Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Αγκάθι» για την Ελλάδα τα νέα μειωμένα όρια ρύπων της ΕΕ!

Ελλάδα 3:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Αγκάθι» για την Ελλάδα τα νέα μειωμένα όρια ρύπων της ΕΕ!

ΝΕΑ

«Αγκάθι» για την Ελλάδα τα νέα μειωμένα όρια ρύπων της ΕΕ!

ΝΕΑ

Η χώρα μας διαθέτει το γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Advertisement
Advertisement

Αντιμέτωπη με νέα πρόστιμα από την ΕΕ είναι πολύ πιθανό να βρεθεί η Ελλάδα καθώς ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο ο νέος κανονισμός που μειώνει κατά 40% (από 30% που ήταν) το μέγιστο όριο για εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στα κράτη-μέλη από τις μεταφορές, τα κτίρια και τη γεωργία έως το 2030.

Η Ελλάδα θα είναι πολύ δύσκολο να πετύχει τα νέα μειωμένα όρια καθώς είναι γνωστό ότι έχει στεφθεί «πρωταθλήτρια» Ευρώπης αφού διαθέτει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στη Γηραιά Ήπειρο.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε με 486 ψήφους υπέρ, 132 κατά και 10 αποχές την αναθεώρηση του κανονισμού «για τον επιμερισμό των προσπαθειών». Ο κανονισμός στην υφιστάμενη μορφή του καλύπτει το 60% περίπου των συνολικών εκπομπών αεριών του θερμοκηπίου της ΕΕ και ορίζει δεσμευτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών για κάθε κράτος μέλος, όσον αφορά τις οδικές μεταφορές, τη θέρμανση κτιρίων, τη γεωργία, τις μικρές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και τη διαχείριση αποβλήτων.

Το κείμενο του κανονισμού θα πρέπει πλέον να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο. Στη συνέχεια θα δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα.

Η αναθεώρηση του κανονισμού θέτει νέους στόχους μείωσης των εκπομπών κατά 40% (έναντι του 30% που ίσχυε πριν) σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005. Για πρώτη φορά όλες οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και οι στόχοι μείωσης για καθεμία από αυτές θα κυμαίνονται μεταξύ 10 και 50%. Οι εθνικοί στόχοι για το 2030 θα βασίζονται στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ και τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας. Τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι δεν υπερβαίνουν τα ετήσια δικαιώματα εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.

Advertisement

Ενισχύεται ο έλεγχος των κρατών-μελών

Ο νέος κανονισμός μεριμνά ώστε να διαθέτουν οι χώρες της ΕΕ την απαραίτητη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων τους, διασφαλίζοντας παράλληλα μια ισότιμη και κοινωνικά δίκαιη μετάβαση. Φροντίζει, επίσης, να καλυφθούν κενά στη νομοθεσία, ώστε να επιτευχθεί ο συνολικός στόχος μείωσης των εκπομπών της ΕΕ. Για τον σκοπό αυτό, ο κανονισμός ορίζει ανώτατο όριο στον όγκο των εκπομπών που μπορούν τα κράτη μέλη να εξοικονομήσουν από τα προηγούμενα έτη ή να δανειστούν από τα επόμενα χρόνια, καθώς και στην εμπορία των πιστώσεων ανάμεσά τους.

Advertisement

Επιπλέον, κατόπιν αιτήματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ενισχυθεί ο έλεγχος των κρατών μελών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύει πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις που αναλαμβάνει η κάθε χώρα, στις οποίες οι πολίτες θα έχουν εύκολη πρόσβαση.

Μετά την ψηφοφορία, η εισηγήτρια Jessica Polfjärd (ΕΛΚ, Σουηδία) δήλωσε: «Με αυτόν τον κανονισμό ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα. Οι νέοι κανόνες για τις εθνικές περικοπές εκπομπών διασφαλίζουν ότι όλα τα κράτη μέλη θα συμβάλλουν στις προσπάθειες και ότι κλείνουν όλα τα κενά που υπήρχαν στην υφιστάμενη νομοθεσία. Με αυτόν τον τρόπο, στέλνουμε ένα σαφές μήνυμα ότι η ΕΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υπερασπιστεί και να προωθήσει παγκοσμίως μια ανταγωνιστική και αποτελεσματική ατζέντα για το κλίμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σοκ! Στο 1 δισ. τόνους οι εκπομπές CO2 των SUV
«Big Brother» στις εκπομπές CO2!
Αυστηρή προειδοποίηση για τις εκπομπές CO2!

Advertisement