Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Binotto: Κανείς δεν μιλά για τα λάθη της Mercedes

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Τα… παράπονά του εξέφρασε ο Mattia Binotto σχετικά με την απουσία κριτικής προς την Mercedes για τις στρατηγικές της επιλογές σε Austin και Mexico City.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Scuderia, ο Lewis Hamilton έχασε την ευκαιρία για τη νίκη λόγω παραλείψεων της ομάδας της στην επιλογή γομών για τον αγώνα. Στο Austin ο Hamilton είχε την hard γόμα για το δεύτερο stin σε αντίθεση με τα medium του Verstappen.

Στο Μεξικό δε, η Mercedes επέλεξε και για τους δύο οδηγούς της στρατηγική ενός pit-stop με συνδυασμό medium-hard. Ωστόσο, καλύτερη στρατηγική αποδείχτηκε εκείνη της μίας στάσης με soft-medium. Επιλογή που ακολούθησε τόσο η νικήτρια Red Bull όσο και η Ferrari.

Η απουσία έντονης κριτικής προς την Mercedes μετά τον αγώνα… ξένισε τον Binotto. “Στην Ουγγαρία είχαμε δεχτεί κριτική για το λάθος που κάναμε και αυτό ήταν το σωστό. Η Mercedes έχασε τους δύο τελευταίους αγώνες λόγω παρόμοιων λαθών. Άρα βλέπετε ότι οι λάθος επιλογές μπορεί να γίνουν και από άλλους“.

Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε δύο σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα λάθη της Ferrari και στα λάθη της Mercedes. Καταρχάς, η Mercedes έχει κερδίσει 8 συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών και 7 οδηγών από το 2014. Η Ferrari έχει να κερδίσει από το 2008. Συνεπώς, ο Binotto θα έπρεπε να περιμένει ότι η ομάδα θα δέχεται πιο εύκολα κριτική για τα λάθη της στους αγώνες.

Κάτι που μας φέρνει στην δεύτερη διαφορά. Αυτή της συχνότητας των λαθών. Τα λάθη στρατηγικής της Ferrari δεν είναι σποραδικά τα τελευταία χρόνια. Είναι περισσότερες οι φορές που έχουν χάσει αγώνες λόγω στρατηγικής παρά εκείνες που έχουν κερδίσει. Δυστυχώς για την Ferrari, οι γκάφες από το Pitwall έχουν αρχίσει και γίνονται συνήθεια.

Το “δύσκολο” υψόμετρο

Στο Μεξικό η Ferrari μπορεί να είχε την σωστή στρατηγική. Όμως, υπήρξε μία άλλη παράμετρος η οποία κατέστρεψε τον αγώνα της F1-75. Αυτή του μεγάλου υψόμετρου στο οποίο βρίσκεται η πίστα.

Καθώς το turbo της ιταλικής PU είναι μικρότερο από εκείνα των Honda και Mercedes, θα έπρεπε -λόγω μικρότερης πυκνότητας αέρα- να γυρίζει σε υψηλότερες στροφές για να δίνει τα ίδια αποτελέσματα που δίνει σε “κανονικά” υψόμετρα. Και αυτό δημιούργησε φόβους για την αξιοπιστία.

Έτσι, η Ferrari αναγκάστηκε να περιορίσει την περιστροφή του turbo, πράγμα που όπως ήταν επόμενο μείωσε και την ισχύ της PU. Βέβαια, ο Leclerc είχε κερδίσει τον αγώνα της Αυστρίας ο οποίος είχε διεξαχθεί επίσης σε μεγάλο υψόμετρο.

Όμως, εκείνο ήταν τρεις φορές χαμηλότερο από ότι εκείνο του Μεξικού. Επιπλέον, στον ίδιο αγώνα είχε εγκαταλείψει και ο Sainz από πρόβλημα σχετιζόμενο με την PU της Ferrari. Άρα γίνεται εμφανής η δύσκολη κατάσταση που αντιμετώπιζε η Scuderia στο Mexico City.

Αυτό ήταν, όμως, μόνο μέρος των προβλημάτων. Η Ferrari δεν μπόρεσε να βρει ένα καλό στήσιμο για την F1-75, όπως και στο Spa. Το αποτέλεσμα ήταν οι συνεχείς τρομακτικές πλαγιολισθήσεις των Leclerc-Sainz στα Esses. Ήταν ένας από τους χειρότερους αγώνες της σεζόν για τα κόκκινα αυτοκίνητα.

Το υψόμετρο στο Interlagos είναι παρόμοιο με εκείνο του Red Bull Ring. Άρα η F1-75 θα μπορούσε να είναι πιο ανταγωνιστική εκεί. Το μικρό turbo αλλά και συνολικά το σύστημα εισαγωγής της PU δίνουν πολλά πλεονεκτήματα στην Ferrari. Ιδίως κατά τις επιταχύνσεις από τις στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας. Με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι θα αντέξει. Θα μπορέσει η Ferrari να ανταγωνιστεί τις Red Bull και Mercedes στη Βραζιλία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Τα πρωταθλήματα του Verstappen έχουν μεγαλύτερη αξία από του Hamilton
F1 GP Μεξικού: Ο Verstappen κερδίζει τις Mercedes (+video)
F1 GP Μεξικού: Ο Verstappen των ρεκόρ!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto