Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ferrari: Δοκίμασε τα νέα καλύμματα τροχών στο Φιοράνο

Ελλάδα 3:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Δοκίμασε τα νέα καλύμματα τροχών στο Φιοράνο

FORMULA 1

Ferrari: Δοκίμασε τα νέα καλύμματα τροχών στο Φιοράνο

FORMULA 1

Η Ferrari δοκίμασε για λογαριασμό της FIA μία νέα, πιο εξελιγμένη εκδοχή των καλυμμάτων τροχών για τα μονοθέσια της F1 στους βρόχινους αγώνες.

Advertisement
Advertisement

Η παγκόσμια ομοσπονδία προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να βρει μία λύση στο ζήτημα του σπρέι νερού που αφήνουν τα μονοθέσια πίσω τους, όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Το φαινόμενο αυτό μειώνει επικίνδυνα την ορατότητα των οδηγών με αποτέλεσμα να καθιστά ιδιαιτέρως επικίνδυνη την διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Για τον λόγο αυτόν, όπως ίσως έχετε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια, οι αγώνες δεν διεξάγονται υπό βαριά βροχή. Φυσικά ορισμένοι πιο παλιοί φίλοι του σπορ θα αντιτείνουν ότι στο παρελθόν τα μονοθέσια δεν είχαν τέτοιου είδους γκατζετάκια και οι αγώνες διεξάγονταν κανονικά. Κάτι τέτοιο είναι αληθές. Ωστόσο οι καιροί έχουν αλλάξει και η FIA κάνει τα πάντα για την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων.

Έτσι, ο διευθυντής της FIA για τα μονοθέσια, Νικόλας Τομπάζης, ασχολείται εδώ και λίγο καιρό με τον εν λόγω ζήτημα. Αρχικά, η FIA είχε φτιάξει ένα πρώτο σχέδιο σε συνεργασία με την Mercedes. Το σχέδιο αυτό δοκιμάστηκε από τους Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) και Μικ Σουμάχερ (Mercedes) πέρσι στο Σίλβερστοουν. Τα αποτελέσματα, όμως, δεν ήταν ικανοποιητικά.

Νέα προσέγγιση

Advertisement
Advertisement

Έτσι η ομάδα του Τομπάζη επέστρεψε στο σχεδιαστήριο και κατέληξε σε μία νέα έκδοση των καλυμμάτων τροχών. Την έκδοση αυτή δοκίμασαν την Πέμπτη οι Άρθουρ Λεκλέρ (αδελφός του Σαρλ) και Όλιβερ Μπέρμαν στο Φιοράνο, ιδιωτική πίστα της Ferrari.

Η πίστα είχε βραχεί τεχνητά ώστε να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα του νέου σχεδίου υπό πραγματικές συνθήκες. «Ξοδέψαμε πολλές ώρες σε προσομοιώσεις CFD ώστε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση. Δεν θέλουμε τα μονοθέσια να χάσουν σε επίδοση ούτε να αλλοιώσουμε την αεροδυναμική τους συμπεριφορά κατά το δυνατόν» δήλωσε ο Τομπάζης.

Ο Λεκλέρ οδηγούσε την περσινή SF-23, ενώ ο Μπέρμαν τον ακολουθούσε από κοντά για να ελέγξει την ορατότητα που επέτρεπαν τα νέα καλύμματα. Πάντως από την παραπάνω φωτογραφία είναι εμφανές ότι η ποσότητα νερού που αφήνει το μονοθέσιο πίσω του είναι ακόμη σημαντική, λόγω του διαχύτη.

Advertisement

Τα χιλιόμετρα που έγραψαν οι Λεκλέρ-Μπέρμαν έγιναν για λογαριασμό της FIA και δεν συνυπολογίζονται στην filming day της Ferrari. Αυτή θα γίνει σήμερα και πάλι στο Φιοράνο, με την Scuderia να δοκιμάζει και το πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεών της για τον αγώνα της Ίμολα.