Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Καναδά: Στον τοίχο των πρωταθλητών!

Ελλάδα 10:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Καναδά: Στον τοίχο των πρωταθλητών!

FORMULA 1

GP Καναδά: Στον τοίχο των πρωταθλητών!

FORMULA 1

Δύσκολα γίνεται πρόβλεψη για το Καναδικό GP. Οι Mercedes έχουν προβάδισμα, οι Ταύροι καραδοκούν. Μercedes, Red Bull, Ferrari θα δώσουν μάχη για τη νίκη στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ σε μια διαδρομή που αποτελείται κατά το ήμισυ από δημόσιους δρόμους και βρίσκεται πάνω στο νησάκι της Παναγίας στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου. Το οδόστρωμα είναι λείο, η πρόσφυση χαμηλή, το κράτημα βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του τριημέρου ενώ δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές. Ευθείες, πέταλα και σικέιν, συνθέτουν το σκηνικό στην πίστα Gilles Villeneuve.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η πίστα Gilles Villeneuve «γεννήθηκε» στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου από τα μπάζα του μετρό το 1965. Εκεί βρίσκεται σήμερα το Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ στους δρόμους του θα διεξαχθεί το Καναδικό GP. Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά εκεί το 1978, στο περιβάλλοντα χώρο του ποδηλατοδρόμιου των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976. Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 35η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.

O αείμνηστος Gilles Villeneuve στην πίστα που φέρει το όνομά του το 1978.

O αείμνηστος Gilles Villeneuve στην πίστα που φέρει το όνομά του το 1978.

Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 33 χρόνια από το χαμό του. Ο Gilles Villeneuve έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Jacques το 1997, γεμίζει ακόμη τις κερκίδες. Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.

Απόλυτη κυριαρχία πέρυσι για τις Mercedes. Πέρα από τα δυο εργοστασιακά μονοθέσια στο βάθρο ανέβηκε και ο Bottas με την Williams - Mercedes.

Απόλυτη κυριαρχία πέρυσι για τις Mercedes. Πέρα από τα δυο εργοστασιακά μονοθέσια στο βάθρο ανέβηκε και ο Bottas με την Williams – Mercedes.

Advertisement
Advertisement

Στο Μόντρεαλ σημαντικό ρόλο παίζει η δύναμη της υβριδικής μηχανής αλλά και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Με τις διαμήκεις δυνάμεις να κυριαρχούν και τις κλίσεις στις αεροτομές να είναι μικρές όπως και η αεροδυναμική απόδοση, σημαντικό ρόλο θα παίξει η τελική ταχύτητα. Σήμερα θα φανεί πόσο σημαντική είναι η αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Renault και αν μπορεί να κοντράρει τη Mercedes. Αν όντως είναι έτσι τότε πιθανόν ο Ricciardo να πάρει τη νίκη που δυο αγώνες τώρα γλιστράει μέσα από τα χέρια του. Ο Αυστραλός πήρε την 1η νίκη της καριέρας του σ’ αυτή την πίστα το 2014.

Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Michael Schumacher που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους εν ενεργεία πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση ο Hamilton έχει κερδίσει τέσσερις φορές (2007, 2010, 2012, 2015) και από μια οι Alonso (2006), Button (2011), Raikkonen (2005), Vettel (2013) και Ricciardo (2014). Ειδικά για το Hamilton πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του ενώ όταν τερματίσει, κερδίζει.

Advertisement

Η πρόσφυση στον Καναδά είναι γενικά χαμηλή. Ειδικά στην αρχή του τριημέρου η πίστα δεν έχει ακόμη καθαρίσει καθώς η παλιά Ολυμπιακή εγκατάσταση δε χρησιμοποιείται συχνά κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η χαμηλή πρόσφυση διατηρείται και κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που πολλοί οδηγοί γνωρίζονται από κοντά με το διάσημο «τοίχο των πρωταθλητών». Επίσης η έλλειψη πρόσφυσης προκαλεί συμβάντα που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις 3 πιο μαλακές γόμες της γκάμας της: Πάρα πολύ μαλακή, πολύ μαλακή, μαλακή. Ο κάθε οδηγός επιλέγει δυο βδομάδες πριν τον αγώνα τα 13 σετ ελαστικών που δικαιούται. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν περισσότερα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας (μωβ σιρίτι). Σε Renault και Haas δεν πήραν καθόλου πολύ μαλακή γόμα. Όλοι οι οδηγοί πήραν από 6 έως 10 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Σε Mercedes και Red Bull πήραν από 8 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας, 7 σετ πήραν στη Ferrari. Πως μεταφράζονται όλα αυτά καιρού επιτρέποντος; Θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας στις κατατακτήριες δοκιμές για όσους μπουν στο Q3 και άλλο ένα έως δυο για τις ελεύθερες ήτοι 6 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Αν οι Vettel και Raikkonen πάνε για δυο πιτ στοπ όπως έκανε πέρυσι ο Φινλανδός τερματίζοντας 4ος θα χρησιμοποιήσουν λογικά ένα ακόμη σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Σύνολο 7 γι’ αυτό και πήραν τόσα στην Scuderia. Τόσο η μαλακή όσο και η πάρα πολύ μαλακή γόμα δουλεύουν καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Αν το θερμόμετρο παραμείνει χαμηλά τότε και μόνο θα δούμε την πολύ μαλακή γόμα που βολεύεται καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

Advertisement

Τα κερμπ είναι ένας σημαντικός παράγοντας στον Καναδά καθώς τα μονοθέσια χτυπούν πάνω τους με περίπου 130km/h δοκιμάζοντας το σκελετό του ελαστικού. Σε αντίθεση με το Μονακό, τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση χαμηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων/απόδοσης στο Μόντρεαλ καθώς στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες καμπές στον Καναδά, αντίθετα όλα περιστρέφονται γύρω από την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Ειδικά οι απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης έχουν φέρει σε δύσκολη θέση κάποιες ομάδες στο παρελθόν. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί για να αποφεύγουν το σπινάρισμα που επιτείνει τη φθορά των ελαστικών. Η πίστα Gilles Villeneuve είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα οι πιλότοι σε 6 από τις 14 στροφές του γύρου φρενάρουν με πάνω από 250km/h. Επίσης καθοριστικής σημασίας είναι η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ώστε να μην φθαρούν υπέρμετρα τα πίσω ελαστικά. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πάρα πολύ μαλακή γόμα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε μεταξύ άλλων:
«Στον Καναδά υπάρχει πιθανότητα ν’ αντιμετωπίσουμε μεικτές καιρικές συνθήκες όπως και στο Μονακό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαίτερο περίπλοκο αγώνα όπως συνέβη συχνά στο παρελθόν. Οι γόμες που έχουμε επιλέξει δίνουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας στη στρατηγική ενώ ταυτόχρονα σ’ αυτή τη διαδρομή υπάρχει η δυνατότητα για προσπεράσματα στην πίστα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα έδωσε το στίγμα της στην πρώτη της εμφάνιση στο Μονακό όμως ο Καναδάς όντας εντελώς διαφορετικός τύπος διαδρομής, έχει περισσότερες απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σ’ έναν αριθμό διαφορετικών τακτικών οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει από την επιλογή γομών που έκαναν οι ομάδες πριν τον αγώνα».

Πανοραμική άποψη της πίστας Gilles Villeneuve στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου.

Πανοραμική άποψη της πίστας Gilles Villeneuve στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου.

Advertisement

 

 

GP Καναδά
Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ
Μήκος: 4361 m
Γύροι: 70
Απόσταση: 305.270km
Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004)
Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές)
Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου (χρονικά)
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)