Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτοί είναι οι μικρότεροι σε κυβικά V8

Ελλάδα 13:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοί είναι οι μικρότεροι σε κυβικά V8

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτοί είναι οι μικρότεροι σε κυβικά V8

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Όταν πρόκειται για V8, ασυναίσθητα όλοι σκεφτόμαστε πολλές χιλιάδες κυβικών εκατοστών και κάμποσες εκατοντάδες ίππων σε απόδοση αλλά, όπως φαίνεται, δεν ήταν πάντα έτσι.

Advertisement
Advertisement

Στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχουν πολλά παραδείγματα «μικρών V8» οι οποίοι στην πραγματικότητα ήταν αρκετά καλοί, τουλάχιστον λειτουργικά.

Στη λίστα που ακολουθεί, έχουμε τα πέντε πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα «μικρών» V8 που χρησιμοποιήθηκαν για συγκεκριμένους λόγους σε ορισμένα δημοφιλή μοντέλα. Δεν είναι τυχαίο πως και οι πέντε περιπτώσεις που ακολουθούν, είναι ευρωπαϊκές, μια και η χωρητικότητα διαχρονικά δεν υπήρξε ποτέ «θέμα» για την αγορά των ΗΠΑ, η οποία με τα χρόνια απέκτησε τη φήμη της «πατρίδας» για το συγκεκριμένο είδος των μηχανικών συνόλων.

Ferrari 208

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari 208 δημιουργήθηκε κυρίως για την ιταλική αγορά καθώς εκείνη την εποχή (τέλη ’70- αρχές ’80) στην Ιταλία, τα αυτοκίνητα με κινητήρες που η χωρητικότητά τους ήταν πάνω από δύο λίτρα, είχαν σημαντική φορολογική επιβάρυνση (38% αντί για 18%).

Μπορεί η 208 στις πρώιμες ατμοσφαιρικές εκδόσεις της να είχε τη «στάμπα» της πιο αργής Ferrari που παρήχθη ποτέ αλλά είχε πέραν του φορολογικού, μια σειρά από πλεονεκτήματα που την καθιστούσαν θελκτική. Ο ήχος του κινητήρα των 1.991 κ.εκ. ήταν όπως σε κάθε μοντέλο της Ferrari, υπέροχος κι ας ήταν η απόδοσή του «μόλις» 157 ίπποι- ενώ αργότερα, η Turbo εκδοχή απέδιδε 223 ίππους.

Lamborghini Urraco

Η Lamborghini Urraco είχε τρεις εκδόσεις απόδοσης στον V8 της. Η πιο δημοφιλής ήταν η P250 που ο V8 είχε χωρητικότητα 2,5 λίτρων και απόδοση 220 ίππους, ενώ η πιο δυνατή και προφανώς πιο συναρπαστική για να την οδηγεί κανείς, ήταν η P300. Σε αυτή, ο V8 είχε χωρητικότητα 3,0 λίτρων και απόδοση 250 ίππους.

Καθώς μιλάμε για τα τέλη της δεκαετίας του ’70, όπως και στην περίπτωση της Ferrari, έχει και για τη Lamborghini, ήταν αναγκαστική η παραγωγή μιας έκδοσης που θα έκανε «ντρίμπλα» στο φορολογικό εμπόδιο. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποία δημιουργήθηκε η P200, που με τον δίλιτρο V8 προσέφερε στον οδηγό της απόδοση 182 ίππων.

Alfa Romeo 33 Stradale

Advertisement

Το αυτοκίνητο που θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ παγκοσμίως, ήταν βασισμένο σε μια αγωνιστική Alfa Romeo. Η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί για να προσαρμόσουν την απόδοση του αγωνιστικού κινητήρα στα δεδομένα που χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο για κίνηση στους δρόμους, ήταν πραγματικά εκπληκτική.

Advertisement

Μηχανολογικά, το μοτέρ έχει συγγένεια με τον V8 των 2,6 λίτρων της Montreal αλλά σε αντίθεση με αυτόν, ο δίλιτρος της 33 Stradale έχει επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα. Χάρη στους 4 εκκεντροφόρους, τα 16 μπουζί και τη σχετική ρύθμιση της τροφοδοσίας, η απόδοση στην Stradale ήταν 230 ίπποι (στις αγωνιστικές ήταν 270).

Simca Vedette

Κατά βάση, το Simca Vedette ήταν ένα γαλλικό αυτοκίνητο με αμερικανικό κινητήρα- με ότι κι αν αυτό σημαίνει για το αποτέλεσμα. Η διάθεση της Simca να παρουσιάσει ένα μοντέλο που θα μπορούσε να κάνει κάποια επιτυχία στην αγορά των ΗΠΑ, ήρθε να «κουμπώσει» με την πρόθεση της Ford να αφήσει εμπορικά τη Γαλλία και όλες τις εγκαταστάσεις της εκεί.

Advertisement

Το αποτέλεσμα ήταν να βρεθεί η Simca στη θέση να λανσάρει το νέο της μοντέλο με το όνομα Vendette, το οποίο παραγόταν στις πρώην εγκαταστάσεις της Ford- μαζί με τις οποίες η γαλλική εταιρεία είχε αγοράσει και τα δικαιώματα για τη χρήση του Ford Flathead V8. Ο… «αμερικανοθρεμμένος» κινητήρας είχε χωρητικότητα 2,4 λίτρων και απόδοση μόλις 76 ίππους, που όπως ήταν φυσικό, ήταν και αυτό που δεν έδωσε και πολλές ελπίδες στο μοντέλο για να «πάει» μακριά εμπορικά.

Fiat 8V

Για να μην απορείτε με το όνομα, να σας ξεκαθαρίσουμε πως είναι προϊόν μια παρεξήγησης, που είχε οδηγήσει τη Fiat να θεωρεί πως το «V8» ήταν κατοχυρωμένο εμπορικό σήμα από τη Ford.

Αυτό την οδήγησε στην ονομασία του νέου της μοντέλου ως 8V, το οποίο μια και μιλάμε για τη δεκαετία του ’50, ήταν πολύ πρώιμο ακόμα και για την ίδια τη Fiat που δεν είχε καταλήξει ακόμα για το είδος των αυτοκινήτων στα οποία μπορούσε (και έπρεπε) να ειδικευτεί.

Το 8V ήταν και παραμένει η μόνη απόπειρα της Fiat να παρουσιάσει μοντέλο με V8 κάτω από το εμπρός καπό. Στη βασική του έκδοση, η χωρητικότητά του δεν ξεπερνούσε τα δύο λίτρα και χάρη στα δύο διπλά 26άρια Weber, η απόδοση ήταν 105 ίπποι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Είναι περίεργα αλλά τα θέλουμε πολύ!
Τα αυτοκίνητα που άλλαξαν τον κόσμο
H Drako Motors αποκαλύπτει το Dragon