Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ανατροπή δεδομένων για τα plug-in υβριδικά

Ελλάδα 20:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ανατροπή δεδομένων για τα plug-in υβριδικά

ΝΕΑ

Ανατροπή δεδομένων για τα plug-in υβριδικά

ΝΕΑ

Σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου τού Graz (Αυστρία), τα  plug-in υβριδικά δεν είναι και τόσο «οικολογικά» κατά την κίνησή τους, ακόμα με τις μπαταρίες τους πλήρως φορτισμένες.

Advertisement
Advertisement

Οι φοιτητές και οι καθηγητές τους στο Πολυτεχνείο τού Graz αποφάσισαν να δουν κατά πόσο τα Plug-in υβριδικά μοντέλα ικανοποιούν τις τυποποιημένες τιμές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.

Για τη διεξαγωγή τής έρευνάς τους διάλεξαν τρία διαφορετικά μοντέλα, μία BMW Σειρά 3, ένα Renault Megane και ένα Peugeot 308, όλα στις PHEV εκδόσεις τους. Όπως ανακοίνωσε το Πολυτεχνείο, το σενάριο της διαδικασίας προέβλεπε την κίνησή τους εντός της πόλης τού Graz, σε μια διαδρομή μήκους 50 χιλιομέτρων για να διαπιστώσουν κατά πόσο εκπληρούν τόσο την τυποποιημένη απόσταση ως αμιγώς ηλεκτρικά, όσο και την τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου τού άνθρακα.

Advertisement
Advertisement

Η δοκιμασία έγινε τόσο με τις μπαταρίες τους πλήρως φορτισμένες όσο και όταν είχαν αποφορτιστεί. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην πρώτη περίπτωση το Renault Megane εξέπεμψε ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα αυξημένη κατά 20% συγκριτικά με τη μέση τυποποιημένη. Στο Peugeot 308, η ποσότητα ήταν αυξημένη κατά 70%, συγκριτικά με τη μέση τυποποιημένη, ενώ στην περίπτωση της BMW Σειρά 3 η εκπεμπόμενη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα ήταν αυξημένη κατά 300% σε σχέση με τη μέση τυποποιημένη τιμή.

Στην περίπτωση όπου τα αυτοκίνητα κινήθηκαν με αποφορτισμένες τις μπαταρίες τους, οι οποίες επαναφορτίζονταν μόνο κατά τη διάρκεια της αναγεννητικής πέδησης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εξέπεμπαν πέντε έως και επτά φορές μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα από την αντίστοιχη τυποποιημένη τιμή που ανακοινώνει η κάθε εταιρεία.

Advertisement

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην πραγματική διανυόμενη απόστασή ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα, το Megane κατάφερε να καλύψει αυτή που ανακοινώνει η Renault. Η σειρά 3 κάλυψε το 71% της “επίσημης” απόστασης κατά WLTP, ενώ το 308 διήνησε τη μισή.

Advertisement

Τα αποτελέσματα της έρευνας γνωστοποιήθηκαν και στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος («Transport & Environment»). Η Anna Krajinska, Υπεύθυνη του τμήματος Εκπομπών Οχημάτων και Ποιότητας Αέρα αυτής, δήλωσε σχετικά: «Τα plug-in υβριδικά πωλούνται ως ο ιδανικός συνδυασμός ενός οχήματος. Με μπαταρίες για να κινούνται ως ηλεκτρικά στις κοντινές αποστάσεις και με θερμικό κινητήρα για τις μακρινές.

Όμως, οι δοκιμές στην πράξη δείχνουν ότι αυτό είναι ένας μύθος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μόνο ένα από τα PHEV μοντέλα κατάφερε να επαληθεύσει την ανακοινωθείσα αυτονομία (ως ηλεκτρικό), ενώ και τα τρία εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από την τυποποιημένη ποσότητα που ανακοινώνεται. Οι νομοθέτες πρέπει να τα αντιμετωπίζουν βάσει των πραγματικών τιμών εκπομπής τους» κατέληξε η κυρία Krajinska.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Lamborghini Urus με σύστημα PHEV της Porsche
Αυτές είναι οι νέες εκδόσεις της BMW Σειράς 7
Γιατί μειώνονται οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών;

Advertisement