Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1: Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα της νέας Ferrari στον προσομοιωτή

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ της Ιταλίας, οι άνθρωποι της Ferrari είναι πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα εξέλιξη του project τους με τον κωδικό 675 που αφορά στο μονοθέσιο του 2023.

Το όνομα της νέας Ferrari για το πρωτάθλημα της F1 θα αποκαλυφθεί στις 14 Φεβρουαρίου. Τότε θα γίνει και η επίσημη παρουσία του αγωνιστικού στο Maranello και όχι στην Imola όπως σχεδίαζε η Scuderia αρχικά.

Στους κόλπους της ιταλικής ομάδας επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία σχετικά με το νέο μονοθέσιο. Η περσινή F1-75 υπήρξε πολύ ανταγωνιστική, ιδίως από την άποψη της απόλυτης ταχύτητας στον έναν γρήγορο γύρο. Όπως θα θυμάστε, όμως, υπήρξαν ορισμένα προβλήματα αξιοπιστίας της νέας πανίσχυρης PU που χρησιμοποιούσε η Ferrari. Αυτό δεν ήταν, όμως, το μόνο πρόβλημα της F1-75.

Υπήρξαν δύο άλλα μεγάλα ζητήματα που ταλάνισαν το κόκκινο μονοθέσιο και πέρσι και τα οποία στο τέλος άφησαν ανοιχτό το πεδίο στους Verstappen και Red Bull για τα τρόπαια της σεζόν. Το πρώτο ήταν η διαχείριση των εμπρός ελαστικών κατά τη διάρκεια των αγώνων. Έπειτα ήταν και η όχι τόσο αποδοτική εξέλιξη της F1-75 στη διάρκεια της χρονιάς και ιδίως μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Κέρδος ενός δευτερολέπτου στον προσομοιωτή

Εδώ και αρκετές ημέρες η ομάδα συλλέγει τον απαραίτητο όγκο δεδομένων για το νέο μονοθέσιο από τις προσομοιώσεις που διενεργεί. Και σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στην Ferrari τα πρώτα δείγματα είναι εξαιρετικά θετικά.

Σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport σημαντικό μέρος αυτού του χρονικού κέρδους θα προέρχεται από την μονάδα ισχύος. Φυσικά, η εξέλιξη των κινητήρων έχει παγώσει μέχρι και το τέλος του 2025. Ωστόσο επιτρέπονται παρεμβάσεις για λόγους αξιοπιστίας. Και όπως θα θυμάστε, ίσως, στην Ferrari είχε χορηγηθεί άδεια από την FIA για να προβεί σε αλλαγές τέτοιου είδους.

Η βελτιωμένη αξιοπιστία, όμως, δεν θα είναι το μόνο όφελος για το νέο μονοθέσιο. Χάρη στο ότι οι άνθρωποι της Scuderia δεν θα έχουν πια τον φόβο των μηχανικών αστοχιών, θα μπορούν να χρησιμοποιούν την PU σε πιο επιθετικά modes για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση ισχύος 30 ίππων σε σχέση με πέρσι. Η ιταλική PU θεωρούταν ήδη η ισχυρότερη στο grid.

Έπειτα είναι και το θέμα του αεροδυναμικού σχεδιασμού ο οποίος έπρεπε να προσαρμοστεί στο ύψωμα του πατώματος σε σχέση με πέρσι. Όλοι συμφωνούν ότι οι αλλαγές αυτές θα κάνουν αρχικά πιο αργά τα μονοθέσια. Στην Ferrari, όμως, φαίνεται ότι το project του 2023 ανταποκρίνεται περίφημα μέχρι στιγμής σε αυτά τα νέα δεδομένα. Αναμφίβολα βοηθάει πολύ το ότι μπαίνουμε στην δεύτερη χρονιά εφαρμογής των νέων κανονισμών. Και οι μηχανικοί της Ferrari έχουν, πλέον, αρκετή εμπειρία με τα ground effect μονοθέσια.

Τέλος, τα νέα Pirelli έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την μείωση της υποστροφής στα αργά περάσματα. Η F1-75 ήταν ένα από τα μονοθέσια που υπέφεραν περισσότερο πέρσι λόγω του graining που προκύπτει λόγω υποστροφής. Στην Scuderia ευελπιστούν ότι όλοι οι παραπάνω παράγοντες θα κάνουν το νέο της μονοθέσιο κατά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με την F1-75.

Ο ρόλος του Vasseur

Ο Frederic Vasseur κοντεύει να συμπληρώσει έναν μήνα ως ο νέος επικεφαλής της Ferrari. Όμως, είναι γνωστό ότι το παρόν project είχε ξεκινήσει υπό την ηγεσία του Mattia Binotto. Και ο νυν team principal της Ferrari δεν έχει προσπαθήσει, για την ώρα, να προβεί σε άμεσες, ριζικές αλλαγές.

Αρχικά υπήρξε ο φόβος στο εργοστάσιο για κινήσεις εντυπωσιασμού από τον Vasseur με την ανάληψη των καθηκόντων του. Όμως, μέχρι στιγμής, ο Γάλλος δείχνει να έχει μία μετρημένη στάση, όσο ακόμη μαθαίνει τα κατατόπια στο Maranello. Σε ότι αφορά στο θέμα των PU του 2026, σύμφωνα με την Corriere dello Sport, η Ferrari πρόκειται να υπογράψει την συμφωνία, αποδεχόμενη την Red Bull Powertrains ως νέο κατασκευαστή.

Όπως κι αν έχει η κατάσταση στο Maranello, η στιγμή της αλήθειας πλησιάζει. Στις 23 Φεβρουαρίου ξεκινάει το τριήμερο χειμερινών δοκιμών στο Μπαχρέιν. Εκεί θα πάρουμε μία πρώτη γεύση του κατά πόσον η νέα Ferrari θα είναι όντως βελτιωμένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Η πιο ακριβή σεζόν όλων των εποχών!
F1: Δεν αντικαθίσταται το GP Κίνας
FIA: Αναβάθμιση Τομπάζη στην ανανεωμένη διοίκηση για την F1

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto