Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Αποστολή Μπαχρέιν: Φινάλε δοκιμών με Hamilton

Ελλάδα 7:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποστολή Μπαχρέιν: Φινάλε δοκιμών με Hamilton

FORMULA 1

Αποστολή Μπαχρέιν: Φινάλε δοκιμών με Hamilton

FORMULA 1

Ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του 2014, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο στην τελευταία ημέρα του τεστ στο Μπαχρέιν. Ο Τάκης Πουρναράκης μεταφέρει όλο το παρασκήνιο από το σιρκουί του Σακχίρ.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους ομάδες πιλότοι και μηχανικοί, καθώς απομένουν πλέον μόλις 12 μέρες μέχρι την πρεμιέρα της Αυστραλίας στο Άλμπερτ Παρκ.

Η σημερινή τελευταία μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν ήταν αρκετά επεισοδιακή. Είχαμε συνολικά οχτώ κόκκινες σημαίες και ανάλογες διακοπές κάτι που οδήγησε τελικά τους υπεύθυνους της πίστας να δώσουν μια μικρή χρονική παράταση πριν το τέλος των δοκιμών.
Κόκκινη σημαία προκάλεσαν όλες οι μεγάλες ομάδες Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren. Η Lotus έμεινε δυο φορές στην πίστα τη δεύτερη μάλιστα πήρε και φωτιά! Επίσης μια κόκκινη σημαία προκάλεσε η Force India του Nico Hulkenberg και η Williams του Valtteri Bottas. Η Force India, η Lotus και η McLaren έμειναν από κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Ταχύτερος όλος ήταν ο Lewis Hamilton παρότι για 4η συνεχή μέρα η Mercedes αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας. Χτες άλλαξαν τον κινητήρα σήμερα το κιβώτιο, πιθανόν βέβαια να πρόκειται για φυσιολογική φθορά. Ο χρόνος του Hamilton ήταν εφάμιλλος της κορυφαίας επίδοσης στην πίστα του BIC που σημείωσε χτες ο Massa.

Στη Red Bull είχαν μια ακόμη απογοητευτική μέρα, ο Sebastian Vettel έμεινε στην πρώτη στροφή της πίστας που πλέον φέρει το όνομα του μέντορά του Michael Schumacher. Η διεύθυνση της πίστας στο Μπαχρέιν αποφάσισε να δώσει το όνομα του 46χρονου Γερμανού θέλοντας έτσι να στείλει το δικό της μήνυμα συμπαράστασης. Ο Al Zayani με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αυτές τις μέρες για άλλα θέματα τόνισε σχετικά: «Με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του Michael, έχουμε την τιμή να δώσουμε το όνομα του κορυφαίου οδηγού στην ιστορία της F1, στην πρώτη στροφή της πίστας. Από τον πρώτο αγώνα εδώ το 2004 τον οποίο και κέρδισε αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και έγινε είδωλο για όλους όσους λατρεύουν το μηχανοκίνητο αθλητισμό στο βασίλειό μας».

Την πιο παραγωγική ημέρα της RBR στις δοκιμές εξέλιξης είχε σήμερα ο Vettel
Φωτογραφία: Red Bull Racing

Επιστρέφοντας στη Red Bull, η Αυστριακή ομάδα εντόπισε το μηχανικό πρόβλημα που ακινητοποίησε την RB10 στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Όμως αμέσως μετά την επιστροφή της RB10 στα πιτ ήταν ανοιχτό το πίσω μέρος του μονοθεσίου και κανείς δε δούλευε σ’ αυτό. Πιθανόν να περίμεναν να αποφορτιστεί το ERS. Τα μόνα συστήματα εμπρός είναι η ανάρτηση, τα φρένα και μέρος των ηλεκτρονικών. Ο Vettel σημείωσε τελικά 77 γύρους όμως ο ρυθμός του ήταν πολύ αργός, ο ταχύτερος γύρος του υστερεί 4 sec απ’ αυτόν του Χάμιλτον.

Advertisement

Στη Ferrari είδαν σήμερα τον Alonso να πετυχαίνει με την αναβαθμισμένη αεροδυναμικά F14 T τον καλύτερο χρόνο στις 8 μέρες δοκιμών στο BIC για την ομάδα. Η F14 T έχει νέο κάλυμμα κινητήρα νέα εμπρός αεροτομή, διαφοροποιημένο διαχύτη και αεραγωγούς φρένων.

Μιλώντας για τον κινητήρα της Ferrari σε Ιταλούς συναδέλφους ο Alonso είπε μεταξύ άλλων: «Χρειάζεται καλή εκτίμηση από τον οδηγό για το πότε θα πιάσει πίεση και θα δώσει τη δύναμη το turbo. Για μένα τα πιο απολαυστικά μονοθέσια στη F1, ήταν αυτά που οδήγησα στην αρχή της καριέρας μου με τους κινητήρες V10. Μετά πήγαμε στους V8 τώρα πέσαμε στους V6 ελπίζω να μην δούμε και V4. Ίσως και να γίνει αλλά εγώ τότε δε θα είμαι εδώ».

Advertisement

Εντυπωσιάζει η επίδοση της Sauber C33 που μοιράστηκαν σήμερα οι Sutil και Guttierez. Η Ελβετική ομάδα έβαλε συνολικά 177 γύρους απόσταση κατά 6 γύρους μεγαλύτερη απ’ αυτή 3 GP.

Μετά την ολοκλήρωση της ημέρας ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της ελβετικής ομάδας, Giampaolo Dall’Ara σημείωσε: «Σήμερα οι δυο οδηγοί μας μοιράστηκαν το μονοθέσιο και καταφέραμε να βγάλουμε ένα βαρύ πρόγραμμα. Ήταν καλό και για τους δυο που είχαν τόσο χρόνο στο μονοθέσιο. Θα μεταφέρουμε όσα μάθαμε στην Αυστραλία όμως είμαι σίγουρος πως θα μάθουμε πολλά περισσότερα στους πρώτους αγώνες της χρονιάς».

Προβλημάτων συνέχεια για την Lotus που έβαλε πολύ λίγους γύρους και ήταν με διαφορά το πιο αργό μονοθέσιο στην πίστα. Η E22 έπιασε φωτιά καθώς έμεινε από κινητήρα. Περιγράφοντας την κατάσταση ο Grosjean φάνηκε να χάνει το κέφι του: «Δεν ήμαστε σε ιδανική κατάσταση. Έχουμε όπως όλοι μπροστά μας μια εντελώς νέα τεχνολογία και πρέπει να κατανοήσουμε πολλά. Παρότι έχουμε μείνει πολλές φορές στην πίστα και έχουμε περάσει πολλές ώρες στο γκαράζ επιδιορθώνοντας κάθε φορά που ξαναβγαίνουμε από τα πιτ μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Δουλεύουμε όλοι όσο πιο σκληρά μπορούμε και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο γίνεται και από την πλευρά της Renault. Πρέπει στις επόμενες μέρες μέχρι την Αυστραλία να βρούμε απόδοση και αξιοπιστία».

Advertisement

Αντίστοιχα ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων πίστας της Lotus, Alan Permane συμπλήρωσε: «Τελείωσαν οι δοκιμές και είμαστε γεμάτοι ερωτηματικά. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας τις επόμενες μέρες. Θα πέσει αρκετό ξενύχτι ως την Αυστραλία και στο Ένστον (έδρα Lotus) και στο Βιρί (έδρα Renault) και ελπίζω να βελτιώσουμε την κατάστασή μας ως τότε».

Η κατάταξη της ημέρας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m33.278s 69
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m33.987s +0.709s 108
3. Fernando Alonso Ferrari 1m34.280s +1.002s 74
4. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m35.577s +2.299s 74
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m35.701s +2.423s 74
6. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.467s +3.189s 91
7. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m36.835s +3.557s 61
8. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.303s +4.025s 86
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.468s +4.190s 77
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.111s +4.833s 22
11. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m38.391s +5.113s 106
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m39.302s +6.024s 32

Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την πρώτη ημέρα δοκιμών.
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από τη δεύτερη ημέρα δοκιμών.
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την τρίτη ημέρα δοκιμών.