F1: Αναβάθμιση της παρακολούθησης των ορίων πίστας
FORMULA 1F1: Αναβάθμιση της παρακολούθησης των ορίων πίστας
FORMULA 1Το ζήτημα της παραβίασης των ορίων της πίστας από τους οδηγούς είναι ένα από τα κεντρικά θέματα της φετινής σεζόν. Στο Κατάρ, όμως, η FIA είχε τη λύση.
Η ομοσπονδία έχοντας πάρει το μάθημά της από το φιάσκο της Αυστρίας, πήγε στην Lusail πολύ καλύτερα προετοιμασμένη.
Στο κέντρο ελέγχου της Γενεύης υπήρχε ένα νέο λογισμικό το οποίο μπορούσε να ειδοποιήσει πολύ πιο έγκαιρα τους ανθρώπους της FIA. Επιπλέον το προσωπικό της ομοσπονδίας που ήταν επιφορτισμένο με τη δουλειά αυτή ήταν διπλάσιο σε σχέση με μερικούς αγώνες πριν. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές η πληροφόρηση ομάδων και οδηγών ήταν πολύ πιο γρήγορη από ότι στο παρελθόν.
Ακόμη κι έτσι υπήρξαν παράπονα από ορισμένους οδηγούς. Ένας εξ αυτών ήταν ο Γκασλί. Ο Γάλλος ισχυρίστηκε ότι η ενημέρωση από την ομάδα ήταν συνεχώς για δύο παραβιάσεις πριν από την τελευταία του!
Ωστόσο ο Άντι Στίβενσον της Aston Martin διαφωνεί. «Είχαμε συνεχώς πλήρη εικόνα των μονοθέσιων στην πίστα. Γνωρίζαμε το ποιος οδηγός ήταν που και ενημερώναμε άμεσα τους πιλότους μας» σημείωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της βρετανικής ομάδας.
Οι ομάδες έπρεπε να έχουν συνεχώς την προσοχή τους στραμμένη στο ζήτημα. Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν πολλαπλές παραβάσεις στη διάρκεια του τριημέρου. Συγκεκριμένα το σύστημα εντόπισε 127 παραβιάσεις, κατά τι λιγότερες από ότι στην Αυστρία. Οι πιο… εγκρατείς οδηγοί ήταν οι Μαξ Φερστάπεν και Όσκαρ Πιάστρι.
Σημαντική βελτίωση
Η δήλωση του Στίβενσον δείχνει ότι το πρόβλημα ήταν μάλλον των ομάδων παρά της FIA. Η παγκόσμια ομοσπονδία κατάφερε -τηρουμένων των αναλογιών- να κάνει ένα τεράστιο βήμα στο Κατάρ. Η παρακολούθηση των ορίων ήταν πολύ πιο αποτελεσματική παρά το ότι στο Κατάρ υπήρξαν 10 «ύποπτες» στροφές. Στο Spielberg το σύστημα κόλλησε με μόνο… 2 στροφές!
Επιπλέον υπήρχε και το θέμα της ασφάλειας. Με την Pirelli να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου από το πρωί του Σαββάτου, το σύστημα ελέγχου της FIA έπρεπε να γίνει πολύ πιο αποτελεσματικό και ώστε οι οδηγοί να μην τραυματίζουν τα ελαστικά τους στα κερμπ.
Στον επερχόμενο αγώνα του Τέξας το σύστημα της FIA θα πρέπει και πάλι να βοηθήσει την κατάσταση. Κυρίως στις στροφές του τρίτου τομέα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μάνσελ: Πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ για τη συλλογή του!
Έκλεστοουν: Ένοχος για απάτη και απόκρυψη τεράστιου ποσού
Alpine: Ιδιοκτήτες-αστέρες!