Live Κίνηση
Περισσότερα
Mercedes-Benz EQ

Mercedes-Benz EQA: Η εξέλιξη της ασφάλειας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα 5:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes-Benz EQA: Η εξέλιξη της ασφάλειας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Mercedes-Benz EQ

Mercedes-Benz EQA: Η εξέλιξη της ασφάλειας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Mercedes-Benz EQ

Κάθε Mercedes-Benz είναι το σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες της. Και η νέα, ηλεκτρική EQA δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Advertisement
Advertisement

Εδώ και αρκετές δεκαετίες η Mercedes-Benz συνέδεσε το όνομά της με την ασφάλεια των επιβατών και την πρωτοπορία σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονταν στην αυτοκίνηση. Αυτό σκοπεύει να κάνει και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου οι προκλήσεις που ανοίγονται είναι πολύ μεγαλύτερες. Εξίσου μεγαλύτερη είναι και η αποφασιστικότητα της Mercedes-Benz να παραμείνει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, ανοίγοντας νέους δρόμους σε ό,τι αφορά την προστασία των επιβατών από την κακιά στιγμή.

Όπως είναι φυσικό η νέα EQA έχει περάσει όλη την εξελικτική πορεία αλλά και τις σκληρές δοκιμασίες που ακολουθούνται σε όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όμως έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες: η παρουσία της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα δημιουργούν απαιτήσεις για νέα στάνταρ ασφάλειας, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν όσα ισχύουν σήμερα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ

Advertisement
Advertisement

Βάση για όλο το οικοδόμημα της ασφάλειας της EQA είναι το στιβαρό πλαίσιο το οποίο ναι μεν προέρχεται από την GLA αλλά έχει προσαρμοστεί απόλυτα στις καινούργιες απαιτήσεις που θέτει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν και τα πλευρικά τμήματα του πλαισίου παραμένουν αμετάβλητα, το κυρίως δάπεδο έχει διαμορφωθεί ανάλογα ώστε να υποδεχτεί τη συστοιχία της μπαταρίας.

Η μπαταρία αυτή βρίσκεται μέσα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο και λειτουργεί ως δομικό στοιχείο της ακαμψίας του αμαξώματος. Μία ειδική προστατευτική διάταξη βρίσκεται στο εμπρός μέρος της μπαταρίας, η οποία έχει τοποθετηθεί έτσι ώστε να μην επιτρέπει σε ξένα αντικείμενα να διατρήσουν τα στοιχεία της και να δημιουργήσουν προβλήματα. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 200 χιλιοστά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία δεν είναι το πιο χαμηλό σημείο του αμαξώματος. Ακόμα πιο χαμηλά βρίσκονται τα πλευρικά τμήματα του πλαισίου, κάτι που σημαίνει ότι σε ακραίες συνθήκες offroad διαδρομής, ο οδηγός αντιλαμβάνεται την επαφή με το έδαφος πριν ακουμπήσει η μπαταρία.

Advertisement

Λόγω του ότι η EQA είναι πιο βαριά από την GLA (εξαιτίας της προσθήκης του ηλεκτρικού συστήματος και της μπαταρίας) χρειάστηκε να επανασχεδιαστούν τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος του πλαισίου, με νέες ζώνες παραμόρφωσης που αντιμετωπίζουν μια ενδεχόμενη σύγκρουση. Τα τεστ που έγιναν στο Κέντρο Δοκιμών της Mercedes-Benz ήταν εξαντλητικά στον αριθμό αλλά και τη σκληρότητά τους, ξεπερνώντας κατά πολύ τα δεδομένα που θέτουν οι σημερινοί κανονισμοί ασφαλείας. Η προσοχή στην λεπτομέρεια έφθασε σε τέτοιο σημείο ώστε έγιναν ειδικές δοκιμές πρόσκρουσης ώστε να διαπιστωθεί πόσο επικίνδυνο είναι για τους πεζούς το μαύρο πάνελ μπροστά.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ

Μεγάλη σημασία δόθηκε στην ακαμψία του πλαισίου και ιδίως της οροφής, ενώ εκτεταμένες δοκιμές έγιναν ώστε να επιβεβαιωθεί η αντοχή του υποπλαισίου που προστατεύει την μπαταρία. Στην τελευταία περίπτωση υπήρξε δοκιμή όπου ένα αντικείμενο διατομής 50 επί 50 χιλιοστών καλείτο να διαπεράσει την μπαταρία, προσομοιώνοντας μία αντίστοιχη συνθήκη στον δρόμο από κάποιο αντικείμενο που υπήρχε πάνω πάνω στην άσφαλτο.

Advertisement

Η μπαταρία αυτή καθαυτή εξετάστηκε υπό διάφορες καταστάσεις και κυρίως σε ότι αφορά την υπερθέρμανση και την υπερφόρτωσή της κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Η μεγάλη εμπειρία της εταιρίας σε ηλεκτρικά οχήματα της επέτρεψε να εφοδιάσει την EQA με πολλά εξειδικευμένα συστήματα ασφαλείας, όπως για παράδειγμα το ότι το σύστημα υψηλής τάσης απενεργοποιείται αυτόματα σε ένα ατύχημα, ή κλείνει όταν ένα άλλο αυτοκίνητο πέσει με δύναμη σε μία EQA όταν η τελευταία φορτίζει σε έναν ταχυφορτιστήDC. Yπάρχει τέλος και διακόπτης που κλείνει το ηλεκτρικό κύκλωμα και είναι διαθέσιμος στα συνεργεία διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος.

Εκτός από όλα τα παραπάνω η νέα EQA διαθέτει και τα κλασικά συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως τους σύγχρονους αερόσακους και τις ζώνες με προεντατήρες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και αερόσακους τύπου κουρτίνας που καλύπτουν και τα τέσσερα παράθυρα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει στα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού, δημιουργούν ένα αυτοκίνητο-φρούριο για τους επιβάτες, άξιο συνεχιστή της μεγάλης παράδοσης της Mercedes-Benz και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes-Benz EQA: Αθόρυβη πολυτέλεια
Mercedes-Benz EQA: Η “μικρή” έχει… ρεύμα
Mercedes-Benz EQA: Η εξέλιξη του Navigation για την εποχή της ηλεκτροκίνησης