Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Χάμιλτον: Κατακτώντας τα πάντα με την Mercedes! (+video)

Ελλάδα 8:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χάμιλτον: Κατακτώντας τα πάντα με την Mercedes! (+video)

FORMULA 1

Χάμιλτον: Κατακτώντας τα πάντα με την Mercedes! (+video)

FORMULA 1

Η είδηση της μετακίνησης του Χάμιλτον στην Ferrari έθεσε ημερομηνία λήξης στην πιο επιτυχημένη σύμπραξη οδηγού-ομάδας στην ιστορία του σπορ. Ας δούμε, λοιπόν, τα highlights της.

Advertisement
Advertisement

Θα γυρίσουμε το ημερολόγιο πίσω στον Σεπτέμβριο του 2012 και συγκεκριμένα στις 5 του μηνός, τρεις ημέρες μετά το βελγικό GP.

Ο Έντι Τζόρνταν -πρώην ιδιοκτήτης ομάδας και τότε σχολιαστής για την αγγλική τηλεόραση- αφήνει πολλά στόματα ανοιχτά όταν ισχυρίζεται ότι ο Λιούις Χάμιλτον πρόκειται να αφήσει την τότε ομάδα του, την McLaren, για να πάει στην Mercedes στην θέση του Μίχαελ Σουμάχερ. Λίγοι πιστεύουν τον Ιρλανδό τότε.

Advertisement
Advertisement

Εξάλλου η McLaren -παρά το ότι δεν είχε καταφέρει να κατακτήσει κάποιο πρωτάθλημα από το 2008- είχε πολύ ανταγωνιστικά μονοθέσια κάθε χρόνο. Εξαιρώντας το 2009, ο Χάμιλτον είχε στα χέρια του μονοθέσια ικανά για νίκες τόσο το 2010 όσο και το 2012.

Από την άλλη η Mercedes, παρά το βαρύ όνομα του Σουμάχερ, δεν έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στο grid. Όχι τουλάχιστον στον βαθμό που περίμεναν οι περισσότεροι το 2010. Μία τέτοια κίνηση δεν έβγαζε και πολύ νόημα τότε, κοιτώντας την κατάσταση επιφανειακά.

Advertisement

Ωστόσο παρασκηνιακά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ο Χάμιλτον έχει αρχίσει να απογοητεύεται με την McLaren για δύο λόγους. Από τη μία η αναξιοπιστία του 2012, του έχει στοιχίσει απίστευτα στην προσπάθεια για το δεύτερό του πρωτάθλημα. Επιπλέον η παρουσία του Μπάτον στο δεύτερο μονοθέσιο, δυσκολεύει έτι περεταίρω την διεκδίκηση του πρωταθλήματος από τον Λιούις.

Advertisement

Η απογοήτευση του Χάμιλτον κορυφώνεται στο βελγικό GP και εκφράζεται δημοσίως με εκείνο το αλήστου μνήμης tweet του, με τα στοιχεία τηλεμετρίας από τις κατατακτήριες. Ο Χάμιλτον κερδίζει τον επόμενο αγώνα στην Ιταλία και για λίγο όλα δείχνουν καλά.

Το μεγάλο ντιλ

Παράλληλα στην Mercedes το δίδυμο Βολφ-Λάουντα έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και ισχύ εντός της ομάδας και εκτοπίζει αργά αλλά σταθερά τον Ρος Μπρον. Επιπλέον, ο Μίχαελ Σουμάχερ έχει αποφασίσει να αποχωρήσει, αυτή τη φορά για τα καλά, από την ενεργό δράση.

Advertisement

Έτσι προκύπτει η ανάγκη ενός αντικαταστάτη του Γερμανού θρύλου για το 2013 και μετά. Οι Βολφ-Λάουντα κυνηγούν συνεχώς τον Λιούις. Επικοινωνούν τακτικά μαζί του και του παρουσιάζουν το project της Mercedes για τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι όχι το 2013 αλλά το 2014 και η νέα εποχή των υβριδικών μονάδων ισχύος. Η Mercedes είναι πιο μπροστά στην εξέλιξή τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ο Χάμιλτον αμφιταλαντεύεται. Από τη μία έχει μία παραδοσιακή δύναμη του σπορ -την McLaren- για την οποίαν έτρεχε από την αρχή της καριέρας του. Η ομάδα από το Γουόκινγκ δείχνει ότι βρίσκεται ένα βήμα πριν του δώσει το κατάλληλο μονοθέσιο για να κερδίσει τον Φέτελ στην Red Bull.

Από την άλλη η Mercedes προσφέρει μία φρέσκια αρχή και υπόσχεται ένα λαμπρό μεσοπρόθεσμο μέλλον στον Βρετανό. Στις 23 Σεπτεμβρίου ο Χάμιλτον -έχοντας ξεκινήσει από την pole- εγκαταλείπει με μηχανικό πρόβλημα από το GP της Σιγκαπούρης.

Λίγες ώρες αργότερα, παίρνει τηλέφωνο τον Νίκι Λάουντα και τον ενημερώνει ότι θα δεχτεί την προσφορά των Γερμανών. Μετά από πέντε ημέρες τα παγκόσμια μέσα μεταδίδουν την ολοκλήρωση του μεγάλου ντιλ των Χάμιλτον-Mercedes. Δεν είναι και τόσο τρελός ο Έντι Τζόρνταν τελικά!

Η κόντρα με τον Ρόσμπεργκ

Το 2013 είναι μία μεταβατική σεζόν για τους Χάμιλτον και Mercedes. Η W04 είναι το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο που έχει φτιάξει η ομάδα από το 2010. Κατακτά 2 νίκες και 3 poles με τον Ρόσμπεργκ (τον… παλιόφιλο και νέο teammate του Λιούς) και 5 poles και μία νίκη με τον Χάμιλτον. Τα καλύτερα, όμως, δεν έχουν έρθει ακόμη.

Στις χειμερινές δοκιμές της Χερέθ για την σεζόν του 2014 γίνεται εμφανές ότι η Mercedes είναι πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό. Οι Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ θα είναι οι μόνοι διεκδικητές του πρωταθλήματος οδηγών.

Ο Ρόσμπεργκ πηγαίνει το πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι. Όμως ο Λιούις καταφέρνει να επικρατήσει όπως είχε πράξει και στους περισσότερους αγώνες εκείνης της σεζόν. Το 2015 ο Χάμιλτον θα κατακτήσει ακόμη πιο άνετα το πρωτάθλημα. Είναι πλέον τρις παγκόσμιος πρωταθλητής!

Το 2016, όμως, δεν θα πάει το ίδιο καλά. Μερικές μηχανικές αστοχίες στην αρχή της σεζόν φέρνουν τον Χάμιλτον σε μειονεκτική θέση έναντι του Ρόσμπεργκ. Ο Λιούις καταφέρνει να κάνει ένα μεγάλο come-back αλλά η αστοχία της Μαλαισίας δίνει το πλεονέκτημα στον ομόσταβλό του. Αυτή τη φορά, στο Άμπου Ντάμπι θα είναι ο Νίκο και όχι ο Λιούις που θα πάρει τον τίτλο.

Κερδίζοντας τον Φέτελ

Έπειτα από την απόφαση-έκπληξη του Ρόσμπεργκ για αποχώρηση από την ενεργό δράση, ο Λιούις είναι ο απόλυτως άρχων στην Mercedes. Η γερμανική ομάδα για πρώτη φορά ήταν «δική του». Ο Μπότας αντικαθιστά τον Ρόσμπεργκ. Όχι, όμως, ως ανταγωνιστής του Λιούις αλλά ως σύμμαχος.

Η αλλαγή πολιτικής της Mercedes είναι απαραίτητη καθώς ο Φέτελ και η Ferrari έχουν γίνει πολύ ανταγωνιστικοί το 2017. Όμως, ο Χάμιλτον κάνει μία εξαιρετική σεζόν η οποία σε συνδυασμό με την ανωτερότητα της Mercedes, τον οδηγούν στο 4ο του πρωτάθλημα!

Το 2018 ήταν ίσως η κορυφαία χρονιά της καριέρας του Βρετανού μετά το 2007. Κατακτά το 5ο του πρωτάθλημα κερδίζοντας και πάλι τον Φέτελ. Τόσο ο Γερμανός όσο και η Ferrari διαπράττουν αρκετά λάθη στη διάρκεια της σεζόν και ο Χάμιλτον κατακτά το πρωτάθλημα με τον τρόπο των Λάουντα-Προστ.

Απόλυτος κυρίαρχος

Τα δύο επόμενα χρόνια ο Χάμιλτον θα έσπαγε (σχεδόν) κάθε ρεκόρ με την Mercedes. Κατέκτησε ακόμη δύο πρωταθλήματα, έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία και μπήκε στις συζητήσεις για τον κορυφαίο όλων των εποχών.

hamilton-abudhabi19-b1000x600

Σίγουρα η Mercedes ήταν σε δική της κλάση το 2019 και κυρίως το 2020. Ωστόσο αυτό δεν στερεί κάτι από την λάμψη των επιτευγμάτων του Βρετανού. Ο Χάμιλτον οδηγούσε αλάνθαστα, ταχύτατα και όποτε χρειάστηκε έδωσε σκληρές μάχες στην πίστα.

Έτσι, στις 15 Νοεμβρίου του 2020 ισοφάρισε στην Τουρκία το ρεκόρ πρωταθλημάτων του ανθρώπου που είχε αντικαταστήσει στην Mercedes. Και ο Βρετανός δεν έδειχνε καμία διάθεση να σταματήσει. Όσες νίκες και αν είχε κατακτήσει, ο Χάμιλτον ήταν πάντα διψασμένος για περισσότερες. Όλα έδειχναν ότι το 8ο πρωτάθλημα ήταν απλώς θέμα χρόνου.

Ο επίλογος

Ωστόσο οι τύχες αλλάζουν εύκολα στην F1. Και το 2021, σε αντίθεση με ότι περίμεναν οι περισσότεροι, δεν ήταν ένα ακόμη έτος κυριαρχίας της Mercedes. Οι Φερστάπεν-Red Bull ξεκίνησαν τη σεζόν δυνατά δείχνοντας ότι είναι ικανοί για τους τίτλους.

Η μάχη του Λιούις με τον Μαξ στη διάρκεια της σεζόν ήταν λυσσαλέα. Όσοι παρακολουθήσαμε την σεζόν του 2021, ίσως ζήσαμε το καλύτερο πρωτάθλημα όλων των εποχών. Οι δύο ανταγωνιστές έδωσαν πολλές μάχες ρόδα με ρόδα, συγκρούστηκαν, έπαιξαν mind games, κοινώς τα έκαναν όλα. Τελικός νικητής ο Φερστάπεν σε ένα συγκλονιστικό φινάλε στο Άμπου Ντάμπι.

Πολλοί πιστεύουν ότι εκεί άρχισε να χαλάει η σχέση του Χάμιλτον με την ομάδα. Ίσως ο Χάμιλτον περίμενε η Mercedes να κυνηγήσει περισσότερο δικαστικά τα όσα είχαν συμβεί στην Yas Marina. Ταπεινή μας άποψη είναι, ότι η Mercedes λίγα πράγματα μπορούσε να κάνει από την στιγμή που η F1 είχε επικυρώσει το αποτέλεσμα εκείνου του αγώνα.

Με το 2022 προ των πυλών, πολλοί περίμεναν την Mercedes να αντεπιτεθεί και τον Χάμιλτον να παλέψει και πάλι σκληρά με τον Φερστάπεν. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Οι πιο σκληρές μάχες του Χάμιλτον ήταν για να κρατήσει τις μη ανταγωνιστικές W13 και W14 στην πίστα.

Νέα σελίδα

Ο Χάμιλτον δήλωνε δημοσίως πίστη στην ομάδα. Όπως και το 2012, όμως, ο Βρετανός είχε αρχίσει να διερευνά άλλες προοπτικές. Οι ομοιότητες της τελευταίας περιόδου του Χάμιλτον στην Mercedes είναι επικίνδυνα όμοια με εκείνη στην McLaren.

Και τότε είχε για teammate του έναν συμπατριώτη του, με την ομάδα να μη δίνει καθαρό status νούμερο 1 σε κάποιον από τους δύο. Όπως και τότε, ένα μεγάλο όνομα τον πολιορκεί στενά. Και τότε όπως και τότε ο Λιούις επιλέγει να γυρίσει σελίδα.

Θα οδηγεί για την Scuderia Ferrari από το 2025, μία χρονιά πριν εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί του 2026. Όπως είχε κάνει και με την Mercedes το 2013. Η ιστορία επαναλαμβάνεται λέτε; Σίγουρα αυτό θα ελπίζει ο Λιούις προσπαθώντας να κατακτήσει το 8ο του πρωτάθλημα με το μεγαλύτερο όνομα στο grid.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χάμιλτον: Οι λόγοι που οδήγησαν στην μεταγραφή-σοκ!
Η βόμβα έσκασε: Ο Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari από το 2025!
Χάμιλτον: Μυθικό το συμβόλαιό του με την Ferrari;