Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Αποστολή NewsAuto στο Μπαχρέιν: 2η ημέρα δοκιμών

Ελλάδα 0:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποστολή NewsAuto στο Μπαχρέιν: 2η ημέρα δοκιμών

FORMULA 1

Αποστολή NewsAuto στο Μπαχρέιν: 2η ημέρα δοκιμών

FORMULA 1

Απομένουν πλέον μόλις 14 μέρες για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και ο πυρετός προετοιμασίας στο Μπαχρέιν χτυπάει κόκκινο.

Advertisement
Advertisement


ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί δουλεύουν εδώ πάνω από 18 ώρες τη μέρα ώστε να ολοκληρώσουν το πρόγραμμά τους και σε αρκετές περιπτώσεις αυτό δεν είναι εφικτό. Χαρακτηριστικό του όγκου δουλειάς είναι πως οι κορυφαίες ομάδες έχουν χωρίσει το προσωπικό τους σε δυο βάρδιες. Οι πρώτοι πιάνουν δουλειά τα ξημερώματα, σημειώστε πως το Μπαχρέιν είναι μια ώρα μπροστά από την Ελλάδα ή 3 ώρες μπροστά από την Αγγλία και οι επόμενοι έρχονται στην πίστα με το πέρας των δοκιμών στις 17:30 τοπική ώρα. Αναλαμβάνουν δουλειά αναλύοντας τα δεδομένα και προετοιμάζουν το μονοθέσιο για την επόμενη μέρα, ολοκληρώνουν δε τη δική τους βάρδια λίγο πριν ξημερώσει.

Το Μπαχρέιν παρότι βρίσκεται στον Περσικό κόλπο και μάλιστα σε στρατηγικό σημείο, δεν έχει πετρέλαιο. Είναι όμως δίπλα στη Σαουδική Αραβία και απέναντι από το Ιράν. Οι ντόπιοι προσπαθούν να τραβήξουν τουρισμό στο σύμπλεγμα νησιών που κατοικούν και ένας τρόπος είναι η διοργάνωση αγώνα F1. Η πρώτη φορά που διεξήχθη αγώνας εδώ ήταν το 2004 και φέτος ετοιμάζονται για το πρώτο νυχτερινό GP που είναι προγραμματισμένο για τις 6/4. Εξ όσων είχαμε την ευκαιρία να δούμε χτες το βράδυ, ο φωτισμός της πίστας είναι έτοιμος και λειτουργικός.

Advertisement
Advertisement

Στην πίστα εργάζονται σε μόνιμη βάση 400 άτομα, ενώ αυτές τις μέρες οι δοκιμές της F1, δίνουν δουλειά σε άλλους 600. Εκτιμάται πως για τις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν ταξίδεψαν 3000 άτομα (προσωπικό ομάδων, δημοσιογράφοι, τεχνικοί και θεατές) που φυσικά έμειναν στην περιοχή περισσότερες από 10 μέρες.

Στα πάντοκ το κλίμα είναι υποτονικό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ελέω ζέστης αλλά και δουλειάς. Ο Niki Lauda κυκλοφορεί συνεχώς δίνοντας δουλειά στους φωτογράφους και συνήθως χαμογελάει όπως εδώ στη φωτογραφία με το Paddy Lowe, επικεφαλή του τεχνικού τμήματος της Mercedes.

Advertisement

Χτες το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αρκετή ώρα με τον κορυφαίο Βρετανό μηχανικό που θεωρεί τις φετινές αλλαγές τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες στη σύγχρονη ιστορία της F1.  Για αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη μείνετε συντονισμένοι απλά σημειώστε πως ένα μονοθέσιο φέτος δε θα μπορεί να τερματίσει τον αγώνα αν δε δουλεύει το ERS καθότι το φορτίο καυσίμου (100kg) δεν επαρκεί γι’ αυτή την απόσταση.

Ο Lauda διατηρεί το 10% των μετοχών της Mercedes F1 και ρόλο μη εκτελεστικού αντιπροέδρου.  Σήμερα ο Lewis Hamilton προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας χάνοντας τον έλεγχο της Mercedes στην στροφή Νο 3.  Πολύ σύντομα οι άνθρωποι ασφαλείας της πίστας μετέφεραν την Mercedes στα πιτ, όπου επικράτησε πανικός καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας επ ουδενί θέλουν φωτογραφίες με το μονοθέσιο τους να ίπταται. Αργότερα ο Hamilton επιχείρησε προσομοίωση αγώνα η οποία διεκόπη όταν έμεινε στην πίστα η McLaren του Jenson Button. Ο Βρετανός πάντως συνέχισε γυρίζοντας σταθερά στο 1:41 στην αρχή ενώ μετέπειτα κατέβηκε στο 1:39.5. Σημειώστε πως ο ταχύτερος γύρος αγώνα πέρυσι στο BIC ήταν στο 1:36.9 (Vettel).

Advertisement

Μετά το τέλος των δοκιμών ο Hamilton θέλησε να υποβαθμίσει την υπεροχή της W05και να μετριάσει τις εντυπώσεις – προσδοκίες έχουν δημιουργηθεί: “Δε μπορώ να δεχτώ τον τίτλο του φαβορί από τη στιγμή που όπως βλέπετε υστερούμε ακόμη σε αξιοπιστία, σε ταχύτητα στα πάντα. Δεν το ξέρουμε ότι έχουμε μονοθέσιο νικητή, υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτηματικά. Η Red Bull δεν έχει δείξει ακόμη τη δυναμική της ο Fernando (Alonso) συμπλήρωσε σήμερα 122 γύρους οπότε ο καθένας έχει τη δική του πορεία. Έχουμε ακόμη προβλήματα, όχι συγκεκριμένα αλλά όπως όλοι με τη μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης και τη μονάδα ισχύος. Σήμερα ήταν μια μέτρια μέρα για μένα, τίποτα ιδιαίτερο ελπίζω η τελευταία ημέρα δοκιμών μου μεθαύριο να είναι πιο παραγωγική για μένα“.

Την ίδια στιγμή στο διπλανό γκαράζ, αυτό της Red Bull επικρατεί αναβρασμός. Η RB10 στα χέρια του Daniel Ricciardo το πρωί είχε βγει από τα πιτ μόνο για αναγνωριστικούς γύρους χωρίς να χρονομετρηθεί. Ακούσαμε τον Αυστραλό να λέει χτες πως βρίσκονται πίσω στο πρόγραμμά τους, αλλά είναι σαφές πως η δυναμική υπάρχει στην RB10 και είναι θέμα χρόνου να φανεί όταν λυθούν τα προβλήματα υπερθέρμανσης. Πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρεις ο 25χρονος Αυστραλός σημείωσε χρόνο 1:35.7 δείχνοντας πως ο “ταύρος” έχει την ταχύτητα. Ο αριθμός των γύρων πολύ σύντομα ξεπέρασε τους 40 και τα χαμόγελα άρχισαν να επιστρέφουν στα πιτ των πρωταθλητών.

O Alonso στο pitlane του Sakhir
Φωτογραφία: Studio Colombo/Ferrari

Στη Ferrari τώρα ο Alonso αντικατέστησε τον Kimi Raikkonen πίσω από το τιμόνι της F14T και το πρωί επικέντρωσε την προσοχή του στις εκκινήσεις. Η Ferrari που στο πίσω μέρος της έφερε ορατά σημάδια από την μπογιά αεροπορικού τύπου που χρησιμοποίησαν οι Ιταλοί μηχανικοί για να “δουν” τη ροή αέρα σταματούσε στην έξοδο των πιτ και ο Ισπανός δοκίμαζε διάφορα στυλ εκκίνησης. Σημειώστε πως κατά τη διάρκεια της εκκίνησης σύμφωνα με τους κανονισμούς χρησιμοποιείτε μόνο ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6lt/600PS. Το σύστημα ERS εμπλέκεται μετά την επιλογή της 2ης σχέσης στο κιβώτιο. Αξίζει να τονιστεί πως φέτος τα κιβώτια έχουν στάνταρ 8 γρανάζια και στο Μπαχρέιν η 1η σχέση χρησιμοποιείται μόνο στην εκκίνηση. Επίσης μπορεί ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται απευθείας πάνω στον άξονα του υπερτροφοδότη ανάμεσα στην τουρμπίνα και το συμπιεστή να ρυθμίζει την υστέρηση και την υπερπλήρωση επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας αντίστοιχα τον άξονα, που περιστρέφεται στις 125.000 rpm, υπάρχει όμως για λόγους ασφαλείας και βαλβίδα υπερπλήρωσης (σκάστρα, wastegate). Την εντοπίσαμε ακουστικά, ρωτήσαμε, μάθαμε και αναφέρουμε!

Advertisement

Ο Alonso λίγο πριν την ωριαία μεσημεριανή ανάπαυλα πίεσε τη Ferrari σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της F14 T στο BIC ως τώρα (1:35.634). O Ισπανός βελτίωσε κατά 9 δέκατα την επίδοση που είχε πετύχει το πρώτο 4ημερο δοκιμών. Κατά τη διάρκεια του ελαφρού μεσημεριανού γεύματος ο Ισπανός είχε την ευκαιρία να φωτογραφηθεί με θαυμαστές του και να μοιράσει αυτόγραφα μπροστά από το χώρο φιλοξενίας της Ferrari.

Γύρω στις τέσσερις το απόγευμα ώρα τοπική ήταν προγραμματισμένη μια συγκέντρωση των πιλότων της F1, που δεν οδηγούν σήμερα, για να υπογράψουν αυτόγραφα στην είσοδο των πάντοκ. Μαζεύτηκε αρκετός κόσμος, οι πιο δημοφιλείς πιλότοι ήταν ο Kevin Magnussen της McLaren και ο Romain Grosjean της Lotus. Αρκετά αυτόγραφα και για τον Kamui Kobayashi της Caterham. Ο Nico Rosberg είχε προγραμματίσει να εμφανιστεί μόνος του 45 λεπτά αργότερα, ενώ δεν υπήρχε πιλότος από τις Ferrari και Red Bull.

Αναλυτικά οι χρόνοι της δεύτερης ημέρας δοκιμών στο Μπαχρέιν:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m35.570s 108
2. Fernando Alonso Ferrari 1m35.634s +0.064s 122
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.743s +0.173s 66
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m36.507s +0.937s 103
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.901s +1.331s 52
6. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.092s +2.522s 75
7. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.041s +3.471s 89
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m39.636s +4.066s 61
9. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.976s +4.406s 106
10. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m41.613s +6.043s 31
11. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m42.516s +6.946s 55

 

Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα στην κορυφή ο Perez
Φωτογραφία: Sahara Force India

Οι δοκιμές στο Μπαχρέιν συνεχίζονται μέχρι την Κυριακή και το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Ομάδα 1/3 2/3
Red Bull Vettel Vettel
Mercedes Hamilton Rosberg
Ferrari Raikkonen Alonso
Lotus Grosjean Grosjean
McLaren Magnussen Button
Force India Hulkenberg Hulkenberg
Sauber Gutierrez Sutil
Toro Rosso Kvyat Vergne
Williams Massa Bottas
Marussia Bianchi Chilton
Caterham Kobayashi Ericsson

 

Καθημερινά οι δοκιμές θα αρχίζουν στις 08:00 και θα ολοκληρώνονται στις 16:00 ώρα Ελλάδας. Μείνετε συντονισμένοι στο NewsAuto για καθημερινές ανταποκρίσεις του Τάκη Πουρναράκη από το “Στολίδι του Κόλπου”.

Πατώντας εδώ μπορείτε τα διαβάσετε το ρεπορτάζ από την πρώτη ημέρα δοκιμών.