Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

FORMULA 1

F1: Η Andretti με κινητήρες Renault το 2024;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Michael Andretti δεν εγκαταλείπει τον στόχο της εισόδου στην Formula 1. Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο Αμερικανός επιχειρηματίας έχει συμφωνήσει με την Renault σε περίπτωση που ευοδωθούν οι προσπάθειές του.

Παραμονές του πρώτου φετινού αγώνα επί αμερικανικού εδάφους, επέστρεψαν οι φήμες σχετικά με πιθανή συμμετοχή ομάδας από της ΗΠΑ το 2024 στο πρωτάθλημα της F1. Πρόκειται, φυσικά, για ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του αμερικανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Andretti Autosport του Michael Andretti.

Ο πρώην οδηγός αγώνων προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να βρει έναν τρόπο να εισέλθει στο κλειστό κλαμπ της F1. Για τον λόγο αυτό είχε προσπαθήσει να αγοράσει την Sauber στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς μέσω της θυγατρικής Andretti Global. Όμως η συμφωνία δεν επιτεύχθηκε τελικά για λόγους που καμία πλευρά δεν έχει αποκαλύψει ακόμη.

Ο Andretti επανήλθε στο προσκήνιο τον περασμένο Φεβρουάριο. Σύμφωνα με tweet του πατέρα του Michael, Mario -παγκόσμιου πρωταθλητή F1 το 1978- η Andretti Global είχε καταθέσει τον φάκελό της στη FIA για συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2024. Το πρόβλημα, ωστόσο, που αντιμετωπίζει είναι το υψηλό τίμημα συμμετοχής των 200 εκατομμυρίων δολαρίων που πρέπει να καταβάλει στις υπάρχουσες ομάδες του grid.

Το ποσό αυτό προβλέπεται στην τελευταία συμφωνία ομόνοιας που υπογράφηκε καλοκαίρι του 2020. Κάθε νέα ομάδα που θέλει να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα (χωρίς να έχει αγοράσει κάποια υπάρχουσα) πρέπει να καταβάλει αυτό το τίμημα ως εγγύηση στις υπόλοιπες ομάδες. Αυτό φαίνεται πώς είναι και το τελευταίο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί από την Andretti Global ώστε να γίνει η 11η ομάδα του πρωταθλήματος.

Συμφωνία με Renault;

Μετά από σιγή αρκετών εβδομάδων η Andretti ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα. Αυτήν τη φορά, όμως, μέσω της Renault. Συγκεκριμένα, ο CEO της γαλλικής εταιρίας Luca de Meo δήλωσε: “Νομίζω ότι γίνονται συζητήσεις (σ.σ. με την Andretti Global) αν και σε αυτές δεν συμμετέχω εγώ αλλά ο Laurent Rossi, επικεφαλής της Alpine. Βρίσκω μία ενδεχόμενη  συνεργασία ιδιαίτερα ελκυστική“.

Η Alpine είναι η μόνη ομάδα που χρησιμοποιεί κινητήρες Reanault. Αυτό, είναι μειονέκτημα σε ένα πρωτάθλημα στο οποίο όλες οι εργοστασιακές ομάδες έχουν από μία τουλάχιστον πελατειακή ομάδα. “Κάποτε προμηθεύαμε την McLaren και την Red Bull. Αυτό, όμως, δεν ισχύει πια. Αναζητούμε, όμως, κάποιον με τον οποίον θα μπορέσουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας” συμπλήρωσε ο de Meo.

Και οι δύο οργανισμοί θα επωφελούνταν από μία πιθανή μεταξύ τους συνεργασία. Από την μία η Andretti Global θα εξασφάλιζε τις απαραίτητες PU για την συμμετοχή της. Από την άλλη η Alpine θα είχε μία σύμμαχο τόσο στον τομέα της εξέλιξης όσο και στις ψηφοφορίες της επιτροπής για την F1. Με την είσοδο των Audi και Porsche να θεωρείται δεδομένη για το 2026, μένει να φανεί αν θα υπάρξει και άλλη μία συμμετοχή στην F1. Και μάλιστα νωρίτερα σε σχέση με τις εταιρίες του VW Group.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Οι βασικές αρχές των κανονισμών για τα σασί του 2026
F1 tech: Ferrari και Mercedes με αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι
VW: Βέβαιη η είσοδος Audi και Porsche στην F1

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto