Αποστολή Μπαχρέιν: Φινάλε δοκιμών με Hamilton
FORMULA 1Αποστολή Μπαχρέιν: Φινάλε δοκιμών με Hamilton
FORMULA 1Ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του 2014, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο στην τελευταία ημέρα του τεστ στο Μπαχρέιν. Ο Τάκης Πουρναράκης μεταφέρει όλο το παρασκήνιο από το σιρκουί του Σακχίρ.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
WHAT CAR
Ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους ομάδες πιλότοι και μηχανικοί, καθώς απομένουν πλέον μόλις 12 μέρες μέχρι την πρεμιέρα της Αυστραλίας στο Άλμπερτ Παρκ.
Η σημερινή τελευταία μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν ήταν αρκετά επεισοδιακή. Είχαμε συνολικά οχτώ κόκκινες σημαίες και ανάλογες διακοπές κάτι που οδήγησε τελικά τους υπεύθυνους της πίστας να δώσουν μια μικρή χρονική παράταση πριν το τέλος των δοκιμών.
Κόκκινη σημαία προκάλεσαν όλες οι μεγάλες ομάδες Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren. Η Lotus έμεινε δυο φορές στην πίστα τη δεύτερη μάλιστα πήρε και φωτιά! Επίσης μια κόκκινη σημαία προκάλεσε η Force India του Nico Hulkenberg και η Williams του Valtteri Bottas. Η Force India, η Lotus και η McLaren έμειναν από κινητήρα.
Ταχύτερος όλος ήταν ο Lewis Hamilton παρότι για 4η συνεχή μέρα η Mercedes αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας. Χτες άλλαξαν τον κινητήρα σήμερα το κιβώτιο, πιθανόν βέβαια να πρόκειται για φυσιολογική φθορά. Ο χρόνος του Hamilton ήταν εφάμιλλος της κορυφαίας επίδοσης στην πίστα του BIC που σημείωσε χτες ο Massa.
Στη Red Bull είχαν μια ακόμη απογοητευτική μέρα, ο Sebastian Vettel έμεινε στην πρώτη στροφή της πίστας που πλέον φέρει το όνομα του μέντορά του Michael Schumacher. Η διεύθυνση της πίστας στο Μπαχρέιν αποφάσισε να δώσει το όνομα του 46χρονου Γερμανού θέλοντας έτσι να στείλει το δικό της μήνυμα συμπαράστασης. Ο Al Zayani με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αυτές τις μέρες για άλλα θέματα τόνισε σχετικά: «Με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του Michael, έχουμε την τιμή να δώσουμε το όνομα του κορυφαίου οδηγού στην ιστορία της F1, στην πρώτη στροφή της πίστας. Από τον πρώτο αγώνα εδώ το 2004 τον οποίο και κέρδισε αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και έγινε είδωλο για όλους όσους λατρεύουν το μηχανοκίνητο αθλητισμό στο βασίλειό μας».
Επιστρέφοντας στη Red Bull, η Αυστριακή ομάδα εντόπισε το μηχανικό πρόβλημα που ακινητοποίησε την RB10 στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Όμως αμέσως μετά την επιστροφή της RB10 στα πιτ ήταν ανοιχτό το πίσω μέρος του μονοθεσίου και κανείς δε δούλευε σ’ αυτό. Πιθανόν να περίμεναν να αποφορτιστεί το ERS. Τα μόνα συστήματα εμπρός είναι η ανάρτηση, τα φρένα και μέρος των ηλεκτρονικών. Ο Vettel σημείωσε τελικά 77 γύρους όμως ο ρυθμός του ήταν πολύ αργός, ο ταχύτερος γύρος του υστερεί 4 sec απ’ αυτόν του Χάμιλτον.
Στη Ferrari είδαν σήμερα τον Alonso να πετυχαίνει με την αναβαθμισμένη αεροδυναμικά F14 T τον καλύτερο χρόνο στις 8 μέρες δοκιμών στο BIC για την ομάδα. Η F14 T έχει νέο κάλυμμα κινητήρα νέα εμπρός αεροτομή, διαφοροποιημένο διαχύτη και αεραγωγούς φρένων.
Μιλώντας για τον κινητήρα της Ferrari σε Ιταλούς συναδέλφους ο Alonso είπε μεταξύ άλλων: «Χρειάζεται καλή εκτίμηση από τον οδηγό για το πότε θα πιάσει πίεση και θα δώσει τη δύναμη το turbo. Για μένα τα πιο απολαυστικά μονοθέσια στη F1, ήταν αυτά που οδήγησα στην αρχή της καριέρας μου με τους κινητήρες V10. Μετά πήγαμε στους V8 τώρα πέσαμε στους V6 ελπίζω να μην δούμε και V4. Ίσως και να γίνει αλλά εγώ τότε δε θα είμαι εδώ».
Εντυπωσιάζει η επίδοση της Sauber C33 που μοιράστηκαν σήμερα οι Sutil και Guttierez. Η Ελβετική ομάδα έβαλε συνολικά 177 γύρους απόσταση κατά 6 γύρους μεγαλύτερη απ’ αυτή 3 GP.
Μετά την ολοκλήρωση της ημέρας ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της ελβετικής ομάδας, Giampaolo Dall’Ara σημείωσε: «Σήμερα οι δυο οδηγοί μας μοιράστηκαν το μονοθέσιο και καταφέραμε να βγάλουμε ένα βαρύ πρόγραμμα. Ήταν καλό και για τους δυο που είχαν τόσο χρόνο στο μονοθέσιο. Θα μεταφέρουμε όσα μάθαμε στην Αυστραλία όμως είμαι σίγουρος πως θα μάθουμε πολλά περισσότερα στους πρώτους αγώνες της χρονιάς».
Προβλημάτων συνέχεια για την Lotus που έβαλε πολύ λίγους γύρους και ήταν με διαφορά το πιο αργό μονοθέσιο στην πίστα. Η E22 έπιασε φωτιά καθώς έμεινε από κινητήρα. Περιγράφοντας την κατάσταση ο Grosjean φάνηκε να χάνει το κέφι του: «Δεν ήμαστε σε ιδανική κατάσταση. Έχουμε όπως όλοι μπροστά μας μια εντελώς νέα τεχνολογία και πρέπει να κατανοήσουμε πολλά. Παρότι έχουμε μείνει πολλές φορές στην πίστα και έχουμε περάσει πολλές ώρες στο γκαράζ επιδιορθώνοντας κάθε φορά που ξαναβγαίνουμε από τα πιτ μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Δουλεύουμε όλοι όσο πιο σκληρά μπορούμε και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο γίνεται και από την πλευρά της Renault. Πρέπει στις επόμενες μέρες μέχρι την Αυστραλία να βρούμε απόδοση και αξιοπιστία».
Αντίστοιχα ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων πίστας της Lotus, Alan Permane συμπλήρωσε: «Τελείωσαν οι δοκιμές και είμαστε γεμάτοι ερωτηματικά. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας τις επόμενες μέρες. Θα πέσει αρκετό ξενύχτι ως την Αυστραλία και στο Ένστον (έδρα Lotus) και στο Βιρί (έδρα Renault) και ελπίζω να βελτιώσουμε την κατάστασή μας ως τότε».
Η κατάταξη της ημέρας:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m33.278s | 69 |
2. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m33.987s +0.709s | 108 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1m34.280s +1.002s | 74 |
4. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m35.577s +2.299s | 74 |
5. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m35.701s +2.423s | 74 |
6. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m36.467s +3.189s | 91 |
7. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m36.835s +3.557s | 61 |
8. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1m37.303s +4.025s | 86 |
9. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m37.468s +4.190s | 77 |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m38.111s +4.833s | 22 |
11. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1m38.391s +5.113s | 106 |
12. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1m39.302s +6.024s | 32 |
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την πρώτη ημέρα δοκιμών.
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από τη δεύτερη ημέρα δοκιμών.
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την τρίτη ημέρα δοκιμών.