Live Κίνηση
Περισσότερα
HONDA 2021-1

Ηonda HR-V e:HEV: Υβριδική υπεροχή στη νέα εποχή των σπορ crossover

Ελλάδα 17:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηonda HR-V e:HEV: Υβριδική υπεροχή στη νέα εποχή των σπορ crossover

HONDA 2021-1

Ηonda HR-V e:HEV: Υβριδική υπεροχή στη νέα εποχή των σπορ crossover

HONDA 2021-1

Με εντυπωσιακή σχεδίαση και σπορ χαρακτήρα, το νέο Ηonda HR-V e:HEV που θα βρίσκεται στην αγορά προς τα τέλη του 2021 ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην παρουσία της ιαπωνικής εταιρίας στα compact premium SUV.

Advertisement
Advertisement

 

Σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία η Honda έρχεται να φέρει έναν φρέσκο σχεδιαστικό αέρα προσθέτοντας παράλληλα και όλη την μακρά τεχνογνωσία που έχει στα υβριδικά συστήματα και τις νέες τεχνολογίες. Να μην ξεχνάμε ότι υπήρξε από τους πρωτοπόρους στην ευρεία παραγωγή τέτοιων αυτοκινήτων καθώς πίσω στο 1999, το πρώτο Insight ήταν αυτό που άνοιξε τον δρόμο στην Honda και στην υβριδική τεχνολογία προς την καθιέρωσή της στην καθημερινή χρήση.

Το πρώτο υβριδικό μοντέλο ανεξαρτήτως κατασκευαστή που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη, εισήγαγε το σύστημα Integrated Motor Assist (IMA) της μάρκας που βασιζόταν περισσότερο στον θερμικό κινητήρα, ενώ μέσω της υποβοήθησης του ηλεκτροκινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης προσέφερε αύξηση της επιτάχυνσης και μείωση της κατανάλωσης. Η Honda συνέχισε την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της, και το προηγμένο σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων e:HEV χρησιμοποιείται τώρα στα Jazz, CR-V, στο νέο HR-V και στην προσεχή 11η γενιά Civic.

Advertisement
Advertisement

Η Honda ανακοίνωσε ότι το ολοκαίνουργιο HR-V, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει σε όλη την Ευρώπη από τα τέλη του 2021, θα είναι αποκλειστικά εξοπλισμένο με το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV της εταιρείας. Με την εισαγωγή του δοκιμασμένου κινητήρα compactct SUV της Honda φέρνει ένα μοναδικό σε απόδοση και λειτουργία σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει κορυφαία χαρακτηριστικά τόσο σε ότι αφορά την κατανάλωση και τους ρύπους όσο και στον χαρακτήρα λειτουργίας του σε καθημερινή χρήση.

Advertisement

Η επόμενη γενιά HR-V e: HEV αποδίδει συνολική ισχύ 96kW (131PS), σε συνδυασμό με 253Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι ένα αβίαστο και άνετο ταξίδι, είτε ταξιδεύετε σε αστικές περιοχές είτε το χρησιμοποιείτε για μεγάλα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους. Το αποδοτικό υβριδικό του σύστημα παράγει εκπομπές CO2 από 122 γρ/χλμ (WLTP) και οικονομία καυσίμου 5,4 λ/100 χλμ. (WLTP), ενώ επιταχύνει το HR-V από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα.

Το εξ ολοκλήρου καινούργιο HR-V είναι το τελευταίο μοντέλο που εντάχθηκε στην οικογένεια e:HEV και είναι διαθέσιμο μόνο με υβριδικό σύστημα μετάδοσης. Ένα σύστημα self charging το οποίο δεν χρειάζεται να συνδέσετε και να φορτίσετε, και καθιστά το HR-V κατάλληλο για κάθε οδηγική κατάσταση, συνδυάζοντας την απόκριση και την απόδοση ενός ηλεκτρικού οχήματος με τη χρηστικότητα και την ευελιξία των παραδοσιακών αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ χωρίς το άγχος της αυτονομίας.

Advertisement

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e:HEV προσφέρει μια μοναδική ολοκληρωμένη υβριδική εμπειρία, κερδίζοντας αναγνώριση σε ολόκληρη την Ευρώπη για τον συνδυασμό ισχυρών επιδόσεων με υψηλά επίπεδα δυναμικής απόδοσης και πολιτισμένης λειτουργίας.

Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες που λειτουργούν παράλληλα με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο σταθερής σχέσης σε συνδυασμό με μια έξυπνη μονάδα ελέγχου ισχύος.

Advertisement

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV έχει ήδη αποδείξει τις δυνατότητές του, προσφέροντας μια καλύτερη σχέση κατηγορίας οικονομίας καυσίμου σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα της εταιρίας, όπως το Jazz. Η εφαρμογή του στο HR-V χρησιμοποιεί παρόμοια διάταξη για εξίσου εντυπωσιακή απόδοση, καθώς οι βελτιώσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και της IPU έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροπής.

Ο αριθμός των κυψελών μπαταρίας έχει επίσης αναθεωρηθεί, όντας αυξημένες από 48 σε 60 λαμβάνοντας υπόψη το μεγαλύτερο μέγεθος του HR-V έτσι ώστε να επιτραπεί μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος για την ενέργεια της μπαταρίας. Παρά αυτό το μεγαλύτερο μέγεθος των κυψελών της μπαταρίας, ο εσωτερικός χώρος στο σαλόνι του αυτοκινήτου δεν έχει επηρεαστεί χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση τις μπαταρίας.

Περαιτέρω αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνουν μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και των τροχών, ώστε να βελτιωθεί συνολικά η επιτάχυνση και η άμεση απόκριση στο γκάζι του HR-V.

Αυτό που ξεχωρίζει το σύστημα e:HEV είναι το πώς οι τρεις λειτουργίες οδήγησης εναλλάσσονται άψογα για να εξασφαλίσουν τη βέλτιστη απόδοση κάθε εξαρτήματος τόσο στην οδήγηση σε αστικό τοπίο όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η έξυπνη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου πραγματοποιεί αυτόματα και συνεχώς εναλλαγή μεταξύ Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με το ποια είναι η πιο αποδοτική λειτουργία κίνησης σε αυτή τη συγκεκριμένη οδηγική κατάσταση.

Στην οδήγηση με σταθερή υψηλή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με κινητήρα, καθώς αυτό είναι το πιο αποτελεσματικό για αυτό το σενάριο. Εάν απαιτείται περισσότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα περάσει στην υβριδική λειτουργία έτσι ώστε να ανταποκριθεί καλύτερα στις αυξημένες απαιτήσεις για ισχύ και επιδόσεις. Επιπλέον, όταν βρίσκεστε σε Hybrid Drive, η ισχύς από τον κινητήρα βενζίνης μπορεί να μεταφέρεται για να φορτίσει την μπαταρία, προσφέροντας επιπλέον οφέλη απόδοσης.

Η λειτουργία “Sport” μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω του επιλογέα κίνησης, επιτρέποντας ακόμη πιο έντονη απόκριση στο γκάζι, ενώ η λειτουργία “Econ” προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού και την απόκριση του γκαζιού για έμφαση στην απόδοση καυσίμου. Εκτός από τη λειτουργία “Νormal”, όπου το αυτοκίνητο παρουσιάζει την πιο ισορροπημένη απόδοση, οι οδηγοί μπορούν να αλλάξουν σε όλες τις λειτουργίες οδήγησης με το πάτημα ενός διακόπτη.

Για μια αυξημένη εμπειρία παρόμοια με ένα καθαρόαιμο ηλεκτρικό μοντέλο, οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν την λειτουργία “Β” από το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προσφέρει ενισχυμένα επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας κατά την κίνηση χωρίς γκάζι ή κατά το φρενάρισμα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιλεγμένη δύναμη του φαινομένου επιβράδυνσης μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό μέσω δύο paddles τα οποία βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Η μετάβαση μεταξύ αυτών των τρόπων κίνησης – συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας – είναι ουσιαστικά απαρατήρητη για τους επιβάτες. Παράλληλα αντί να χρησιμοποιείται ένα κλασικό κιβώτιο CVT το οποίο παρουσιάζει υψηλά επίπεδα τριβής και απωλειών, το HR-V διαθέτει ένα κιβώτιο μίας σταθερής σχέσης, το οποίο δημιουργεί πολύ λιγότερη αντίσταση μέσω ελαχιστοποιημένης ταχύτητας, καταναλώνοντας τελικά λιγότερη ενέργεια όταν οδηγείται καθαρά ηλεκτρικό

Χάρη σ’ αυτό το εξαιρετικής απόδοσης και απόλυτα πολιτισμένο στην λειτουργία του σύστημα, η Honda καταφέρνει να έχει την μεγαλύτερη αναλογία κίνησης με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από όλα τα αντίστοιχα συστήματα του ανταγωνισμού, κάτι που επιδρά ιδιαίτερα θετικά στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Ενώ επιδρά θετικά και στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθιστώντας το πιο ήσυχο και περισσότερο πολιτισμένο και άνετο από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα πάντα για το νέο Honda HR-V e:HEV (+video)
H σχεδίαση του νέου Honda HR-V έχει ενδιαφέρον (+video)
Νέο Honda HR-V: Με μοντέρνα εμφάνιση και αποδοτικό κινητήρα (video)