Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Αυτά είναι μερικά από τα σημαντικότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα

  • newsautoteam

Φυσικά και δεν είναι όλα, γιατί δεν θα είχε τέλος το θέμα αλλά εδώ έχουμε 12 αυτοκίνητα που έχουν παίξει το δικό τους, πολύ σημαντικό ρόλο στη… διάδοση της Ιαπωνικής κουλτούρας σε ότι έχει να κάνει με την αυτοκινητοβιομηχανία.

Άλλα με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και άλλα με τον «κοινό παρονομαστή» που έχει να κάνει με τη αξιοπιστία, η 12άδα που ακολουθεί είναι γεμάτη διακριθέντα Ιαπωνικά μοντέλα.

Δεν είναι όλα διασκεδαστικά στην οδήγηση, ούτε όλα γρήγορα. Είναι όμως όλα τους ενδιαφέροντα με κάποιο τρόπο, έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό που μετράει πολλές χιλιάδες θαυμαστών και το καθένα με τον τρόπο του, έχει συμβάλλει στην πολύ καλή συνολικά εικόνα των αυτοκινήτων από τη χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου. Στη λίστα που ακολουθεί, έχουμε ξεχωρίσει μια ντουζίνα- χωρίς φυσικά να τα έχουμε αναφέρει όλα, κάτι που θα ήταν έτσι και αλλιώς αδύνατο.

Datsun 240Z
Το Datsun 240Z, ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο η Ιαπωνία άρχισε να «συστήνεται» στον κόσμο του αυτοκινήτου παγκοσμίως, ως η εταιρεία που δεν έχει μόνο αυτοκίνητα για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης αλλά μπορεί να δώσει και «καύσιμο» για το πάθος της οδήγησης. Παρουσιάστηκε το 1969 και με τον 6κύλινδρο κινητήρα του που απέδιδε 151 ίππους, μπορούσε να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, σε 8,1 δευτερόλεπτα. Οι πωλήσεις του έφτασαν τις 622.649 μαζί με το 260Ζ που ακολούθησε το 1974, μια και το συγκεκριμένο στυλ αυτοκινήτου εκτιμήθηκε δεόντως στις ΗΠΑ.

Honda Civic
Ένα από τα πλέον «ανθεκτικά» ονόματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, είναι του Civic που παρουσιάστηκε το 1973 και εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία του και όχι μόνο. Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 20 εκατομμύρια Civic όλων των γενεών έχουν πουληθεί και αξίζει να σημειωθεί πως ήταν στη δεύτερη θέση των συνολικών πωλήσεων το 2020 στις ΗΠΑ. Ένα αυτοκίνητο που στην πρώτη του γενιά κυριολεκτικά «έλαμψε» στην αμερικάνικη ήπειρο, όταν εκεί η αγορά ταλανιζόταν από την πετρελαϊκή κρίση και οι καταναλωτές έψαχναν να βρουν κάτι ικανό και οικονομικό για τις μετακινήσεις τους.

Honda NSX
Όταν η Honda αποφάσισε να δημιουργήσει supercar, το αποτέλεσμα ήταν το NSX του 1990. Κάθε του λεπτομέρεια, δημιουργήθηκε από το μηδέν, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα V6 των 2.977 κ.εκ. Μπορεί να είχε την ίδια διάμετρο και διαδρομή με τον V6 κινητήρα που χρησιμοποιούσε το μεγάλο σεντάν Legend αλλά εκεί σταματούν και οι ομοιότητες μια και δεν υπήρχε τίποτα άλλο κοινό. Ενδεικτική της επιμονής της Honda για την τελειοποίηση της πρότασης στην κατηγορία των supercars, ήταν και η εμπλοκή του αείμνηστου Ayrton Senna στη διαδικασία της εξέλιξης του πλαισίου και της ανάρτησης του αυτοκινήτου, που παρά τις φοβερές επιδόσεις του για τα δεδομένα της εποχής, ήταν απόλυτα φιλικό ακόμα και για καθημερινή χρήση– όπως κάθε μοντέλο της Honda άλλωστε.

Honda S2000
Η Honda μας έχει δώσει πάρα πολλά και καλά δείγματα της τεχνολογικής της ανωτερότητας και από μια λίστα με μεγάλο ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά, δεν θα μπορούσε να λείπει το εξαιρετικό από κάθε άποψη S2000. Για να γιορτάσει τα 50 δημιουργικά της χρόνια, η Honda προώθησε στην παραγωγή ένα διθέσιο σπορ roadster αυτοκίνητο με έναν απολαυστικό κινητήρα 2,0 λίτρων με ιδιαίτερη έμφαση στο στροφάρισμα ψηλά. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας από αλουμίνιο χρησιμοποίησε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων V-TEC για να αποδώσει 240 ίππους, επίδοση που τον τοποθετούσε στην κορυφή της ειδικής απόδοσης με 120 ίππους ανά λίτρο χωρητικότητας το 1999.

Mazda MX-5
Το Mazda MX-5 δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα, ενώ μάλλον θα έδινε το παρόν ακόμα και αν η λίστα αυτή περιοριζόταν στα 3 σημαντικότερα αυτοκίνητα εξ Ιαπωνίας. Δεν είναι μόνο το ότι έκανε τα roadster προσιτά σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, είναι και το ότι το έκανε με ένα τρόπο τόσο ανατριχιαστικά φυσικό, με ένα πολύ καλό και ευχάριστο αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Το γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από ένα εκατομμύριο MX-5 στις τέσσερις γενιές του μοντέλου, τα λέει όλα, κάνοντας έτσι πολύ περήφανους του ιθύνοντες της εταιρείας για την απόφασή τους να το φέρουν στην παραγωγή τo 1989.

Mitsubishi Lancer Evolution
Το Mitsubishi Lancer Evolution, ή Evo, όπως έγινε ευρύτερα γνωστό, είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό μοντέλο- ή για να ακριβολογούμε, μια έκδοση μοντέλου. Μάλιστα, είναι πραγματικά ξεχωριστό και το ότι η έκδοση έχει κατά πολύ ξεπεράσει σε δημοτικότητα το μοντέλο αυτό καθαυτό. Βλέπετε, το Lancer ήταν ένα μοντέλο που δεν μπορούσε να ξεχωρίσει πουθενά, έχοντας μόνο το όνομα της Mitsubishi και τη μνημειώδη αξιοπιστία να κάνουν «φίλους» για λογαριασμό του. Μέχρι που παρουσιάστηκε η έκδοση Evo για τις ανάγκες της εμπλοκής της εταιρείας με τους αγώνες rally. Η τετρακίνηση και ο δίλιτρος turbo κινητήρας ήταν τα βασικά πάνω στα οποία χτίστηκε ένας ολόκληρος θρύλος που εκτός από πρωταθλήματα στο WRC, έφερε και πολλού φίλους στη μάρκα.

Nissan GT-R
Η αρχή της ιστορίας του εμβλήματος GT-R χρονολογείται από το 1969, ωστόσο οι μεταγενέστερες εκδοχές είναι αυτές που έδωσαν τη σημαντική ώθηση στη δημοτικότητά του. Το R32 του 1989 γνώρισε τεράστια επιτυχία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς έγραφε ασταμάτητα νίκες στα πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας. Έτσι όλα έγιναν πιο εύκολα για το R33 που ακολούθησε το 1995 και το R34 το 1998. Η μορφή του μοντέλου που έχει φτάσει μέχρι και σήμερα, λανσαρίστηκε το 2007 και εξακολουθεί να συγκινεί ένα ξεχωριστό κοινό που έχει πάθος με τις επιδόσεις.

Subaru Impreza
Άλλη μια περίπτωση μοντέλου που «πέρασε κάτω από τον πήχη» σε σχέση με μια του έκδοση. Δεν είναι πως το «απλό» Subaru Impreza υστερούσε κάπου τη δεκαετία του ’90 που παρουσιάστηκε. Ήταν όμως τόσο καλό το GT με τον δίλιτρο turbo επίπεδο κινητήρα, που επισκίασε όλες τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου και έχει μείνει στο θυμικό των περισσότερων petrolheads σε αυτό το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα της Subaru. Το GT αποτέλεσε τη βάση και για το αγωνιστικό της εταιρείας που έχει καταφέρει να γίνει τοτέμ για τους αγώνες rally.

Suzuki Vitara
Η Suzuki έχει φτιάξει πολλά συναρπαστικά αυτοκίνητα αλλά το Vitara του 1988 ξεχωρίζει ως το πρώτο lifestyle SUV. Η κυκλοφορία του σε προσιτή για τα δεδομένα της εποχής τιμή, ήταν αυτή που απογείωσε το θέμα SUV, κάνοντας στην κατηγορία ότι και το Mazda MX5 στα roadster. Το Vitara ήταν ένα πολύ απλό αλλά εντυπωσιακά στιβαρό και ανθεκτικό αυτοκίνητο, που μπορούσε να σηκώσει ακόμα και τα οικογενειακά βάρη των μετακινήσεων, χωρίς βλάβες και πρακτικά χωρίς να το σταματάει το τέλος της ασφάλτου.

Toyota Corolla
Είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο και αξίζει να πούμε πως είναι «κοντά» μας ως όνομα, από το 1966. Κατά τη διάρκεια των 12 γενεών του μοντέλου μέχρι σήμερα, έχει συγκεντρώσει πωλήσεις περίπου 50 εκατομμυρίων- και αυτό κάτι σημαίνει για την αξία και την αξιοπιστία του ως αυτοκίνητο, μια και πολύ σπάνια μπορούμε να μιλήσουμε για κάποια έκδοση που καταφέρνει και είναι οδηγικά ενδιαφέρουσα. Η Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που διαχρονικά εξελίσσεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πελατών της Toyota και έτσι, δικαίως, στη νέα της έκδοση είναι ένα εξαιρετικό από κάθε άποψη μοντέλο.

Toyota Prius
Το Toyota Prius δεν είναι μόνο σημαντικό ως ιαπωνικό αυτοκίνητο. Η αξία του έχει «προεκτάσεις» σε κοινονικοπολιτικό επίπεδο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Toyota σχεδόν μόνη της πρωτοπορούσε και προώθησε την υβριδική τεχνολογία στο αυτοκίνητο, πολύ πριν από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το Prius που κυκλοφόρησε το 1997, φαίνεται πως εκτιμήθηκε δεόντως, σημειώνοντας μέσα σε 6 χρόνια, πωλήσεις 123.000 αυτοκινήτων– κάτι όχι και πολύ εύκολο για την εποχή στην οποία αναφερόμαστε, που η «αποδοχή» νέων τεχνολογιών δεν ήταν και το πιο συνηθισμένο πράγμα στον κόσμο.

Toyota Land Cruiser
Η έμπνευση του αρχικού Land Cruiser ήταν ξεκάθαρα το Jeep Willys αλλά βρήκε το δικό του στυλ με τη Σειρά 40 του 1960. Το J70 Land Cruiser που κυκλοφόρησε το 1983 εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο σε ορισμένες χώρες όπως στην Αφρική και στην Αυστραλία αλλά στις νέες του εκδόσεις, το Land Cruiser έχει εξελιχθεί σε ένα πιο πολυτελές και εξαιρετικά ικανό SUV για κίνηση μακριά από την άσφαλτο. Το Toyota Land Cruiser ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1951 και μέχρι σήμερα, περισσότερα από 10 εκατομμύρια έχουν κατασκευαστεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV στη Γερμανία
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Subarάδα: Στην Πελοπόννησο η καθιερωμένη εκδρομή με τα Subaru

 

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto