Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Αποστολή στο Μπαχρέιν: Πετούσε ο Massa, πονούσε η Red Bull

Ελλάδα 9:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποστολή στο Μπαχρέιν: Πετούσε ο Massa, πονούσε η Red Bull

FORMULA 1

Αποστολή στο Μπαχρέιν: Πετούσε ο Massa, πονούσε η Red Bull

FORMULA 1

Απερίσπαστες από τον καιρό καθώς η θερμοκρασία στην έρημο του Μπαχρέιν παραμένει σταθερή στους 25 βαθμούς Κελσίου οι ομάδες συνεχίζουν και θα ολοκληρώσουν αύριο την προετοιμασία τους ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στις 16 Μαρτίου στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ 

Μπαίνω στον πειρασμό να περιγράψω το σκηνικό που έχει στηθεί, συνειδητά από τους γηγενείς στην έρημο του Σακχίρ. Αεροδρόμιο, πίστα, ξενοδοχείο, όλα στην ίδια ευθεία σε απόσταση λιγότερο από 30 λεπτά. Το ξενοδοχείο από την πίστα απέχει μόλις 3km. Μένουμε μαζί με αρκετές ομάδες είδαμε ανθρώπους από την Ferrari, τη McLaren, τη Lotus, τη Williams.

Σήμερα το πρωί είδαμε τους Romain Grosjean και Valtteri Bottas ν’ αναχωρούν για την πίστα τη στιγμή που πολλοί μηχανικοί της McLaren επέστρεφαν από τη βραδινή βάρδια εξουθενωμένοι. Όπως αναφέραμε και χτες η νέα τεχνολογία που φέρουν τα μονοθέσια έχει αυξήσει δραματικά τις ώρες δουλειάς των μηχανικών, έτσι οι ομάδες έχουν δυο βάρδιες και τα πιτ στο BIC δεν αδειάζουν σχεδόν ποτέ. Χτες βράδυ συναντήσαμε στο ασανσέρ το νέο επικεφαλής της McLaren, Eric Boullier που μέχρι πρότινος ήταν στην ίδια θέση στη Lotus ενώ σήμερα νωρίς το πρωί έφτασαν σχεδόν την ίδια ώρα, ίσως με την ίδια πτήση(;) ο Sam Michael (αγωνιστικός διευθυντής της McLaren) και ο Stefano Domenicali (αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari). Προφανώς επέλεξαν κάποια βραδινή πτήση χτες από Ευρώπη φεύγοντας αργά από την έδρα των ομάδων τους σε Αγγλία, Ιταλία και αναπόφευκτα συναντήθηκαν στο αεροδρόμιο μεταστάθμευσης.

Advertisement
Advertisement

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι πήγαν στο Μπαχρέιν για ένα και μόνο λόγο. Γιατί ο καιρός αυτή την εποχή είναι παρόμοιος, με αυτόν που θα συναντήσουν το καλοκαίρι στις πίστες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης.

Μιλώντας σχετικά με τον αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery καταγράψαμε: “Για μας δεν έχει κανένα νόημα να κάνουμε δοκιμές στη Βαρκελώνη αυτό τον καιρό. Προτιμήσαμε να έρθουμε εδώ αντί να πάμε για παράδειγμα στο Άμπου Ντάμπι λόγω της διαμόρφωσης της πίστας που έχει γρήγορες καμπές και τραχύ οδόστρωμα. Αντίθετα στο Yas δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές και το οδόστρωμα είναι εξαιρετικά λείο”.

Advertisement

Στη McLaren η χθεσινή βραδινή βάρδια ήταν μεγαλύτερη από το σύνηθες. Χτες ο Jenson Button έχασε πολύτιμο χρόνο στην πίστα καθώς η ΜΡ4/29 έβγαλε πρόβλημα στο κιβώτιο. Τελικά ο Βρετανός συμπλήρωσε 52 γύρους και λίγο πριν φύγουμε από τα πάντοκ τον ακούσαμε να λέει: “Έχουμε ακόμη πολύ δουλειά να κάνουμε. Η βάση μας είναι καλή, το σχέδιο του μονοθεσίου είναι σωστό  και νιώθω ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική. Το νέο αεροδυναμικό πακέτο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα ελπίζω να μας βοηθήσει να μειώσουμε τη διαφορά που έχουμε από τις κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή. Αισθάνομαι πως υστερούμε περισσότερο απ’ ότι εκτιμούσαμε αλλά δεν ανησυχώ. Το μονοθέσιό μας δίνει πολύ καλή αίσθηση όταν το οδηγείς. Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο όσον αφορά τη μονάδα ισχύος και ξέρουμε πως χρησιμοποιείται σωστά το ERS, όμως μας λείπει η ταχύτητα. Όμως αυτό είναι αναμενόμενο καθότι το μονοθέσιο μας έχει το βασικό αεροδυναμικό πακέτο. Όσον αφορά στο αναβαθμισμένο, κάποια κομμάτια θα τα δοκιμάσουμε εδώ αλλά όχι όλα. Ελπίζω όταν τα τοποθετήσουμε όλα στην Αυστραλία ν’ αποδειχτούμε ανταγωνιστικοί”.

Advertisement

Είναι αλήθεια πως η εικόνα της McLaren αλλά και των εμφανίσεων των μελών της ομάδας όπου λάμπουν δια της απουσίας τους οι χορηγοί, σοκάρει, όμως η ομάδα είχε πέρυσι μια κακή χρονιά, ενώ ολοκληρώθηκε και η πολυετής συνεργασία της με διεθνή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας.

Το ίδιο λίγο πολύ συμβαίνει και με τη Williams χτες είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με το Felipe Massa: “Για μένα είναι ευτύχημα πως κατάφερα να συμπληρώσω πολλούς γύρους γιατί είχε χάσει μια μέρα. Είμαι ικανοποιημένος με την πρόοδό μας. Στόχος μου είναι πάντα να κερδίζω στον αγώνα, γι’ αυτό αγωνίζομαι. Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω ξανά αλλά γι’ αυτό παλεύω”. Ο Μάσα σήμερα πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο ημέρας χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Μάλιστα η συγκεκριμένη επίδοση του Βραζιλιάνου είναι και η καλύτερη που έχει επιτευχθεί τις επτά αυτές μέρες στο Μπαχρέιν.

Στην Toro Rosso είδαν χτες τη μέρα να εξελίσσεται καλύτερα από τις υπόλοιπες, μιλώντας με τον Γάλλο, Jean-Eric Vergne θελήσαμε να μάθουμε τι αίσθηση δίνει ένα φετινό μονοθέσιο οδηγώντας το: “Η μονάδα ισχύος έχει πολύ μεγαλύτερη ροπή και οι πίσω τροχοί σπινάρουν πολύ πιο εύκολα οπότε χρειάζεται προσοχή. Μερικές φορές η ανάκτηση ενέργειας είναι τόσο έντονη που αισθάνεσαι σα να έχεις τραβήξει χειρόφρενο. Πλέον δε χρειάζεται να φτάσεις στον κόφτη για ν’ αλλάξεις ταχύτητα αλλά παραμένει το ίδιο σημαντικό να κάνεις την αλλαγή τη σωστή στιγμή. Εννοώ και στο κατάλληλο σημείο στην πίστα και στην ενδεδειγμένη περιοχή στροφών”. Ο νεαρός Ρώσος Daniil Kvyat που μιλά άπταιστα 6 γλώσσες συμπλήρωσε σήμερα μόλις 41 γύρους.

Advertisement

Ο Kimi Raikkonen ολοκλήρωσε τις δοκιμές με τη Ferrari. Ο Φινλανδός νικητής πέρυσι στο Άλμπερτ Παρκ με τη Lotus επιχείρησε προσομοίωση αγώνα όπως έκανε χτες ο Fernando Alonso. Τα κατάφερε και είχε και χρόνο για μερικά πιο γρήγορα περάσματα στο τέλος της ημέρας.

Στη Red Bull έπιασε δουλειά ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel στη θέση του Daniel Ricciardo. Ο 25χρονος Γερμανός δεν είχε την ευκαιρία να συνεχίσει όσα έκανε ο Αυστραλός καθώς η RB10 σήμερα δεν έλεγε να βγει από τα πιτ. Στην πρώτη του προσπάθεια ο Vettel έμεινε στα μισά του γύρου και μετά από 3 ώρες στη δεύτερη προσπάθεια δεν μπόρεσε να βγει καν από το pitlane. Μετέπειτα οι μηχανικοί της Red Bull έκλεισαν τις πόρτες στο γκαράζ και δεν επιχείρησαν άλλη έξοδο. Έτσι ο Vettel σήμερα δεν έκανε ούτε ένα γύρο.

Στη Mercedes μετά από δυο μέρες με κάποια προβλήματα είδαν σήμερα το Nico Rosberg στην τελευταία του μέρα δοκιμών να μένει από μονάδα ισχύος. Ο Γερμανός περίμενε το πρωί υπομονετικά ν’ αλλάξουν οι τεχνικοί τη μονάδα και στο τέλος της ημέρας με την πολύ μαλακή γόμα επιχείρησε έναν γρήγορο γύρο που τον έφερε στο ίδιο επίπεδο με τον Massa.

Η Lotus είχε για πρώτη φορά αυτό το 4ημερο τον Grosjean στο τιμόνι αλλά ο Γάλλος συμπλήρωσε μόλις 33 γύρους. Το πρόβλημα αυτή τη φορά ανέκυψε στο βασικό ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) και δεν υπήρχε χρόνος να διορθωθεί.

Αναλυτικά η κατάταξη της ημέρας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m33.258s 99
2. Nico Rosberg Mercedes 1m33.484s +0.226s 103
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m35.426s +2.168s 87
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.894s +2.636s 88
5. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.113s +2.855s 81
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.205s +2.947s 115
7. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.087s +3.829s 78
8. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m38.083s +4.825s 117
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.166s +8.908s 33
10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 0

 

Οι δοκιμές στο Μπαχρέιν ολοκληρώνονται αύριο και το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Ομάδα 2/3
Red Bull Vettel
Mercedes Rosberg
Ferrari Alonso
Lotus Grosjean
McLaren Button
Force India Hulkenberg
Sauber Sutil
Toro Rosso Vergne
Williams Bottas
Marussia Chilton
Caterham Ericsson

 

Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την πρώτη ημέρα δοκιμών.
Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από τη δεύτερη ημέρα δοκιμών.