F1: Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα από το 2026;
FORMULA 1F1: Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα από το 2026;
FORMULA 1Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ήταν τα όσα είπε ο Ross Brawn σε πρόσφατη συνέντευξή του. Σύμφωνα με τον Βρετανό εξετάζεται η χρήση ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων από το 2026.
Ο απερχόμενος διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA μίλησε στο Autosport αυτήν την εβδομάδα. Ο ρόλος του Brawn από το 2023 θα είναι περισσότερο συμβουλευτικός. Ωστόσο, έχουν σημασία τα όσα είπε για τους μελλοντικούς κανονισμούς αεροδυναμικής του 2026.
WHAT CAR
Συγκεκριμένα ο Βρετανός στάθηκε σε δύο μεγάλα θέματα. Την βελτιστοποίηση της χρήσης του DRS και την καθιέρωση ενός συστήματος “αντίστροφου DRS” το οποίο θα δίνει μειονέκτημα στο προπορευόμενο μονοθέσιο. Οι υπεύθυνοι της ομοσπονδίας απέχουν ακόμη, βέβαια, από το να καταλήξουν σε συγκεκριμένες προτάσεις για την επόμενη φόρμουλα. Όμως, μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι αυτά τα δύο ζητήματα θα βρίσκονται στο προσκήνιο για το 2026.
Σχετικά με το πρώτο ο Brawn είπε: “Νομίζω ότι πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή στο πώς χρησιμοποιείται το DRS. Το ιδανικό θα ήταν εάν το DRS απλώς σου επέτρεπε να πλησιάσεις το προπορευόμενο μονοθέσιο. Και όχι να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος“.
Ο Brawn θεωρεί ότι επί του παρόντος το DRS χρησιμοποιείται καταχρηστικά και καθιστά πολλά προσπεράσματα διαδικαστικά. “Η F1 δεν θα πρέπει να φοβηθεί, να περιορίσει την χρήση του DRS από το 2023. Ιδίως σε πίστες όπως η Monza” δήλωσε.
Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα για το 2026;
Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που εξετάζεται είναι η καθιέρωση του “αντίστροφου DRS”. “Κάτι που θα παίξει ρόλο το 2026 είναι το εάν θα έχουμε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Βέβαια και το ίδιο το DRS ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Αλλά πρέπει να δούμε εάν υπάρχουν πιο αποδοτικοί τρόποι για να κάνουμε τους αγώνες ενδιαφέροντες“.
Ο Brawn παραδέχεται ότι η FIA δεν έχει καταλήξει ακόμη σε έναν συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίον κάτι τέτοιο θα γίνεται προβλέψιμα και με ασφάλεια. “Θα μπορούσαμε να έχουμε έναν μηχανισμό με τον οποίον η κάθετη δύναμη θα μειώνεται στο προπορευόμενο μονοθέσιο ενώ θα αυξάνεται σε εκείνα που ακολουθούν. Ή το αντίστροφο αναλόγως της πίστας στην οποίαν βρισκόμαστε. Δεν λέω ότι θα το κάνουμε. Εξετάζουμε, όμως, διάφορα σενάρια“.
Οι όποιες αλλαγές γίνουν για το 2026 θα αποφασιστούν έπειτα από εκτενείς μελέτες της ομοσπονδίας. Ο στόχος, σύμφωνα με τον Brawn, είναι πάντα η βελτίωση του θεάματος. Δεν μπορούμε να μην αναρωτηθούμε, όμως, το εξής: Μήπως η F1 με όλα αυτά τα τρικ αρχίζει να χάνει μεγάλο μέρος της γοητείας της;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Θα μπουν καλύμματα στους πίσω τροχούς;
Porsche: Παίζει το τελευταίο της χαρτί με Williams;
McLaren F1: Μεγαλώνει το τεχνικό της τμήμα για το 2023