Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Απρόθυμη για… αδυνάτισμα

Ελλάδα 4:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Απρόθυμη για… αδυνάτισμα

FORMULA 1

F1: Απρόθυμη για… αδυνάτισμα

FORMULA 1

Το βάρος των μονοθέσιων της F1 αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Και όσο κι αν παραπονιούνται οι οδηγοί, η τάση αυτή δεν μοιάζει να αντιστρέφεται.

Advertisement
Advertisement

Τουλάχιστον για το 2023. Στην τελευταία συνεδρίαση της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του πρωταθλήματος (TAC) συμφωνήθηκε η διατήρηση του κατώτατου επιτρεπτού βάρους στα 798 κιλά και για την φετινή σεζόν.

Στην επιτροπή συμμετέχουν οι επικεφαλής τεχνολογικού τομέα των δέκα ομάδων του grid. Συζητούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα για μικρές προσαρμογές οι οποίες πρέπει να γίνουν στους τεχνικούς κανονισμούς σε συνεργασία με εκπροσώπους της FIA. Το θέμα του βάρους των μονοθέσιων απασχολεί το TAC εδώ και αρκετό καιρό. Καμία ομάδα, όμως, δεν φαίνεται διατεθειμένη να αλλάξει το ισχύον καθεστώς.

Advertisement
Advertisement

Υπενθυμίζουμε ότι το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς του 2022, προβλεπόταν αρχικά στα 795 κιλά. Πριν την έναρξη της σεζόν, όμως, είχε συμφωνηθεί η αύξησή του κατά 3 κιλά καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μονοθέσιων απείχαν κατά πολύ από τον στόχο αυτό. Μόνο η Alfa Romeo φημολογείται ότι είχε καταφέρει να βρεθεί κάτω του ορίου.

Η μάστιγα των επιπλέον κιλών

Η τάση αύξηση του βάρους των μονοθέσιων υπάρχει στην F1 εδώ και πολλά χρόνια. Στο τέλος της περιόδου των ατμοσφαιρικών κινητήρων (εν έτει 2013) το ελάχιστο βάρος ήταν στα 642 κιλά. Με την έναρξη της υβριδικής εποχής, έναν χρόνο μετά, τα αγωνιστικά «πήραν» 49 κιλά, κυρίως λόγω των νέων μονάδων ισχύος.

Advertisement

Έκτοτε, κάθε χρόνος που περνούσε προσέθετε και λίγα κιλά στα μονοθέσια. Είτε λόγω της εκτεταμένης χρήσης τυποποιημένων εξαρτημάτων, είτε για λόγους ασφάλειας ή λόγω των νέων μεγαλύτερων ελαστικών της Pirelli. Το αποτέλεσμα είναι η περσινή πρωταθλήτρια RB18 να ζυγίζει 156 κιλά παραπάνω από την «αδελφή» της -και επίσης πρωταθλήτρια- του 2013 RB9.

Τόσο το βάρος όσο και ο όγκος των σύγχρονων μονοθέσιων έχουν επικριθεί πολύ έντονα από οδηγούς και φιλάθλους. Τα αγωνιστικά είναι πολύ πιο δυσκίνητα, ιδίως στις αργές στροφές. Σκεφτείτε το Μονακό, για παράδειγμα. Συγκρίνετε πλάνα μονοθέσιων από τις αρχές του 2000 με πλάνα από τα σύγχρονα μονοθέσια. Τα αυτοκίνητα του 2022 μοιάζουν… διπλάσια σε σχέση με εκείνα του παρελθόντος.

Advertisement

Αναμένεται ότι με τους κανονισμούς του 2026 το θέμα του βάρους θα διευθετηθεί με κάποιον τρόπο. Η κατάργηση της MGU-K ίσως είναι ένα πρώτο βήμα. Για το 2023, όμως, όλα μένουν ως έχουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Domenicali: Μεγαλύτερος ο αντίκτυπος της F1 στο Vegas από ότι του Super Bowl!
Raikkonen: Θα γίνει για τρίτη φορά μπαμπάς!
Vasseur: Η ατμόσφαιρα στη Ferrari παρόμοια με των Renault και Sauber

Advertisement