Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Οικονομική… ενίσχυση προς τις ομάδες δια μέσου FIA!

Ελλάδα 1:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Οικονομική… ενίσχυση προς τις ομάδες δια μέσου FIA!

FORMULA 1

F1: Οικονομική… ενίσχυση προς τις ομάδες δια μέσου FIA!

FORMULA 1

Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη και την Formula 1. Με τον πληθωρισμό στις χώρες του G7 να καλπάζει, πολλές ομάδες δηλώνουν αδυναμία να μείνουν εντός των ορίων του Cost cap. Άλλες, πάλι, αντιτίθενται σε οποιαδήποτε μεταβολή. Την λύση, ίσως, δώσει η FIA.

Advertisement
Advertisement

Εδώ και μήνες οι Mercedes, Red Bull, Ferrari, Alpha Tauri και Aston Martin πιέζουν τις FIA και Liberty Media για μια αύξηση του ορίου στο cost cap για λόγους “ανωτέρας βίας”. Ως τέτοιοι παρουσιάζονται οι οικονομικές επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία από τις αρχές του χρόνου. Τον Σεπτέμβριο του 2021 ο πληθωρισμός στις χώρες του G7 κυμαινόταν στο 2,9%. Σήμερα βρίσκεται στο 6,2%.

Η αύξηση είναι όντως μεγάλη. Επιπλέον οι κανονισμοί για το cost cap προβλέπουν την αύξησή του, εάν ο πληθωρισμός στο G7 ξεπεράσει το 3%. Όμως, η αύξηση περνάει αυτόματα για την επόμενη χρονιά, όχι για την τρέχουσα. Για να αλλάξουν οι όροι εν μέσω της σεζόν χρειάζεται να συμφωνήσουν 8 από τις 10 ομάδες. Μέχρι στιγμής οι Alfa Romeo, Alpine, Haas και Williams αντιστέκονται σθεναρά σε κάθε μεταβολή.

Advertisement
Advertisement

“Το όριο του cost cap είναι ο προϋπολογισμός μας” δηλώνει ο Fredric Vasseur της Alfa Romeo. Ο Otmar Szafnauer της Alpine δηλώνει πώς “όλα είχαν υπολογιστεί από την αρχή της χρονιάς. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την αύξηση του πληθωρισμού”. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και στις Williams και Haas. Με 4 ομάδες να ψηφίζουν κατά δεν μπορεί να υπάρξει μεταβολή στο όριο των χρημάτων που θα ξοδευτούν φέτος. Ή μήπως μπορεί;

Η χρυσή τομή από την FIA;

Φημολογείται ότι η FIA σκοπεύει να προτείνει μία συμβιβαστική λύση στις ομάδες, ώστε όλες να μείνουν ικανοποιημένες. Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Liberty θα ενισχύσει με ένα ποσό τριών εκατομμυρίων δολαρίων (άλλοι διατείνονται ότι αυτό θα φτάσει μέχρι και τα 4,2) την κάθε ομάδα για το 2022.

Advertisement

Γιατί, όμως, να συμφωνήσουν σε αυτό οι τέσσερεις ομάδες που έχουν ενστάσεις μέχρι σήμερα; Επειδή το ποσό αυτό θα αφαιρεθεί από την τελική “πίτα” διανομής των εσόδων που θα μοιραστεί στις ομάδες στο τέλος της χρονιάς. Έτσι, καθώς, όλες οι ομάδες θα πάρουν το ίδιο ποσό ακριβώς ως ενίσχυση, ευνοούνται εκείνες οι οποίες έχουν μικρότερο μερίδιο στην τελική διανομή.

Επί της ουσίας, δηλαδή, όσες ομάδες πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για το 2022 θα πληρώσουν ένα τίμημα στις ομάδες οι οποίες δεν έχουν αυτήν την ανάγκη. Σύμφωνα με τον Szafnauer, το μέτρο αυτό φαντάζει δίκαιο: “Εάν όλοι επωφεληθούμε το ίδιο τότε είμαστε μέσα”. Μαζί του συμφωνεί και ο Guenther Steiner της Haas: “Αυτός θα ήταν ένας αξιοπρεπής συμβιβασμός καθώς έτσι θα ωφεληθούν και οι ομάδες που δεν θα φτάσουν στο όριο του cost cap”.

Advertisement

Η πρόταση της FIA αναμένεται να βρεθεί σύντομα στα χέρια του Stefano Domenicali. Όμως οι ιθύνοντες της F1 δεν θεωρούν τίποτε ως τετελεσμένο ακόμη: “Η πρόταση είναι ενδιαφέρουσα αλλά θα πρέπει να την εξετάσουμε λεπτομερώς. Άλλωστε αφορά σε δικά μας χρήματα που πρόκειται να διανεμηθούν“.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Άναψαν τα αίματα στον Καναδά
Ολη η Ευρώπη θέλει Formula1 – Η Ελλάδα;
F1: Porsche και Audi περιμένουν την FIA-Επιστρέφει η Honda;

Advertisement