Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

FORMULA 1

Η Pirelli επέλεξε τις πιο μαλακές γόμες για το Άμπου Ντάμπι

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1 ολοκληρώνεται με τον 22ο αγώνα, το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.

Μετά από δυο αγώνες σε νέους προορισμούς – Κατάρ και Σαουδική Αραβία – η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι μια πιο οικεία πρόκληση, μολονότι η διαδρομή έχει τροποποιηθεί σημαντικά φέτος. Βασιζόμενη στις προσομοιώσεις και άλλα στοιχεία, η Pirelli την ίδια επιλογή γομών με το 2020: η C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.

Οι αλλαγές στην πίστα σχεδιάστηκαν με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες διέλευσης και τα πλευρικά φορτία σε κάποιες στροφές. Παραταύτα καθώς η πίστα είναι λεία και η καταπόνηση στα ελαστικά, μέση, όσον αφορά στην φθορά αλλά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής παραμόρφωσης, οι τρεις πιο μαλακές γόμες παραμένουν μια βολική επιλογή.

Έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη χάραξη της πίστας. Δεν είχαν γίνει ξανά αλλαγές από το 2009 που έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα. Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 παρακάμπτεται από ευθεία. Το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται. Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν. Προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες.

Αυτές οι αλλαγές μείωσαν το μήκος της πίστας κατά 273m οπότε ο αγώνας θα ολοκληρωθεί σε 58 αντί για 55 γύρους. Αντίστοιχα οι χρόνοι θα μειωθούν κατά περίπου 14 sec στο γύρο.

Ως συνήθως ο αγώνας θα εκκινήσει λίγο πριν το σούρουπο και θα διεξαχθεί με το φως των προβολέων ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος θα πέφτει γοργά: αυτό επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών. Το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές είναι αντιπροσωπευτικές περίοδοι καθώς οι άλλες δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται με τη ζέστη της ημέρας.Η στρατηγική του νικητή πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική επέλεξαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο. Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν πάνω από μια φορά. Για 6η συνεχή χρονιά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, το κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την 1η θέση.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε: “Η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι ένα οικείο σκηνικό για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Οι αλλαγές στην πίστα συνιστούν μια νέα πρόκληση και υπόσχονται να μας δώσουν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια φανταστική σεζόν. Θα είναι η πρώτη φορά που θα αντιμετωπίσουμε τη νέα διαμόρφωση, που περιλαμβάνει κάποιες περιοχές με νέα άσφαλτο. Μπορούμε να βασιστούμε στις προσομοιώσεις και άλλες πληροφορίες για να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Γενικά με τη δημιουργία μερικών πιο γρήγορων στροφών η πίστα είναι τώρα ταχύτερη και παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι η αύξηση των πλευρικών φορτίων ειδικά στα εμπρός ελαστικά. Αλλά δεν περιμένουμε η συνολική καταπόνηση των ελαστικών να μεταβληθεί σημαντικά. Γι’ αυτό επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα μας. Μετά τον αγώνα οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τελευταία εκδοχή των ελαστικών 18 ιντσών για το 2022 με τροποποιημένα μονοθέσια. Η πρώτη φορά που θα δούμε σε δράση τα νέα ελαστικά στα μονοθέσια του 2022 θα είναι κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης στα τέλη Φεβρουαρίου“.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Αποστολή GP Σ. Αραβίας: Νίκη Hamilton στο αγωνιστικό ρινγκ της Jeddah (upd)Ισοβαθμία πρώτη φορά από το 1974!
Αποστολή Σαουδική Αραβία: To Instagram LIVE μετά την pole!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto