Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV στη Γερμανία

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr)

Το HR-V δεν περνά απλά στη νέα του, 3η γενιά, αλλά μαζί του φέρνει μια εντελώς νέα και μεταμοντέρνα εποχή, η οποία είναι αποκλειστικά υβριδική – Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη Ιανουάριου.

«Man Maximum, Machine Minimum». Αυτό είναι το σύνθημα της Honda για μια νέα φιλοσοφία δίχως υπερβολές στη σχεδίαση και με έμφαση στην χρηστικότητα. H αλήθεια είναι πως οι Ιάπωνες δεν μας έχει συνηθίσει σε άτολμα σχήματα. Όχι όμως και σε τόσο τολμηρά χρώματα, όσο το κόκκινο HR-V των φωτογραφιών μας σε σχέση με τα πιο καθημερινά γκρίζα ή άσπρα.

Έστω και δίχως την επιλογή αυτού του έντονου κόκκινου, το ολοκαίνουργιο HR-V (με μήκος στα 4,34 μέτρα) έχει τον τρόπο του για να σε κερδίσει με ένα απέριττο και ταυτόχρονα εμφατικό σύνολο και με την πρώτη ματιά να καρφώνεται στην σχεδόν κάθετη μάσκα. Με το βλέμμα να γλιστρά προς τα πίσω οι γραμμές σβήνουν όμορφα μέχρι το άλλο άκρο όπου τα λεπτά φωτιστικά σώματα γεφυρώνονται από μια LED λωρίδα τονώνοντας το δυναμικό παρουσιαστικό του. Πόσο premium; Όσο χρειάζεται για να σε πείσει πως αυτό το HR-V είναι ένα από τα πιο ξεκάθαρα βήματα που έχουν κάνει οι Ιάπωνες προς μια πιο απέριττη και συνάμα ελκυστική κατεύθυνση.

Η αύρα του απέριττου και του μινιμάλ εκτείνεται και στο εσωτερικό. Καταρχήν κάθε σημείο του ταμπλό σου δίνει και με το παραπάνω την αίσθηση του ποιοτικού και του γεροδεμένου με τα πλαστικά να έχουν ένα ποιοτικό φινίρισμα. Από εκεί και πέρα τα πολλά… μπλιμπλίκια δεν χρειάζονται και για αυτό η στάνταρ ελεύθερη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών με τα εξαιρετικά γραφικά και το εύχρηστο μενού συνδυάζεται άψογα με τους φυσικούς διακόπτες. Τόσο με τους βασικούς που υπάρχουν στην επιφάνεια της, όσο και με εκείνους που βρίσκονται πιο χαμηλά για το σύστημα κλιματισμού.

Δίχως να ξεχνάμε όσους βρίσκονται πάνω στο τιμόνι και φυσικά τον ψηφιακό, επίσης στάνταρ, πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών που έχει και εδώ όμορφα γραφικά και ευδιάκριτη πληροφόρηση. Ένα σημείο αρκετά πρωτότυπο είναι οι περιστροφικοί διακόπτες στα άκρα του ταμπλό που ρυθμίζουν τους αεραγωγούς και κατά συνέπεια την ροή του αέρα. Και σε αντίθεση με το CR-V και τους διακόπτες, ο επιλογέας κίνησης στο HR-V είναι ο κλασικός μοχλός, ενώ μερικά εκατοστά πιο πίσω και στν βάση του υπάρχει ο διακόπτης για τα τρία προφίλ οδήγησης (Economy, Normal ή Sport). Επίσης, υπάρχουν βαθιές θήκες για ποτήρια, αντίστοιχες για μικροαντικείμενα και φυσικά θύρες USB όπως και δυνατότητα πλήρους συνδεσιμότητας.

Γενικότερα το εσωτερικό του νέου HR-V σε πείθει πως οι Ιάπωνες έκαναν ότι χρειάστηκε ώστε οι επιβάτες να νιώθουν άνετα και όμορφα δίχως να υπάρχουν παραπανήσια εφέ και τρικ εντυπωσιασμού. Όσο για τους χώρους αυτοί βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα με τους πίσω επιβάτες να βολεύονται με περίσσεια αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Πράγματι, οι πίσω χώροι είναι εντυπωσιακά μεγάλοι, αλλά δεν μπορείς να πεις το ίδιο για το πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 319 λίτρα. Σημαντική είναι η υιοθέτηση του συστήματος Magic Seat που πρωτοείδαμε στο Jazz και μεταφέρεται και στο HR-V προσφέροντας πλήρη ευελιξία και διαμόρφωση με τα πίσω καθίσματα να μαζεύονται και αν σηκώνονται σε οριζόντια θέση. Όποτε και αν το απαιτήσουν οι καταστάσεις και οι συνθήκες.

Πάντως, οι καιρικές (συνθήκες) στην Φρανκφούρτη δεν ήταν και οι πλέον ιδανικές καθώς υπήρχε δυνατός αέρας και ψιλόβροχο. Ακόμη και έτσι όμως το HR-V μας έδωσε μια πρώτη εικόνα για το πόσο ποιοτικό είναι στην κύλισή του προσφέροντας τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης –ανάρτηση με γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση της είναι κάπως σφιχτή για ένα SUV με αρκετά σπορ στήσιμο και πολύ καλό σε ακρίβεια και πληροφόρηση τιμόνι.

Αυτά για το νέο HR-V που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Honda εμποτίζεται ως ένα βαθμό με το σπορ γονίδιο που συνοδεύει την μάρκα, έστω και αν αυτή σύντομα θα εγκαταλείψει την Formula 1. Ακόμη και έτσι έχει αποκομιστεί αρκετή υβριδική τεχνογνωσία για να περάσει στα μοντέλα της.

Και ξεκινώντας από το Jazz το τεχνολογικό μοτίβο του e:ΗEV (που είδαμε για πρώτη φορά στο CR-V) περνά με ακόμα πιο αποδοτικό τρόπο στο νέο HR-V, το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GSP (Global Small Platform). Για το HR-V το σύστημα e:HEV είναι πιο συμπαγές σε σχέση με αυτό του Jazz και έχει 25% περισσότερα στοιχεία (από 48 στα 60) για την μεγαλύτερη και ενεργειακά μπαταρία λιθίου ιόντων που είναι και υγρόψυκτη.

Συγκεκριμένα, το σύστημα πρόωσης του αποκλειστικά υβριδικού HR-V αποδίδει 131 ίππους (η μέγιστη ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ) και 253 Nm. Ένας i-VTEC βενζινοκινητήρας 1.498 κ.εκ. (με 107 ίππους) λειτουργεί ατμοσφαιρικά σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ για να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά απόδοσής του με την μέση τυποποιημένη κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,4 λίτρα/ 100 χλμ. (όσο περίπου είδαμε, κάπου στα 6,0, στην ευρύτερη περιοχή που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο) με μέση εκπομπή CO2 στα 122 γρ./χλμ.

Η ισχύς περνά αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου eCVT κιβωτίου που είναι ότι καλύτερο έχουμε δει σε αυτού του τύπου την μετάδοση. Η οποία μοιάζει να λειτουργεί όπως τα κλασικά κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, αλλά όπως ανέφερα ήδη, της Honda είναι εντελώς καινοτόμο δίχως γρανάζια ή CVT μηχανισμό (στην πράξη λειτουργεί ως μονής σχέσης με ένα locκ-up συμπλεκτάκι που συνεργάζεται με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ). Γενικά είναι στρωτό και ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται πιο έντονος ανάλογα με το πόσο βυθίζεις το γκάζι και κυρλιως στην απότομη επιτάχυνση. Όσο για τις επιδόσεις η Honda δίνει ένα «0-100» σε 10,6 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.

Το HR-V είναι από τα SUV που συναρπάζουν με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά περνώντας στις στροφές με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά μην περιμένετε… turbo εξάψεις. Απευθύνεται σε όσους θέλουν να κινούνται ξεκούραστα, αν προτιμάτε ζαχαρένια, ασφαλέστατα (χάρη στο πλήρες πακέτο Honda Sensing με τα συστήματα υποβοήθησης) και το κυριότερο οικονομικά μιας και η κατανάλωση είναι πραγματικά από τις καλύτερες που μπορεί να έχει ένα φουλ υβριδικό SUV. Α, να μην ξεχάσω να αναφέρω πως η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 18,8 εκατοστά, μία τιμή που κολακεύει κάθε αυτοκίνητο που θέλει να λέγεται SUV.

Αυτές ήταν οι πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις για το νέο HR-V που θα κυκλοφορήσει στην χώρα μας τα τέλη Ιανουαρίου. Όσο για τις τιμές πώλησης, αυτές θα ανακοινωθούν σύντομα, οπότε μείνετε συντονισμένοι στο newsauto.gr.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτες επίσημες εικόνες για το νέο Honda Civic Type R
Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV AWD
Honda Sensing 360: Το νέο σύστημα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto