Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αύξηση έως και 4.000% στα microchips αυτοκινήτων στην Κίνα

Ελλάδα 3:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αύξηση έως και 4.000% στα microchips αυτοκινήτων στην Κίνα

ΝΕΑ

Αύξηση έως και 4.000% στα microchips αυτοκινήτων στην Κίνα

ΝΕΑ

Aπίστευτες τάσεις κερδοσκοπίας πάνω στην έλλειψη ημιαγωγών παρατηρείται στην αγορά της Κίνας με τις αρχές να αναγκάζονται να επέμβουν.

Advertisement
Advertisement

Η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς και τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί στην αυτοκινητοβιομηχανία (αλλά και σε άλλες μεγάλες βιομηχανίες) έχει φέρει και τα “φυσικά” επακόλουθα, την κερδοσκοπία.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του κινέζικου Τύπου, οι αρχές της χώρας αναγκάστηκαν να επιβάλλουν ποινές σε τρεις προμηθευτές ημιαγωγών για αυτοκινητοβιομηχανίες για υπερβολικές χρεώσεις στα προϊόντα τους.

Οι τρεις εταιρίες, οι Shanghai Cheter, Shanghai Chengsheng Industrial, και Shenzhen Yuchang Technologies, τιμωρήθηκαν με πρόστιμα που το συνολικό τους ύψος αγγίζει τα 350.000 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας South Chine Morning Post αναφέρει ότι οι τρεις προμηθευτές ήταν στο στόχαστρο των αρχών για πολύ καιρό, και βρέθηκε ότι είχαν ανεβάσει τις τιμές έως και 40 φορές επάνω.

Οι αυξήσεις αυτές είναι πολύ πιο πάνω από το 7-10% που θεωρείται φυσιολογική για ισορροπημένη λειτουργία της αγοράς. Οι διακυμάνσεις των τιμών υποχρέωσαν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους κατασκευαστές εξαρτημάτων να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες μέσα σε κλίμα πανικού, προσπαθώντας να δημιουργήσουν αποθέματα και επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο το πρόβλημα.

Το θέμα των microchips έχει επηρεάσει σημαντικά και την αγορά της Κίνας. Τον Ιούλιο, η Κίνα αντιμετώπισε πτώση 16 % στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, η οποία αποδόθηκε στην έλλειψη των ημιαγωγών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Audi μείωσε την παραγωγή της στα εκεί εργοστάσια, ενώ δύο από τα κινεζικά εργοστάσια της Toyota έχουν προχωρήσει σε μείωση της παραγωγής κατά 40%.

Advertisement

Παράλληλα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 17 % τον Αύγουστο, με τη Ford και την GM, μεταξύ πολλών άλλων, να υποχρεώνονται να σταματήσουν την παραγωγή και να μειώσουν τις επιλογές για κάποια από τα μοντέλα τους. Όσο για την επιστροφή στην κανονικότητα, πληθαίνουν τα σενάρια που κάνουν λόγο για επέκταση της κατάστασης και στη νέα χρονιά.

Μάλιστα η Daimler υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να είναι ακόμα χειρότερα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ola Kallenius να επισημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να συνεχίσει να αντιμετωπίζει ελλείψεις ημιαγωγών έως το 2023.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιοι ημιαγωγοί; Τα τουρκικά αυτοκίνητα ανθίζουν!
Elon Musk: «Ημιαγωγοί, όπως λέμε… χαρτιά υγείας»
Ακριβότερα τα chips, ακριβότερα και τα αυτοκίνητα