Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Κίνας: Επιστροφή στις νίκες για Mercedes, Hamilton

Ελλάδα 12:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Κίνας: Επιστροφή στις νίκες για Mercedes, Hamilton

FORMULA 1

GP Κίνας: Επιστροφή στις νίκες για Mercedes, Hamilton

FORMULA 1

H Mercedes επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στη Σαγκάη, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν. Δεύτερος τερμάτισε ο Nico Rosberg, επίσης με Mercedes, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel με τη Ferrari.

Advertisement
Advertisement

O αγώνας ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς δύο γύρους πριν το φινάλε η Toro Rosso του Max Verstappen ακινητοποιήθηκε από μηχανικό πρόβλημα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και σίγουρα θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα, καθώς οι τέσσερις πρώτοι έμειναν ως είχαν καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με τις Mercedes να οδηγούν και τις Ferrari ν’ ακολουθούν.

Advertisement
Advertisement

Χαρακτηριστική του πόσο προβλέψιμη είναι η εξέλιξη των αγώνων, φέτος, η ομοιομορφία στο βάθρο στους τρεις πρώτους αγώνες βρίσκονται οι ίδιοι τρεις οδηγοί Hamilton, Rosberg, Vettel. Στους δυο μάλιστα σε Αυστραλία και Κίνα τερμάτισαν με τον ίδιο σχηματισμό. Ο Vettel στη Μαλαισία ανέτρεψε τη σειρά παρότι η σύνθεση παρέμεινε ίδια εκμεταλλευόμενος τα λάθη των αντιπάλων του. Λάθη που δεν έγιναν στην Κίνα και επιστρέψαμε στο γνωστό μοτίβο της ασημί κυριαρχίας. Πίσω από τις δυο ομάδες, σταθερά οι Williams και μετά χάος. Οι υπόλοιποι γυρίζουν δευτερόλεπτα πιο αργά, δίνουν την αίσθηση πως κινούνται σε “safe mode” και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μιλά κανείς για υγιή ανταγωνισμό. Έντονος προβληματισμός στη Red Bull που είδε το ένα μονοθέσιο να εγκαταλείπει και το άλλο μετά βίας να μπαίνει στους βαθμούς.

Ο καιρός ήταν απρόσμενα ζεστός με άπνοια, η θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 46 βαθμούς. Οι εκτιμήσεις πριν τον αγώνα έκαναν λόγο για στρατηγική 2 pit stop χωρίς να αποκλείονται όμως ακραίες επιλογές με 1 ή 3 pit stop. Η Pirelli είχε στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση (άσπρο σιρίτι) και τη μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι ). Η υψηλή θερμοκρασία θεωρητικά ευνοούσε τις ομάδες που θα μπορούσαν να προφυλάξουν/αξιοποιήσουν καλύτερα τα ελαστικά τους όπως η Ferrari. Η συνολική διάρκεια του αγώνα είναι 56 γύροι.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Hamilton να διατηρεί το προβάδισμα και τους Rosberg – Vettel να ακολουθούν. Πίσω τους ο Raikkonen κατάφερε σχετικά γρήγορα να προσπεράσει τις δυο Williams στις πρώτες στροφές και να πλασαριστεί στην 4η θέση. Οι δυο Φινλανδοί Bottas και Raikkonen πέρασαν τον Massa  στην εκκίνηση και μετά από λίγες στροφές ο Raikkonen πέρασε και το Bottas. Μπροστά ο Rosberg έδειχνε αποφασισμένος να μην αφήσει το Hamilton να πάρει ανάσα και το βασικό ερώτημα ήταν πόσους γύρους θα άντεχε η μαλακή γόμα της Pirelli με την οποία εκκίνησαν οι 10 πρώτοι.

Advertisement

Πολύ άσχημη εκκίνηση για τον Ricciardo που έχασε πολλές θέσεις και βρέθηκε 16ος ανάμεσα στις McLaren μετά τους πρώτους γύρους. Στην προσπάθειά του να κερδίσει κάποιες θέσεις ο Ricciardo βρέθηκε να μονομαχεί με την άλλη Red Bull του Kvyat. Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε από τον Hulkenberg που έμεινε από κιβώτιο. Ο χορός των pit stop άνοιξε στον 11ο γύρο με τον Felipe Nasr να βγάζει τη μαλακή και να βάζει τη μέση γόμα. Σ’ αυτή τη φάση του αγώνα οι Mercedes ήταν ταχύτερες 4 δέκατα στο γύρο από τις Ferrari με τη διαφορά ανάμεσα στο Hamilton (1ος) και το Vettel (3ος) να έχει ανοίξει στα 6 δευτερόλεπτα. Παρά τις θεωρίες για καλύτερη διαχείριση των ελαστικών ο Vettel ήταν ο πρώτος από τους τέσσερις που μπήκε για αλλαγή στον 14ο γύρο. Επιλογή της Ferrari ήταν ξανά η μαλακή γόμα εδώ γεννήθηκαν ερωτηματικά για το αν ο Γερμανός ήταν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Hamilton που επίσης έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα στο 15ο γύρο. Το ίδιο έκαναν και οι Raikkonen, Rosberg. Δεν άλλαξε κάτι στη σειρά μεταξύ τους. Ο Kvyat εγκατέλειψε με την RBR στις φλόγες. Θυμίζουμε πως είχε πρόβλημα με το πίσω σύστημα φρένων από την Παρασκευή και τις ελεύθερες δοκιμές.

Μετά την αλλαγή ελαστικών η εικόνα άλλαξε με τις Ferrari να κινούνται πιο γρήγορα κατά 2-3 δέκατα στο γύρο από τις Mercedes, μειώνοντας τη διαφορά. Hamilton, Rosberg, Vettel και Raikkonen βρίσκονταν σε κλειστό σχηματισμό χωρίς να είναι ορατή κάποια δυναμική ανατροπής. Η διαφορά όμως ανάμεσα στο Hamilton και στο Vettel είχε πέσει στα 3sec. Γύρο με το γύρο η εικόνα άρχισε ν’ αντιστρέφεται με τις Mercedes ν’ ανακτούν το χαμένο έδαφος και τη διαφορά ν’ αυξάνει εκ νέου. Το δεύτερο γύρο πιτ στοπ άνοιξε πάλι ο Vettel που έβαλε στον 31ο γύρο τη μέση γόμα. Ο Γερμανός που έβγαλε 17 γύρους με τη μαλακή καλούνταν τώρα να συμπληρώσει 25 με τη μέση γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Rosberg έσπευσε αμέσως ν’ ακολουθήσει το παράδειγμα του Vettel για να καταφέρει να κρατηθεί μπροστά από το συμπατριώτη του με τη Ferrari. Τα κατάφερε έστω και οριακά τη στιγμή που μπροστά τους ο Hamilton κατέβαζε συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Εδώ ο Βρετανός που στην αρχή του stint προφύλαξε αυτό το σετ ελαστικών βρέθηκε να κερδίζει πάνω από 1 sec στο γύρο σε σχέση με τους διώκτες του.

Advertisement

Βγαίνοντας από τα pit ο Hamilton ήταν 2ος πίσω από το Raikkonen που ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική καθυστερώντας το δικό πιτ στοπ για έναν ακόμη γύρο. Μετά την αποκατάσταση της τάξης η σειρά έμεινε αμετάβλητη με τον Hamilton να έχει διευρύνει τη διαφορά του στα 6 δευτερόλεπτα από το Rosberg και στα 9 δευτερόλεπτα από το Vettel. Ο Raikkonen ακολουθούσε άλλα 4 δευτερόλεπτα πιο πίσω ενώ απέμεναν 20 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας και τίποτα δεν είχε αλλάξει μετά τις πρώτες στροφές του αγώνα με τους τέσσερις πρώτους να παραμένουν στην ίδια σειρά χωρίς καμία μεταβολή ή ενδιαφέρον.

Η μέση γόμα φάνηκε να ταιριάζει καλύτερα στις Mercedes, οι οποίες γύριζαν πλέον 8 δέκατα με 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τις Ferrari. Πιο πίσω οι δυο Williams επίσης σε παράταξη ολοκλήρωναν τη φετινή εικόνα του πρωταθλήματος. Πριν από κάθε αγώνα είναι δεδομένο ότι θα έχουμε Mercedes, Ferrari, Williams μ’ αυτή τη σειρά σε δοκιμές και αγώνα. Μόνο ακραίες καταστάσεις ή αποδόσεις όπως αυτή του Vettel στη Μαλαισία μπορεί ν’ αλλάξουν τα δεδομένα στο πιο προβλέψιμο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών. Ακόμη και ο Rosberg που πέρυσι κόντραρε στα ίσα το Hamilton φέτος δείχνει συμβιβασμένος με την 2η θέση.

Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Βρετανό πρωταθλητή να πανηγυρίζει τη 2η φετινή του νίκη και όλους τους υπόλοιπους έντονα προβληματισμένους για τη συνέχεια. Προφανώς κάτι πρέπει ν’ αλλάξει άμεσα καθώς το θέαμα δε σώζεται από το Maldonando που ακόμη μια φορά τράκαρε, με τον Button σήμερα.

Advertisement

Ως τραγικό επιστέγασμα ενός αγώνα – παρωδία ήρθε ο τερματισμός υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας που βγήκε στην πίστα για να μπορέσουν οι άνθρωποι ασφαλείας ν’ απομακρύνουν την Toro Rosso του Verstappen που έμεινε στο μέσο της ευθείας από μονάδα ισχύος.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton έδωσε και πήρε συγχαρητήρια από τους μηχανικούς του: ” Φανταστική δουλειά από την ομάδα είναι σπουδαίο ότι είχαμε ένα Σαββατοκύριακο χωρίς προβλήματα. Είχα υπό έλεγχο τη διαφορά από το Nico. Τα ελαστικά μου στο τέλος είχαν περιθώρια. Ευχαριστώ τους οπαδούς για την υποστήριξή τους”.

Ο Paddy Lowe, επικεφαλής μηχανικός της Mercedes τόνισε: “Σπουδαία δουλειά και από τους δυο. Πολύ καλά Nico, αν και όχι τέλεια για σένα, είναι καλό αποτέλεσμα για την ομάδα”.

Ο Vettel αφού συνεχάρη τους δυο πρώτους και γκρίνιαξε για το αυτοκίνητο ασφαλείας που προφανώς χάλασε και τη δική του διάθεση είπε: ” Ήταν καλός αγώνας, ο ρυθμός μας ήταν πιο κοντά στις Mercedes με τη μαλακή γόμα προσπαθήσαμε να τους πιέσουμε κάνοντας νωρίτερα την πρώτη αλλαγή, όμως ήταν πολύ γρήγοροι ειδικά με τη μέση γόμα”.

Ο Rosberg συμπλήρωσε: “Τα έδωσα όλα στο τέλος με τη μέση γόμα, μείωνα τη διαφορά από τον Lewis, αλλά όχι όσο χρειαζόταν. Είμαστε ικανοποιημένοι με τη διαφορά από τις Ferrari σήμερα”.