Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Choice: Πολυτελή

ΝΕΑ

Αυτό το Audi R8 δεν το είδαμε ποτέ!

  • Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr)

Το Audi R8 το γνωρίζουμε ως ένα supercar με μεγάλο κινητήρα, με πολύ καλές επιδόσεις, τετρακίνηση και ξεχωριστό χαρακτήρα το οποίο απευθύνεται σε σχετικά λίγους πελάτες. Όμως, τα δεδομένα ίσως να είχαν πάρει μια άλλη τροπή.

Το Audi R8 παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο πριν από είκοσι χρόνια, το 2003. Είχαν περάσει πέντε χρόνια από τότε που ο Όμιλος Volkswagen είχε αποκτήσει τη Lamborghini και οι Γερμανοί είχαν αρχίσει να συνεργάζονται με τους Ιταλούς για την εξέλιξη της νέας γενιάς των μοντέλων της.

Η Lamborghini συνδέθηκε με την Audi εντός του Ομίλου, ως μια προσπάθεια να συνυπάρξουν οι σπορ εταιρείες. Η εξέλιξη ενός νέου πλαισίου για τους Ιταλούς έκανε τους Γερμανούς να σκεφτούν τη πιθανότατα να υπάρξει και ένα supercar με το έμβλημα της Audi στο αμάξωμά του.

Το 2006 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά τού μοντέλου και το 2015 η δεύτερη. Αρχικά, με V8 FSI (ατμοσφαιρικό) κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων και στη συνέχεια με V10 FSI των 5,2 λίτρων. Επίσης, δημιουργήθηκε και ένα πρωτότυπο με έναν V12 TDI (πετρελαιοκινητήρα).

Το R8 ήταν ένα φύσει supercar σε κάθε τομέα του. Κατά καιρούς, υπήρξαν φήμες για τη δημιουργία και μιας πιο προσιτής έκδοσής του η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε. Βάσει αυτών, σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να έχει V6 κινητήρα, σε μια εκδοχή πιο αδύναμη αλλά και πιο προσιτή οικονομικά, συγκριτικά.

Οι άνθρωποι της Audi αρνούνταν ένα τέτοιο ενδεχόμενο κάθε φορά που η συγκεκριμένη φήμη επανεμφανιζόταν στον παγκόσμιο Τύπο. Και πράγματι δεν υλοποιήθηκε.

Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η περίπτωση αυτή δεν απασχόλησε τα στελέχη τής εταιρείας. Ο Marcos Marques, τώρα επικεφαλής στο τμήμα παραγωγής συνθετικών καυσίμων (e-fuels) της Porsche, σε συνέντευξη που έδωσε στον Βρετανό συνάδελφο Steve Sutcliffe παραδέχτηκε ότι στην Audi εξέταζαν την περίπτωση να δημιουργηθεί μια εκδοχή τού R8 με τον πεντακύλινδρο σε σειρά υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που η εταιρεία χρησιμοποιεί στα RS3 και TT RS.

Όπως είπε ο Marques, στα σχέδια προβλεπόταν ότι αυτή η έκδοση θα είχε κίνηση μόνο στον πίσω άξονα και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, τόσο για μειωθεί το κόστος αγοράς αλλά και το βάρος του οχήματος.

Το στέλεχος του γερμανικού Ομίλου χαρακτήρισε «χαμένη ευκαιρία» το γεγονός ότι δεν δημιουργήθηκε αυτή η έκδοση του R8. Όπως είπε: «Ήταν κρίμα επειδή ο πεντακύλινδρος σε σειρά turbo κινητήρας είναι ένα πολύ ισχυρό μοτέρ.

»Παράγει έναν διαφορετικό ήχο και νομίζω ότι θα ταίριαζε στο R8. Επίσης, το αυτοκίνητο θα ήταν ελαφρύτερο και με καλύτερη οδική συμπεριφορά, συγκριτικά. Όμως, κάποιοι στην Audi Sport θεωρούσαν ότι δεν θα ταίριαζε στον χαρακτήρα του αυθεντικού R8 και αποφάσισαν να μην το κατασκευάσουν».

Πλέον, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το επόμενο R8 θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Θυμίζουμε ότι δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα συμβεί αυτό. Το 2015, η Audi παρουσίασε το R8 e-tron, μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή τού μοντέλου, το οποίο ήταν εμπρός από την εποχή του.

Ήταν τόσο καινοτόμο που μόλις 100 οχήματα κατασκευάστηκαν και διατέθηκαν πριν το αποσύρουν επειδή δεν ήταν εμπορικά συμφέρον. Τελικά, αυτή η έκδοση θα επανέλθει στα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi R8 Off-Road Concept: Μία διαφορετική συνέχεια για το R8
Η Audi βαφτίζει εκ νέου τα μοντέλα της
Audi Q3: Κορυφαία ποιότητα και τεχνολογική υπεροχή

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ