα αυτοκίνητα οι δεξαμενές φυσικού αερίου είναι μικρές σε χωρητικότητα (περίπου 8-10 κιλά) σε αντίθεση με τα εργοστασιακά μοντέλα που διαθέτουν μεγαλύτερες δεξαμενές ανάλογα βέβαια και με το μοντέλο.

Δηλαδή αν με μια δεξαμενή φυσικού αερίου 8 κιλών ο ιδιοκτήτης του οχήματος διανύει περίπου 200 χιλιόμετρα αν τα 40 χλμ. τα διανύει για να μεταβεί προς το πρατήριο και να επιστρέψει τότε η λύση της πετρελαιοκίνησης είναι πολύ πιο οικονομική! Επίσης η έλλειψη πρατηρίων στην Πελοπόννησο, σε όλα τα νησιά αλλά και στην Δυτική Ελλάδα καθιστά μη ελκυστική την αεριοκίνηση. Πάντως από το 2010 ακούμε πως δημιουργούνται συνεχώς νέα πρατήρια φυσικού αερίου αλλά δυστυχώς μέσα σε περίπου 9 χρόνια μόλις 11 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν.

Στα παραπάνω να προσθέσουμε και τις προωθητικές ενέργειες από την εταιρεία Fysikon που επιδοτεί την αγορά οχημάτων που κινούνται και με φυσικό αέριο αλλά όσοι τα προμηθεύονται ζουν και κινούνται στην Αττική ενώ ένα μικρό ποσοστό ζει και κινείται στην επαρχία. Ένας άλλος παράγοντας που καθιστά την αεριοκίνηση απαγορευτική στην επαρχία αποτελεί και το γεγονός πως κινούνται ελεύθερα τα παλιά πετρελαιοκίνητα οχήματα τα οποία είναι πολύ φθηνά για να αποκτήσει κανείς ως μεταχειρισμένα ενώ είναι επίσης οικονομικά στη χρήση. Οπότε η αεριοκίνηση δύσκολα θα πετύχει στην επαρχία.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr