GP Ισπανίας: Πρώτη νίκη φέτος για τον Rοsberg (updated)
FORMULA 1GP Ισπανίας: Πρώτη νίκη φέτος για τον Rοsberg (updated)
FORMULA 1Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η στατιστική που θέλει τον poleman να κερδίζει στο Ισπανικό GP, ήταν η 9η φορά σε 11 χρόνια που συνέβη αυτό. Ο Hamilton πήρε τη δεύτερη θέση σφραγίζοντας την κυριαρχία των Mercedes. Είναι ο 5ος συνεχής αγώνας που έχουμε δυο Mercedes και μια Ferrari στο βάθρο.
TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Μια λαμπρή μέρα με γαλανό ουρανό και τη θερμοκρασία στον αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 51 βαθμούς Κελσίου ήταν η σημερινή στην πίστα του Μοντμελό. Ο Nico Rosberg φάνταζε το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη καθώς ο Hamilton είχε θέματα με το σετάρισμα του μονοθεσίου του που δεν μπόρεσε να επιλύσει την Παρασκευή και το Σάββατο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακούστηκε να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς για έντονη υποστροφή από το γύρο σχηματισμού ακόμη.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Rosberg να διατηρεί το προβάδισμα ενώ ο Hamilton που εκκινούσε από το ακάθαρτο μέρος της πίστας σπινάρισε αρκετά με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Vettel στην πρώτη στροφή.
Ο Rosberg ξεκίνησε να φτιάχνει μια διαφορά με ρυθμό περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα σε κάποιο σημείο. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα της Pirelli την πιο γρήγορη εκ των δυο διαθέσιμων από την Ιταλική εταιρεία αυτό το Σαββατοκύριακο. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος αρκετά υψηλή (51 βαθμούς Κελσίου) και δεδομένης της τραχύτητας της ασφάλτου, αρκετοί προβληματίζονταν για το αν θ’ ακολουθήσουν στρατηγική 2 ή 3 πιτ στοπ. Ο Button ακούστηκε να διαμαρτύρεται για τη λειτουργία της μονάδας ισχύος: ‘Μόλις πατάω γκάζι αμέσως έχω σπινάρισμα, αυτό δεν είναι φυσιολογικό». Την ίδια στιγμή ο Alonsο εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα, ο χειριστής του μπροστινού γρύλλου από θαύμα πρόλαβε να βγει από τη μέση και δεν τον πάτησε ο Ισπανός.
Στη Mercedes αποφάσισαν να υιοθετήσουν τη στρατηγική των 2 πιτ στοπ για τον πρωτοπόρο Nico Rosberg και αυτή των τριών πιτ στοπ για το Lewis Hamilton που είχε την ταχύτητα για να περάσει το Vettel αλλά η χάραξη της πίστας στη Βαρκελώνη δεν ευνοεί τέτοια εγχειρήματα.
Ο Hamilton προσπάθησε κάνοντας τρία πιτ στοπ να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί για να περάσει το Vettel στα πιτ. Στον 49ο γύρο σε σύνολο 66 είχε φτιάξει μια διαφορά 23 δευτερολέπτων καθώς κινούταν τουλάχιστον 1 sec στο γύρο πιο γρήγορα από το Vettel. Πιο πίσω ο Raikkonen που στην εκκίνηση είχε περάσει τις δυο Toro Rosso ανεβαίνοντας 5ος προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στο Bottas που με άνεση διατηρούσε την 4η θέση για τη Williams. Είναι σαφές το βήμα βελτίωσης που έκαναν στην Βρετανική ομάδα μειώνοντας έτσι τη διαφορά από τη Ferrari.
Ο Hamilton μπήκε τελικά στα πιτ στον 52ο γύρο και έβαλε για το φινάλε τη μέση γόμα. Βγαίνοντας ήταν εμπρός από το Vettel που σε καμία περίπτωση δεν έδειξε να έχει τη δυναμική ν’ αντιδράσει στη Mercedes. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen πίεζε για να μειώσει την απόσταση από το Bottas, σίγουρα το σημερινό Ισπανικό GP δεν ήταν ένας καλός αγώνας για τα κόκκινα μονοθέσια με βάση τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί μετά την εκπληκτική απόδοση και τη δεύτερη θέση του Raikkonen στο Μπαχρέιν.
Το εκπληκτικό ήταν πως οι Mercedes άρχισαν ξαφνικά να γυρνάνε στο 1:28 δείχνοντας τις πραγματικές δυνατότητες της W06 τη στιγμή που οι Ferrari/Williams ήταν στο 1:31. Κάπου εδώ τελείωσε και ο αγώνας το πέσιμο της καρό σημαίας απλά επιβεβαίωσε την κυριαρχία του Rosberg αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Γερμανός μείωσε τη διαφορά από τους 27 βαθμούς στους 20 και απέκτησε έναντι του Hamilton μια καλύτερη ψυχολογία με την πρώτη του φετινή νίκη, την πρώτη επί Ισπανικού εδάφους και συνολικά την 9η στην καριέρα του. Δεδομένου ότι η απόδοση των ομάδων στην Ισπανία είναι βαρόμετρο για τη συνέχεια του πρωταθλήματος πρέπει να θεωρείται βέβαιη η διατήρηση των τίτλων φέτος από τη Mercedes, το μόνο που μένει να δούμε είναι αν ο Rosberg θα μπορέσει να πάρει τον τίτλο από το Hamilton. Αλλά γι’ αυτό απομένουν ακόμη 14 αγώνες… ελπίζουμε όχι σα το σημερινό που δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο έβδομος (Ricciardo) τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το νικητή. Αντίστοιχα 45 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή τερμάτισε ο Vettel με τη Ferrari η διαφορά αυξήθηκε και πλέον είναι χαοτική.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, καθώς βρίσκονταν ένα γύρο πίσω από το νικητή οι Sainz και Κvyat βρέθηκαν να μονομαχούν για την 10η θέση. Ο Ρώσος μπλόκαρε τους τροχούς του στα φρένα για τη στροφή 1 όντας από την εσωτερική, γλίστρησε προς τα έξω και ακούμπησε τον Ισπανό. Συνέχισαν και οι δυο, το βαθμό πήρε τελικά ο Sainz. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν.
Μιλώντας στο χώρο που περιμένουν προτού ανέβουν στο βάθρο για το τελετουργικό ο Vettel έδωσε τον τίτλο: «Παραήταν εύκολο» για το σημερινό αγώνα.
Ο Rosberg τον επιβεβαίωσε μετά από λίγο στις δηλώσεις του: «Ήταν για μένα ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, εκκίνησα από την pole και κέρδισα στον αγώνα. Επιτέλους μετά από καιρό είχα μια καλή εκκίνηση».
Ο Hamilton αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε σήμερα είπε: «Είχα έντονο σπινάρισμα, ο Nico έκανε καλό αγώνα σήμερα. Είναι ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Έχουμε δρόμο ακόμη αν αυτό είναι το δύσκολο Σαββατοκύριακο για μένα, το αποδέχομαι».
Ο Vettel συμπλήρωσε: «Παλέψαμε όσο μπορούσαμε, πέρασα στην αρχή το Lewis και αποφασίσαμε υιοθετώντας άλλη στρατηγική να τον καλύψουμε στο πρώτο πιτ στοπ. Δυστυχώς δεν είχα το ρυθμό ν’ αντισταθώ όταν άλλαξαν στρατηγική κάνοντας τρία πιτ στοπ. Κάναμε ότι μπορούσαμε αλλά δεν είναι εύκολο για μας…».
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
1 | Nico Rosberg | Mercedes |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
8 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault |
11 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari |
15 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari |
18 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari |
– | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda |
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση |
Οδηγός |
Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 111 |
2 | Nico Rosberg | 91 |
3 | Sebastian Vettel | 80 |
4 | Kimi Raikkonen | 52 |
5 | Valtteri Bottas | 42 |
6 | Felipe Massa | 39 |
7 | Daniel Ricciardo | 25 |
8 | Romain Grosjean | 16 |
9 | Felipe Nasr | 14 |
10 | Carlos Sainz | 8 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Nico Hulkenberg | 6 |
13 | Sergio Perez | 5 |
14 | Marcus Ericsson | 5 |
15 | Daniil Kvyat | 5 |
16 | Fernando Alonso | 0 |
17 | Jenson Button | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση |
Κατασκευαστής |
Βαθμοί |
1 | Mercedes | 202 |
2 | Ferrari | 132 |
3 | Williams/Mercedes | 81 |
4 | Red Bull/Renault | 30 |
5 | Sauber/Ferrari | 19 |
6 | Lotus/Mercedes | 16 |
7 | Toro Rosso/Renault | 14 |
8 | Force India/Mercedes | 11 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |