Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ουγγαρίας: O Rosberg έκανε ότι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!

Ελλάδα 6:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ουγγαρίας: O Rosberg έκανε ότι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!

FORMULA 1

GP Ουγγαρίας: O Rosberg έκανε ότι μπορούσε για να χάσουν οι Mercedes!

FORMULA 1

Η ανάλυση του χθεσινού αγώνα γεννά πάρα πολλά ερωτηματικά για την συμπεριφορά του Γερμανού οδηγού χτες στην πίστα αλλά και τις επιλογές στρατηγικής που έγιναν από την Mercedes.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι Mercedes βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στο Ουγγαρόρινγκ χτες αλλά για 2ο συνεχή αγώνα δεν κατάφεραν να κρατηθούν εμπρός στην πρώτη στροφή που απείχε 610m. Όπως στη Βρετανία με τις Williams έτσι και στην Ουγγαρία οι Ferrari που εκκινούσαν από τη 2η σειρά βρέθηκαν μπροστά από τις Mercedes στην 1η στροφή. Στη σχάρα η σειρά ήταν: Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen. Στην 1η στροφή η σειρά είχε γίνει: Vettel, Raikkonen, Rosberg, Hamilton. Χτες ένα πρόβλημα του Massa οδήγησε σε 2ο γύρο σχηματισμού και όπως εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Paddy Lowe υπερθερμάνθηκε ο συμπλέκτης του Hamilton ενώ το σημείο που στήθηκε ο Rosberg είχε πολύ σκόνη. Όπως και να έχει οι Ferrari πέρασαν μπροστά και στην 6η στροφή ο Hamilton προσπάθησε να περάσει το Rosberg που τον στρίμωξε και τον ανάγκασε να βρεθεί εκτός πίστας. Ο Βρετανός αναφέρει σχετικά: «Ήταν οριακά με το Nico, μπλόκαρα τους τροχούς μου και βγήκα». Αυτό κόστισε στο Hamilton που βρέθηκε 10ος και έδωσε μάχη στη συνέχεια για ν’ ανέβει.

Οι Vettel και Raikkonen έχουν περάσει τις Mercedes στην 1η στροφή

Οι Vettel και Raikkonen έχουν περάσει τις Mercedes στην 1η στροφή

Εκεί όμως που τα πράγματα ξεφεύγουν από τη λογική είναι με την επιλογή ελαστικών που έκανε ο Rosberg σε συνεργασία με την ομάδα. Ο Γερμανός οδηγός είναι ο μόνος(!) από τους 20 οδηγούς χτες που αποφάσισε να μεγιστοποιήσει τη χρήση της πιο αργής, μέσης γόμας της Pirelli. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ανεβαίνει από τους 38 στους 49 βαθμούς Κελσίου και τη μέση γόμα να είναι φτιαγμένη για να δουλεύει σε χαμηλές θερμοκρασίες η επιλογή της για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είναι αδιανόητη! Κι όμως ο Rosberg την χρησιμοποίησε για 44 από τους 69 γύρους αν δεν είχε αναγκαστεί να μπει στο φινάλε στα πιτ θα την είχε για 49 γύρους.

Με το άσπρο χρώμα είναι η πιο αργή μέση γόμα, ο Rosberg είναι ο μόνος που έχει επιλέξει μεγιστοποίηση της χρήσης της

Με το άσπρο χρώμα είναι η πιο αργή μέση γόμα, ο Rosberg είναι ο μόνος που έχει επιλέξει μεγιστοποίηση της χρήσης της

Advertisement
Advertisement

Πριν τον αγώνα η Pirelli εκτιμούσε πως η μέση γόμα θα χρησιμοποιούνταν στο φινάλε καθότι όλοι είναι υποχρεωμένοι να τη βάλουν έστω και για ένα γύρο. Ο Rosberg έβαλε τη μέση γόμα στον 20ο γύρο και τη διατήρησε στην επόμενη αλλαγή παρότι δεν υποχρεούνταν στον 42ο γύρο! Ο Γερμανός έκανε ταχύτερο πέρασμα με 1:26.917 με τη μέση γόμα και 1:25.149 με τη μαλακή γόμα. Προσπαθώντας να εξηγήσει τα ανεξήγητα ψέλλισε πως δεν είχε καλή ισορροπία κρατήματος με τη μαλακή γόμα. Πράγματι ο Rosberg στην αρχή του αγώνα δεν μπορούσε να κρατηθεί πίσω από τις Ferrari με τη μαλακή γόμα. Το να την επιλέξει όμως στον 42ο γύρο υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας και τις διαφορές μηδενισμένες ώστε να επιτεθεί στο Vettel δεν ήθελε ιδιαίτερη σκέψη. Ειδικά τη στιγμή που ο οδηγός της Ferrari ήταν αναγκασμένος να βγάλει τη μαλακή γόμα που είχε ως εκείνη τη στιγμή και να βάλει τη μέση γόμα με την οποία η Ferrari είχε πρόβλημα κρατήματος και ρυθμού.

Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούσαν τη χρήση της μαλακής γόμας. Δείτε τη διαφορά στους χρόνους του Rosberg με τις δυο γόμες

Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούσαν τη χρήση της μαλακής γόμας. Δείτε τη διαφορά στους χρόνους του Rosberg με τις δυο γόμες

Προσπαθώντας να δικαιολογηθεί ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff είπε: «Ήρθε οριακά στα πιτ ο Nico όταν εμφανίστηκε το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και δεν ήμασταν προετοιμασμένοι να του βάλουμε μαλακή γόμα αλλά μέση. Φυσικά εκ των υστέρων είναι προφανές πως με τη μαλακή γόμα θα μπορούσε να επιτεθεί στο Vettel».

Μετά το κλατάρισμα λόγω σύγκρουσης με το Ricciardo στον 64ο γύρο έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα στο Rosberg. Προφανώς ο Γερμανός βρέθηκε να υπερασπίζεται εις μάτην τη 2η θέση από τον Αυστραλό γιατί είχε την αργή μέση γόμα ενώ η Red Bull φορούσε τη μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη 1.8sec στο γύρο

Μετά το κλατάρισμα λόγω σύγκρουσης με το Ricciardo στον 64ο γύρο έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα στο Rosberg. Προφανώς ο Γερμανός βρέθηκε να υπερασπίζεται εις μάτην τη 2η θέση από τον Αυστραλό γιατί είχε την αργή μέση γόμα ενώ η Red Bull φορούσε τη μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη 1.8sec στο γύρο

Το έργο του Rosberg ολοκλήρωσε ο Ricciardo οι συγκρούσεις του με τις δυο Mercedes μηδένισε τις όποιες ελπίδες είχαν τα ασημί βέλη για βάθρο. Έτσι για πρώτη φορά φέτος οι Hamilton και Rosberg βρέθηκαν εκτός βάθρου. Παραταύτα ενδεικτικό της ταχύτητας που διέθετε η W06 αλλά για κάποιο (;) λόγο δεν αξιοποιήθηκε είναι πως ο Hamilton λίγους γύρους πριν το φινάλε βρέθηκε τελευταίος και κατάφερε να τερματίσει 6ος.

Advertisement

Όλα τα ανωτέρω δεν μειώνουν κατ’ ελάχιστο την πανάξια νίκη του Vettlel, που χτες είχε το ρυθμό, την στρατηγική, την ταχύτητα, ήταν αλάνθαστος και πήρε τη 2η του νίκη με τη Ferrari και την πρώτη της καριέρας του στην Ουγγαρία. Στη Mercedes αντί για διακοπές καλό είναι να κάνουν μια λεπτομερή ανάλυση του πως έχασαν έναν αγώνα απ’ αυτούς που δεν χάνονται ούτε στα παραμύθια. Ενδεικτική του κλίματος η δήλωση του Rosberg: «Αυτή τη στιγμή δεν ανυπομονώ να πάω διακοπές θέλω να μπω ξανά στο μονοθέσιο και να αγωνιστώ ξανά αύριο».

Ο Vettel κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Ουγγαρία, ο Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, ο Ricciardo είχε κερδίσει πέρυσι στην Ουγγαρία

Ο Vettel κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Ουγγαρία, ο Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, ο Ricciardo είχε κερδίσει πέρυσι στην Ουγγαρία