Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Λεπτές ισορροπίες εν μέσω επιθέσεων

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Οι δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών εξελίσσονταν ιδανικά για την Ferrari. Μέχρι οι δύο οδηγοί της να ακουμπήσουν τον τοίχο. Θα στοιχίσει αυτό στην Scuderia;

Ήταν μία επεισοδιακή Παρασκευή και όχι μόνο για αγωνιστικούς λόγους. Το πυραυλικό χτύπημα των Χούθι σε διυλιστήριο της Aramco, 10 χιλιόμετρα μόλις από την πίστα, αναστάτωσε τον κόσμο της Formula 1. Ολονύκτιες ήταν οι διαβουλεύσεις ανάμεσα σε οδηγούς, επικεφαλής ομάδων και αξιωματούχους της FIA.

Αρχικά, ο CEO της F1, Stefano Domenicali, είχε διαβεβαιώσει πώς το τριήμερο θα συνεχιζόταν κανονικά έπειτα από ομόφωνη απόφαση οδηγών και ομάδων. Είχαν προηγηθεί διαβεβαιώσεις από τις Σαουδαραβικές αρχές, πώς η πίστα ήταν ασφαλής και τα μέτρα που είχαν ληφθεί επαρκή.

Όμως, ο Toto Wolff ερωτώμενος σχετικά θα απαντούσε: “Ναι, στις ομάδες υπήρξε ομοφωνία”, υπονοώντας πώς υπήρχαν αρκετοί οδηγοί που δεν είχαν πειστεί ακόμη. Δεν άργησαν να κυκλοφορήσουν φήμες πώς αρκετοί οδηγοί ήταν δυσαρεστημένοι από τις αποφάσεις που είχαν παρθεί.

Σύντομα θα ακολουθούσε συγκέντρωση μόνο των οδηγών η οποία θα διαρκούσε για 4 ώρες. Σύμφωνα με πληροφορίες όλοι πήραν τον λόγο, εκφράζοντας τις έντονες ανησυχίες τους για την ασφάλεια της διοργάνωσης. Στην συνάντηση αυτή θα συμμετείχαν κατά διαστήματα οι ομαδάρχες, ο Domenicali αλλά και ο Ross Brawn.

Προς το παρόν, είναι άγνωστες οι λεπτομέρειες για το τι διημείφθει κατά την διάρκεια των πολύωρων αυτών διαπραγματεύσεων. Πάντως λίγο μετά τις 2 το πρωί τοπική ώρα έγινε γνωστό πώς οι οδηγοί είχαν συμφωνήσει να συνεχίσουν το τριήμερο.

Επανάληψη του Μπαχρέιν;

Ένα τριήμερο στο οποίο φαίνεται πώς και πάλι οι Ferrari και Red Bull θα πρωταγωνιστήσουν. Μπορεί η χαμηλότερη κάθετη δύναμη που απαιτείται στην Jeddah να έχει βοηθήσει τις Mercedes και McLaren να πλησιάσουν την κορυφή. Ωστόσο, είναι ακόμη διακριτή η διαφορά που χωρίζει τις F1-75 και RB18 από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Το ιταλικό μονοθέσιο δείχνει ταχύτερο και μάλλον ο Leclerc θα πρέπει να θεωρηθεί φαβορί για την pole. Ωστόσο τα stints των δύο Red Bull με τις medium και hard γόμες -εκείνες δηλαδή που θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο στον αγώνα- ήταν επίσης εντυπωσιακά. Η Ferrari, λόγω των επαφών που είχαν οι Leclerc-Sainz με τον τοίχο δεν κατάφερε να συγκεντρώσει αντίστοιχα δεδομένα. Μένει να φανεί εάν αυτό θα την επηρεάσει την Κυριακή.

Προβληματικές ήταν οι ελεύθερες δοκιμές και για τις δύο άλλες ομάδες που χρησιμοποιούν την PU της Ferrari. Η Haas του Magnussen εμφάνισε διάφορα προβλήματα ήδη από το FP1 και ουσιαστικά ο Δανός δεν συμπλήρωσε γύρους. Έτσι, θα πρέπει να βασιστούν μόνο στα δεδομένα του Mick Schumacher. Αντίστοιχα, στην Alfa Romeo θα βασιστούν σε εκείνα του Zhou, καθώς ούτε ο Bottas κατάφερε να κάνει προσομοίωση αγώνα.

Η Mercedes δείχνει να δυσκολεύεται στα μεγάλα stints με τον Hamilton ελαφρώς ταχύτερο του Russell. Σε ότι αφορά τους υπόλοιπους του midfield, η Mclaren μοιάζει ικανή για το Q3, ιδίως με τον Norris. Όμως, σε stints αγώνα η Alpine και η Alpha Tauri φαντάζουν ανώτερες. Διόλου απίθανη θα πρέπει να θεωρείται μία ακόμη παρουσία του Albon στο Q2 σήμερα.

Θα πρέπει να θεωρηθεί σίγουρο ότι ο αγώνας θα έχει τουλάχιστον δύο pit stops για κάθε οδηγό, με την πιθανότητα και για τρίτο να είναι αρκετά ισχυρή. Περιοριστικός παράγοντας στην Jeddah είναι η φθορά των εμπρός ελαστικών, με την hard (C2) γόμα να φαίνεται πώς είναι το καλύτερο λάστιχο αγώνα. Όποια ομάδα την εκμεταλλευτεί καλύτερα θα έχει εξασφαλίσει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Τι περιμένουμε στο GP της Σαουδικής Αραβίας;
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Leclerc ταχύτερος στο FP1.
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Leclerc και στο FP2 με επαφή

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto