Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Μεγάλη μέρα για Hamilton και Mercedes

Ελλάδα 18:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μεγάλη μέρα για Hamilton και Mercedes

FORMULA 1

Μεγάλη μέρα για Hamilton και Mercedes

FORMULA 1

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Mercedes στο Ουγγρικό GP. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Κίμι Ραικόνεν (Lotus) και τρίτος ο Σ. Φέτελ (Red Bull), σε έναν εντυπωσιακό αγώνα, με πολλές ανακατατάξεις και αρκετά προσπεράσματα. TOY T. ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

Το Ουγγρικό GP είχε συναρπαστική εξέλιξη από τον πρώτο γύρο μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας.

Στην εκκίνηση ο Λιούις Χάμιλτον διατήρησε την 1η θέση ενώ πίσω του ο Φέτελ έδωσε μάχη με το Γκροζάν για να κρατήσει τη 2η. Τα κατάφερε τελικά με το Γάλλο να χάνει την πρώτη από μια σειρά μαχών. Ο Γκροζάν σήμερα όπως αποδεικνύει η 2η θέση του Ράικονεν είχε μονοθέσιο ικανό για τη νίκη και την ταχύτητα αλλά δεν είχε το ειδικό βάρος σαν οδηγός ενώ και η στρατηγική της ομάδας δεν βοήθησε την προσπάθειά του.

Ο Γάλλος πίεζε το Φέτελ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα με τη μαλακή γόμα αλλά στη Lotus τους πήρε ο ύπνος στο pit wall όταν ο Φέτελ άλλαξε ελαστικά και βγήκε πίσω από το Μπάτον βραδυπορώντας. Αντί να τραβήξουν αμέσως μέσα το μονοθέσιο τους για αλλαγή άφησαν το Γκροζάν άλλους 2 γύρους έξω με αποτέλεσμα να τον βγάλουν – οποία έκπληξη – ακριβώς πίσω από τους Φέτελ και Μπάτον. Ο Βρετανός με τη McLaren είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και κράτησε τους δυο πιλότους πίσω του οριοθετώντας το ρυθμό τους για πάνω από 10 γύρους.

Advertisement
Advertisement

Αυτό αποδείχτηκε καθοριστικό για το Χάμιλτον που είδε την πίεση από τους διώκτες του να μειώνεται. Ο Βρετανός μπόρεσε να κάνει έναν κοντρολαρισμένο αγώνα, ελέγχοντας τη φθορά των ελαστικών του και να διατηρηθεί στην πρώτη θέση μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Ράικονεν που εκκινούσε 6ος έχασε χρόνο στην αρχή πίσω από τις Ferrari και στη συνέχεια χωρίς να προσπεράσει κάποιον στην πίστα τερμάτισε 2ος πραγματοποιώντας ένα πιτ στοπ λιγότερο. Ο Φινλανδός κατάφερε στο τέλος να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις επιθέσεις του Φέτελ.

Η εκκίνηση με μέση γόμα έφερε το Γουέμπερ από την 10η στην 4η θέση, ο Αυστραλός αν δεν υποχρεούνταν στο τέλος να βάλει για λίγο και τη μαλακή γόμα θα είχε ανέβει στο βάθρο.

Advertisement

Απογοητευτικός ήταν για έναν ακόμη αγώνα ο ρυθμός των Ferrari, οι Αλόνσο και Μάσα έδωσαν μάχες αλλά η F138 δεν μπορεί να κινηθεί όπως οι RB9, W04 και E21.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η περίπτωση του Γκροζάν. Ο Γάλλος πίεζε το Φέτελ όταν έφυγε από μπροστά τους ο Μπάτον για να κάνει το πρώτο του πιτ στοπ. Η δεύτερη αψυχολόγητη ενέργεια των ανθρώπων της Lotus ήταν να βάλουν για αλλαγή ελαστικών το Γάλλο χωρίς να έχει εξανλτήσει τη δυναμική των ελαστικών του δεύτερου σετ. Όταν βγήκε ήταν πίσω από το Μάσα, στην προσπάθεια να τον περάσει βγήκε ελάχιστα από την πίστα και οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή διέλευσης, εξαντλώντας κατά την άποψή μας την αυστηρότητά τους. Κάπου εκεί τέλειωσε άδοξα η προσπάθεια του Γάλλου για ένα καλό αποτέλεσμα ενώ έπεται και συνέχεια. Ο Γκροζάν θα έχει να αντιμετωπίσει ακρόαση για την επαφή που είχε με το Μπάτον μένει να δούμε αν θα επιβληθεί ποινή και σ’ αυτή την περίπτωση.

Advertisement

Πέντε γύρους πριν το τέλος του αγώνα ο Ρόσμπεργκ έμεινε από κινητήρα με τους ανθρώπους της Mercedes να καρδιοχτυπούν προτού πέσει η καρό σημαία μπροστά από το Χάμιλτον.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον χαρακτήρισε τη νίκη του με τη Mercedes μια από τις πιο σημαντικές στην καριέρα του: «Δεν συμμετείχαμε στις τελευταίες δοκιμές, υστερούσαμε ερχόμενοι εδώ, δεν περίμενα να πάρω την pole ήταν έκπληξη για μας. Σήμερα πέτυχα μια από τις πιο σημαντικές νίκες στην καριέρα μου. Ήρθα σε μια νέα ομάδα και πήρα τη νίκη για λογαριασμό της Mercedes αυτό είναι πραγματικό προνόμιο και όλοι στην ομάδα έκαναν σπουδαία δουλειά. Νιώθω απίστευτα. Μελετήσαμε πολύ χτες βράδυ, ελπίζοντας να κάνουμε τα ελαστικά να δουλέψουν. Δεν περιμέναμε να πάμε τόσο καλά, τα τελευταία 20 λεπτά προστάτευα τα ελαστικά και το μονοθέσιο. Μπορεί να πει κανείς ότι το ήθελα πολύ το σημερινό πώς να εξηγήσω αλλιώς τα προσπεράσματα που έκανα σε άλλη περίπτωση θα είχα κολλήσει πίσω από το Μπάτον και το Γουέμπερ. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά γιατί δεν ξέρουμε πως θα συμπεριφερθούν τα ελαστικά σε άλλες πίστες. Αλλά αφού τα καταφέραμε εδώ, θα τα καταφέρουμε παντού».

Από την πλευρά του ο Κίμι Ράικονεν στάθηκε στην μειωμένη του απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές που τον έφερε στην 6η θέση της εκκίνησης: «Το μονοθέσιο είναι καλό απλά τα Σάββατα κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη στον αγώνα. Ελπίζω να το διορθώσουμε αυτό ώστε να εκκινώ λίγο πιο μπροστά. Σήμερα τα πήγαμε καλά, αν είχε συμβεί το ίδιο και χτες πιθανόν να είχαμε κερδίσει. Στο τέλος φοβόμουν ότι δε θα αντέξουν τα λάστιχα. Δέκα γύρους πριν το τέλος αισθανόμουν ότι δε θα μου φτάσουν να τερματίσω. Δεν αμφέβαλλα ότι είχα την ταχύτητα να κρατήσω πίσω μου το Φέτελ. Ήμουν γρήγορος στο πρώτο κομμάτι της πίστας και φρόντιζα να μην τον αφήσω να με πλησιάσει στην τελευταία στροφή».

Advertisement

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπάστιαν Φέτελ τερμάτισε 3ος διεύρυνε τη διαφορά του από τον Αλόνσο αλλά είδε και το Χάμιλτον να μπαίνει στο κάδρο των διεκδικητών. Κατά τη διάρκεια της μάχης του με το Ράικονεν στην πίστα ακούστηκε κάποια στιγμή να διαμαρτύρεται ότι ο Φινλανδός δε του άφησε χώρο. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο 26χρονος Γερμανός αποκάλυψε: «Του το είπα μόλις τερματίσαμε και γέλασε. Το είπα πάνω στην έξαψη της στιγμής προσπαθούσα να τον περάσω και έχασα τον έλεγχο του μονοθεσίου. Έτσι είναι οι αγώνες. Δεν μπορούσα να τον περάσω στην ευθεία. Έκανα ότι μπορούσα, σίγουρα σήμερα έπρεπε να τα πάμε καλύτερα».

Επόμενος αγώνας το Βελγικό GP στις 25 Αυγούστου.

Συνολικά τα αποτελέσματα:

Θέση Πιλότος        Ομάδα
 1.  Hamilton       Mercedes
 2.  Raikkonen      Lotus-Renault
 3.  Vettel         Red Bull-Renault
 4.  Webber         Red Bull-Renault
 5.  Alonso         Ferrari
 6.  Grosjean       Lotus-Renault
 7.  Button         McLaren-Mercedes
 8.  Massa          Ferrari
 9.  Perez          McLaren-Mercedes
10.  Maldonado      Williams-Renault
11.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari
12.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari
13.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari
14.  van der Garde  Caterham-Renault
15.  Pic            Caterham-Renault
16.  Bianchi        Marussia-Cosworth
17.  Chilton        Marussia-Cosworth
DNF  Di Resta       Force India-Mercedes
DNF  Rosberg        Mercedes
DNF  Bottas         Williams-Renault
DNF  Gutierrez      Sauber-Ferrari
DNF  Sutil          Force India-Mercedes