Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτές είναι οι 5 πιο ακριβές Porsche στον κόσμο

Ελλάδα 23:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτές είναι οι 5 πιο ακριβές Porsche στον κόσμο

ΝΕΑ

Αυτές είναι οι 5 πιο ακριβές Porsche στον κόσμο

ΝΕΑ

Με αφορμή την πώληση μιας Porsche Carrera GT που πριν λίγες μέρες άλλαξε χέρια έναντι του ποσού των 1,67 εκατομμυρίων ευρώ, στη λίστα που ακολουθεί, σας παρουσιάζουμε τις ακριβότερες μέχρι στιγμής Porsche που έχουν δημοπρατηθεί.

Advertisement
Advertisement

Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς πως τα χρήματα που απαιτήθηκαν για να αλλάξει χέρια η Carrera GT, απέχουν πάρα πολύ από αυτά της ακριβότερης Porsche.

Η αγωνιστική ιστορία της Porsche είναι αυτή που έχει τον πρώτο λόγο σε ότι έχει να κάνει με την αξία των αυτοκινήτων που έχουν αλλάξει χέρια μέσω δημοπρασίας και τοποθετούνται στην κορυφή της λίστας με τις ακριβότερες περιπτώσεις. Όχι και άδικα, μια και η Porsche έχει να επιδείξει εμβληματικά αγωνιστικά από την ιστορία της, σε κάθε κατηγορία αγώνων αυτοκινήτου. Αυτά λοιπόν, είναι τα πέντε ακριβότερα μοντέλα, έτσι όπως κρίθηκαν σε δημοπρασίες που έγιναν κατά καιρούς, μέχρι σήμερα.

1972 Porsche 917/10 Spyder – 5,13 εκατομμύρια ευρώ

Advertisement
Advertisement

Η Porsche 917 απέκτησε τη φήμη της και μπήκε στο hall of fame των θρυλικών μοντέλων της Porsche το 1970, όταν κέρδισε τον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Δεν ήταν όμως αυτό το τέλος της, μια και η ταχύτητα και η αξιοπιστία του μοντέλου, έδωσε τη δυνατότητα στην Porsche να βρεθεί στην πρώτη θέση του ίδιου αγώνα και τον επόμενο χρόνο, παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο και στην κατάκτηση των διαδοχικών τίτλων για τους κατασκευαστές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγώνων αντοχής. Τότε, το 1971, οι κανονισμοί άλλαξαν και η Porsche εξέλιξε μια έκδοση του μοντέλου με «ανοιχτό» cockpit για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα Can Am της Αμερικής. Η 917/10 διαθέτει έναν turbo 12κύλινδρο κινητήρα με απόδοση 850 ίππους.

1985 Porsche 959 Παρίσι-Ντακάρ – 5,23 εκατομμύρια ευρώ

Advertisement

Η 959 είναι το πρώτο supercar της Porsche αλλά αρκετοί είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν ότι στην πραγματικότητα «ξεκίνησε» ως αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αρχικά, η 959 προοριζόταν για τα rally και την τρομακτική κατηγορία των Group B, με τις απίθανες ιπποδυνάμεις και την απόλυτη ελευθερία στη χρήση εξωτικών υλικών. Η εξέλιξη του αυτοκινήτου όμως, δεν «πρόλαβε» τη συγκεκριμένη κατηγορία πριν καταργηθεί, οπότε και στη συνέχεια, για να εκμεταλλευτεί κάπως το νέο της δημιούργημα, δοκίμασε τις δυνάμεις του στον θρυλικό αγώνα της εποχής που ξεκινούσε από το Παρίσι και τερμάτιζε στο Ντακάρ. Το 1986 με την 959 η Porsche έκανε το «1-2» στον εξαντλητικό αυτό αγώνα για αυτοκίνητα και πληρώματα. Το συγκεκριμένο που δημοπρατήθηκε το 2018 και έφτασε να αλλάξει χέρια για 5,23 εκατομμύρια ευρώ, είναι ένα από τα τρία συνολικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για τον αγώνα και ένα από τα δύο που έχουν διατεθεί σε ιδιώτες.

Advertisement

1956 Porsche 550 Rennsport Spyder – 5,37 εκατομμύρια ευρώ

Η Porsche 550 παρουσιάστηκε το 1953 και πολύ σύντομα έγινε συνώνυμο της ταχύτητας στις πίστες όλου του κόσμου, μια και στον παρθενικό της αγώνα στο Nurburgring κατέκτησε την πρώτη θέση. Μέσα στο ίδιο έτος πήρε και μια νίκη στο Carrera Panamericana (έναν ακόμα θρυλικό αγώνα αντοχής εκείνης της εποχής) αλλά και την πρώτη θέση στην κατηγορία του, στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Ακριβώς λόγω των παραπάνω επιτυχιών, η 550 έχει μείνει στην ιστορία ως «φονέας γιγάντων», ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που άλλαξε χέρια έναντι του ποσού των 5,37 εκ. ευρώ το 2016, είναι το καλύτερα διατηρημένο αυτοκίνητο που υπάρχει, χωρίς να έχει υποστεί εργασίες ανακατασκευής- έχει δηλαδή πολύ ψηλό βαθμό αυθεντικότητας.

Advertisement

1982 Porsche 956 – 8,90 εκατομμύρια ευρώ

Η Porsche κατασκεύασε πολλά επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά κανένα δεν ήταν τόσο κυρίαρχο όσο το ζευγάρι 956 και 962 που αγωνίστηκαν τη δεκαετία του 1980. Η 956 έκανε το ντεμπούτο της το 1982 και πήρε μια επιβλητική νίκη στο 24 Hours of Le Mans, κάνοντας το «1-2-3». Αλλά αυτή ήταν μόνο η πρώτη από τις τέσσερις συνεχόμενες νίκες για την 956 στο Circuit de la Sarthe. Και το αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν τόσο γρήγορο και αξιόπιστο που πήρε και τις οκτώ πρώτες θέσεις το 1983 και τις πρώτες επτά θέσεις το 1984. Ο διάδοχός του, η 962, θα συνέχιζε για να προσθέσει άλλα δύο συνεχόμενα τρόπαια νίκης στον αγώνα του Le Mans για τον εκθεσιακό χώρο της Porsche. Ένα από τα μόλις 10 αυτοκίνητα που είχαν κατασκευαστεί για την αγωνιστική ομάδα, αυτό με τα χρώματα της Rothmans, κέρδισε στο Le Mans το 1983 και κατέλαβε τη δεύτερη θέση το 1982. Σημείωσε επίσης νίκες στις πίστες Spa, Fuji και Brands Hatch και οδηγήθηκε από κορυφαίους οδηγούς όπως οι Jochen Mass, Vern Schuppen, Jacky Ickx και Derek Bell.  Για μια τέτοια ιστορία με τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα στους αγώνες, το ότι άλλαξε χέρια το 2015 έναντι του ποσού των 8,90 εκ. ευρώ είναι μάλλον δικαιολογημένο.

1970 Porsche 917K – 12,39 εκατομμύρια ευρώ

Ο τίτλος της ακριβότερης Porsche στον κόσμο, καταλήγει στην 917K, στην δεύτερη 917 που «βρήκε θέση» στην πρώτη πεντάδα των ακριβότερων αυτοκινήτων. Είναι μια από τις παλιότερες εκδόσεις του αγωνιστικού μοντέλου, με «κλειστό» cockpit που σε αντίθεση με την 956, δεν έχει κερδίσει κανέναν αγώνα. Το σημαντικότερό της «χαρτί», είναι η φήμη και η αναγνώριση που κέρδισε, μια και είναι το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στην παραγωγή της ταινίας «Le Mans» του Steve McQueen. Το αυτοκίνητο είναι ανακατασκευασμένο και έχει αποκατασταθεί μέχρι και η τελευταία του βίδα, ενώ έχει τα χρώματα της Gulf Racing που και μόνο γι’ αυτό, θα μπορούσε να θεωρείται εικόνισμα στον «πλανήτη» της αυτοκίνησης. Η αγορά της μέσω δημοπρασίας το 2017 έναντι του ποσού των 12,39 εκατομμυρίων ευρώ, την τοποθετεί στην κορυφή της λίστας με τις ακριβότερες Porsche. Μέχρι σήμερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ένας φωτογράφος «κολλημένος» με την Porsche 911 (video)
Η εντυπωσιακή μετενσάρκωση της Porsche 917 (video)
Πόσα θα έδινες για την Porsche 911 Turbo της ταινίας «Bad Boys»;