Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

FORMULA 1

Με τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών στο GP του Baku

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
baku19-mercedes-a1000x600

Για το επικείμενο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, η Pirelli επέλεγε για πρώτη φορά φέτος τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα της!

Συγκεκριμένα, για τον αγώνα στο Baku, η ιταλική εταιρεία επέλεξε τη γόμα C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

Αξίζει να τονιστεί πως αυτή η επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή από εκείνη του αγώνα του 2019, που ήταν και ο τελευταίος που έγινε στην «Πόλη των Ανέμων», αφού πέρυσι το εν λόγω Grand Prix ματαιώθηκε λόγω Covid-19. Επίσης, η συγκεκριμένη επιλογή ήταν η ίδια με εκείνη του τελευταίου αγώνα, στους δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό.

Αυτή η επιλογή έγινε για να προστεθεί μια ακόμη παράμετρος στη στρατηγική: Την προηγούμενη φορά η σκληρή γόμα δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επιλέγοντας πιο μαλακές γόμες, η σκληρή μπαίνει στο παιχνίδι και αυτό θα δώσει μεγαλύτερη ποικιλία στις στρατηγικές επιλογές των ομάδων.

Η στρατηγική του νικητή στον τελευταίο αγώνα ήταν αυτή μιας αλλαγής, από μαλακή σε μέση γόμα. Την ίδια ακολούθησαν οι τέσσερις πρώτοι. Ο Charles Leclerc που τερμάτισε 5ος με τη Ferrari, έκανε το αντίθετο: Μέση σε μαλακή γόμα (στο τέλος για να πετύχει ταχύτερο γύρο έβαλε ένα ακόμη σετ μαλακής γόμας). Το παράθυρο για pit stop είναι αρκετά ευρύ.

baku19-start-a1000x600

Χαρακτηριστικά πίστας
– Η επιφάνεια του οδοστρώματος στους δρόμους του Baku είναι λεία και έχει ελάχιστη τραχύτητα. Έτσι δεν μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Αυτό καθιστά τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας, ως βέλτιστη επιλογή,

– Οι οδηγοί περιγράφουν το Baku ως έναν αγώνα με την πολυπλοκότητα του Μονακό και την ταχύτητα της Monza. Παρότι δεν συμβαίνει ακριβώς αυτό, η οπτική των οδηγών σε προϊδεάζει για τη φύση του ταχύτερου και μεγαλύτερου αγώνα σε δημόσιους δρόμους που υπάρχει στο πρόγραμμα.

– Το σιρκουί της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν έχει όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένει να βρει κανείς σ’ μια διαδρομή πόλης: Μια γλιστερή επιφάνεια, χωρίς γόμα, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δυο χρόνια, όμως λογικά, γρήγορα θα βελτιωθεί το κράτημά της. Οι μπαριέρες δε συγχωρούν και ένα σημείο στη στροφή 9 είναι ιδιαίτερα στενό: Όλα αυτά αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό με τη σειρά του επηρεάζει τη στρατηγική αγώνα.

– To Baku είναι γνωστό ως «η πόλη των ανέμων», λόγω της συχνότητας και της έντασης τους. Αυτό προφανώς επηρεάζει την αεροδυναμική ισορροπία σε μια διαδρομή που είναι δύσκολη, όσον αφορά στο σετάρισμα.

– Λόγω της μεγάλης ευθείας (2.2 km), οι ομάδες επιλέγουν χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Αυτό ξεκάθαρα μεταφέρει το επίκεντρο στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά, η οποία παίζει κυρίαρχο ρόλο στις 20 απαιτητικές στροφές.

baku19-pirelli-c1000x600

Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου κα F1 της Pirelli, δήλωσε για τον πέμπτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος: «Από τη μια μοναδική διαδρομή στην άλλη: Το Baku είναι ένα τελείως διαφορετικό τεστ σε σχέση με το Μονακό, όμως η ακρίβεια που απαιτείται για να αποφύγεις τα μπλεξίματα, παραμένει ίδια. Για πρώτη φορά επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας για το Αζερμπαϊτζάν, είναι οι ίδιες με το Μόντε Κάρλο. Ο λόγος που κάναμε αυτή την επιλογή είναι ότι η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου στον αγώνα του 2019, ενώ η μέση χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα. Αλλάζοντας τη σκληρότητα, ελπίζουμε να δούμε και τις τρεις γόμες να παίζουν σημαντικό ρόλο και να έχουμε διαφορετικές στρατηγικές».

Διαβάστε επίσης:
«Σκαφάτο» F1 Vlog για το GP Μονακό (video)
O Hamilton θέλει νέο συμβόλαιο πριν πάει διακοπές
O Lewis Hamilton κάνει sky diving (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto