Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ο «κόμβος» της Renault

Ελλάδα 17:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο «κόμβος» της Renault

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ο «κόμβος» της Renault

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ένα ερειπωμένο κτήριο και ένα μικρό καφέ με (αναγκαστικά) ανορθόγραφο το όνομα «Reno» έχουν μείνει να θυμίζουν μία ένδοξη βιομηχανική ιστορία. Μια ιστορία η οποία ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, ωστόσο κατέληξε στην εγκατάλειψη και την καταστροφή.

Advertisement
Advertisement

Το κτήριο της MAVA /Renault στη Νέα Φιλαδέλφεια, είναι ότι απέμεινε από αυτή και βγαίνει στο «σφυρί» στις 8 Σεπτεμβρίου του 2021.

Στο 10ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, βρίσκεται το κτήριο της πρώην αντιπροσωπείας της MAVA-Renault. Πρόκειται για ένα οικοδομικό τετράγωνο, έκτασης 13 στρεμμάτων περίπου με στεγασμένους χώρους χωρητικότητας 14.000 τ.μ.

Η ιστορία της MAVA

Advertisement
Advertisement

Η MAVA Α.Ε (από τα αρχικά των Α. Μανιατόπουλου και Γ. Βαγιωνή) ξεκινά την εμπορική της πορεία το 1963, αναλαμβάνοντας την αντιπροσωπεία της NSU, της Audi και το 1977 της Renault, η οποία προηγουμένως ανήκε στην «Αφοι Σαρακάκη».

Το δίδυμο των Α.Μανιατόπουλου & Γ. Βαγιωνή, ακουλουθεί μια επιθετική πολιτική στον τομέα της επικοινωνίας, μέσω διαφημίσεων και εκδηλώσεων. Οι αρχές της δεκαετίας του ’80 θα βρουν την εταιρία σε ανοδική πορεία, με «πρωταγωνιστή» το Renault 9, που είχε εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα.

Advertisement

Renault Farma

Το 1980 οι Βαγιωνής & Μανιατόπουλος της MAVA A.E αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα μικρό, οικονομικό επαγγελματικό όχημα. Η σχεδίαση ανήκε στον Γιώργο Μιχαήλ. Εκείνη την εποχή η ελληνική νομοθεσία ευνοούσε αυτοκίνητα της κατηγορίας, τα οποία έγιναν δημοφιλή.

Advertisement

Το πρωτότυπο ήταν έτοιμο η ΜAVA το στέλνει στην Γαλλία ώστε να πάρει έγκριση από τη Renault, όπως και έγινε. Κατόπιν αυτής της διαδικασίας πήρε έγκριση τύπου για πινακίδες κυκλοφορίας και στην Ελλάδα. Η παραγωγή του γινόταν στις εγκαταστάσεις της MAVA, στη Νέα Φιλαδέλφεια και πωλείται μέσα από το επίσημο δίκτυο της.

Το Farma βασιζόταν σε πλαίσιο της Renault άλλωστε (R4) και ήταν διαθέσιμο με τον κινητήρα των 845 κυβικών εκατοστών της εταιρίας, απόδοσης 34 ίππων. Κατασκευάστηκε σε 5 τύπους, σε συνολικά 3.500 μονάδες.

Οι νόμοι αλλάζουν, το 1985 η ελληνική νομοθεσία παύει να είναι ευνοϊκή για τα ελαφρά επαγγελματικά τέτοιου τύπου, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει καμία συνέχεια του εγχειρήματος.

Advertisement

Η αντίστροφη μέτρηση

Τα μεγάλα ανοίγματα, με επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιόκτητα ακίνητα, εκτεταμένο δίκτυο, αλλά και αρκετές λανθασμένες επιχειρηματικές κινήσεις, όπως η εξαγορά του δικτύου αντιπροσωπειών της MG-Rover, η εξαγορά των εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων Budget και Europcar, μαζί με τα υπέρογκα δάνεια, και βέβαια με τη χλιδάτη ζωή που υπαγόρευε το κοινωνικό status της οικογένειας, άρχισαν να γέρνουν την πλάστιγγα προς την αρνητική πλευρά.

Το μεγάλο «χτύπημα» ήρθε όταν το 2008 η Ελλάδα έμπαινε στην οικονομική κρίση, σε μια συγκυρία που και οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες άλλαζαν τη στρατηγική τους. Η MAVA που μέχρι το 2004 πωλούσε κατά μέσο όρο περισσότερα από 14.000 αυτοκίνητα το χρόνο, το 2007 είχε πέσει στα 4.600.

Τον Ιανουάριο του 2008 η γαλλική μητρική ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά στον Αλ. Μανιατόπουλο το τέλος της συνεργασίας τους, μετά από 33 ολόκληρα χρόνια, εγκαθιστώντας τη δική της εταιρεία (PGA Motors) και ανοίγοντας έναν κύκλο σφοδρής σύγκρουσης με τον επιχειρηματία να διεκδικεί δικαστικά αποζημιώσεις μισού δισεκατομμυρίου ευρώ.

Παρά την εξεύρεση Ελλήνων επενδυτών, από πλευράς MAVA, η Renault αρνήθηκε να συνεχίσει την συνεργασία με την MAVA, προτείνοντας την εξαγορά της από την PGA Motors.

Το ιστορικό ακίνητο της Ν. Φιλαδέλφειας

Η MAVA Α.Ε. εδώ και χρόνια έχει οδηγηθεί σε εκκαθάριση, έτσι, ως τυπικό τέρμα αυτής της περιπετειώδους διαδρομής μπορεί να θεωρηθεί ο πλειστηριασμός που έρχεται στις 8 Σεπτεμβρίου για το ακίνητο που έχει ταυτιστεί με την ίδια και την πορεία της Renault στην ελληνική αγορά. Το συγκρότημα που έχει «βαφτίσει» μέχρι και σήμερα τον κόμβο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας προς τη Ν. Φιλαδέλφεια, ως «κόμβο» Renault.

Η κατάσχεση έγινε τον Φεβρουάριο του 2018 για απαίτηση 3,8 εκατ. ευρώ και το σφυρί αφορά, σύμφωνα με την έκθεση, ένα αγροτεμάχιο-οικόπεδο «μετά των επ’ αυτού κτισμάτων, άρτιο και οικοδομήσιμο», συνολικής έκτασης 13.386,50 τ.μ. στη θέση Τουραλη, εντός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Νέας Φιλαδέλφειας επί των οδών Λαχανά και Θεσσαλονίκης. Στο οικόπεδο υπάρχει διώροφο επαγγελματικό κτίριο, αποτελούμενο από υπόγειο, ισόγειο, πατάρι και πρώτο όροφο.

Πηγή: Newmoney

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To “5άρι” της Renault με τη σφραγίδα της Alpine
Renault 5 Turbo: Επιστρέφει με μοντέρνα τεχνολογία και εμφάνιση που ξαφνιάζει
Renault 4: Γαλλίδα ετών 60 (+video)