Αποστολή Μπαχρέιν: 1η ημέρα δοκιμών
FORMULA 1Αποστολή Μπαχρέιν: 1η ημέρα δοκιμών
FORMULA 1Το BIC (Bahrain International Circuit) μας υποδέχτηκε με μια εντυπωσιακή καλοκαιρία που σίγουρα φτιάχνει τη διάθεση.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΧΡΕΪΝ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
WHAT CAR
Το Μπαχρέιν είναι ένα σύμπλεγμα 33 νησιών στον Περσικό Κόλπο που εκτείνονται από την ανατολική ακτή της Σαουδικής Αραβίας μέχρι το Κατάρ. Η λέξη “Μπαχρέιν” είναι Αραβική και περιγράφει δυο πηγές νερού μια γλυκού που αναβλύζει στην περιοχή και μια αλμυρού, που περιβάλλει την περιοχή (θάλασσα).
Φτάσαμε εδώ σχετικά εύκολα, μέσω Κατάρ, και μετά από τις χρονοβόρες τυπικές διαδικασίες στο τελωνείο βρεθήκαμε στο ξενοδοχείο δίπλα στην πίστα. Η διακύμανση της θερμοκρασίας από τη νύχτα στη μέρα είναι από τους 18 βαθμούς Κελσίου στους 25 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς είναι μια πολύ καλή εποχή για να ζει κανείς στην έρημο με σταθερές σχεδόν ιδανικές καιρικές συνθήκες. Αυτές πιθανότατα ήταν και το σημαντικότερο κίνητρο για τις ομάδες της F1, ώστε να βρεθούν αυτή την εποχή στον Περσικό Κόλπο για τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Σήμερα η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε μια διακύμανση από 37 – 41 βαθμούς Κελσίου. Το 4ημερο που ξεκίνησε σήμερα είναι το τελευταίο πριν από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία στις 16 Μαρτίου.
Μέχρι τώρα στις προηγούμενες δοκιμές έχει φανεί μια ξεκάθαρη υπεροχή της Mercedes αλλά και των ομάδων που χρησιμοποιούν τη μονάδα ισχύος της Γερμανικής εταιρείας (McLaren, Force India, Williams) τόσο στο ρυθμό όσο και στην αξιοπιστία. Αυτό δε φαίνεται ν’ αλλάζει σήμερα πρώτη μέρα της τελευταίας περιόδου δοκιμών όπου ο Nico Rosberg το πρωί συμπλήρωσε πίσω από το τιμόνι της W05 πάνω από 60 γύρους.
Η πρώτη εντύπωση από την πρώτη επαφή με τα φετινά μονοθέσια είναι ο ήχος ή για να ακριβολογούμε η απουσία του. Οι πωλητές ωτοασπίδων στις πίστες της F1, ανά τον κόσμο δεν έχουν πλέον αντικείμενο. Τα νέα μονοθέσια δεν προκαλούν κανέναν πόνο στα αυτιά ενώ περνούν από δίπλα σου. Στεκόμουν δίπλα στη McLaren (σ.σ: πίσω από το φράκτη) όταν ο Kevin Magnussen έκανε εκκίνηση από στάση στην έξοδο του pitlane. Δε χρειάστηκε καν να καλύψω τα αυτιά μου όταν μέχρι πέρυσι αυτό δεν επαρκούσε. Επιπλέον δεν τρέμει το έδαφος λες και γίνεται μικρός σεισμός. Πέραν τούτου τα φετινά μονοθέσια δείχνουν άσχημα και στην πραγματικότητα εκτός από τις φωτογραφίες. Η σκέψη αυτή αναπήδησε με ορμή στο μυαλό μου βλέποντας τη Force India στα χέρια του Sergio Perez, ο Μεξικάνος με χρόνος 1:35.290 ήταν ταχύτερος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας. Οι ομάδες σήμερα συμπλήρωσαν περισσότερους γύρους από κάθε άλλη μέρα δοκιμών, ενδεικτικό πως είχαμε μόλις 3 κόκκινες σημαίες.
Στη Red Bull τα πράγματα ήταν σίγουρα καλύτερα σήμερα, ο Daniel Ricciardo βελτίωσε κατά 2 sec το χρόνο που είχε πετύχει το προηγούμενο 4ημερο στην πίστα και ήταν ο κορυφαίος της ομάδας. Όμως προβλήματα απαγωγής θερμότητας συνέχισαν να καθυστερούν τη δουλειά των μηχανικών της ομάδας. O Ricciardo ήταν υποχρεωμένος κάθε φορά που πίεζε το μονοθέσιο σε γρήγορο ρυθμό να επιστρέψει στα πιτ ώστε να μπορέσουν οι μηχανικοί να βγάλουν το πίσω κάλυμμα για να κρυώσει η μονάδα ισχύος της Renault. To πρόβλημα δεν είναι στην Renault αλλά στη ροή αέρα γύρω από την RB10 και την απαγωγή θερμότητας που προσφέρει η διαμόρφωσή της. Ο 25χρονος Αυστραλός περιορίστηκε τελικά σε 32 γύρους, όλους το πρωί χωρίς να χάσει το κέφι του. Νωρίς το απόγευμα και πριν τις καθιερωμένες συνεντεύξεις έκοβε βόλτες ενώ βρήκε χρόνο ακόμη και για προωθητική ενέργεια της ομάδας.
Μετά το τέλος των δοκιμών ακούσαμε το Ricciardo να λέει προς τους δημοσιογράφους που τον περικύκλωσαν: “Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει από τη Χερέθ και τώρα κάνουμε πράγματα της προηγούμενης βδομάδας. Σίγουρα δεν είμαστε στο σημείο που θα θέλαμε στο πρόγραμμά μας. Απ’ έξω το μόνο που βλέπετε εσείς είναι οι χρόνοι των γύρων και ο αριθμός τους. Εμείς όμως ξέρουμε που βρισκόμαστε από πλευράς απόδοσης και τι ζητάμε κάθε φορά από το μονοθέσιο, έχουμε ακόμη αυτοπεποίθηση ότι θα καταφέρουμε να παρουσιαστούμε ανταγωνιστικοί. Είναι δύσκολο να πει κανείς τι θα γίνει προφανώς δε θα κυριαρχήσουμε στη Μελβούρνη όπως πέρυσι αλλά είναι νωρίς για να πει κανείς οτιδήποτε. Το πρωί δείχναμε πολύ καλά και κάναμε ένα βήμα όσον αφορά στην ισχύ. Θέλω να κάνουμε πολλούς γύρους αυτή τη βδομάδα ώστε να φτάσουμε στη Μελβούρνη με σιγουριά για τον εαυτό μας“.
Στη Ferrari τώρα είναι σίγουρο πως δεν είναι ευχαριστημένοι από τη σημερινή μέρα. Ο Kimi Raikkonen έμεινε πάνω από 3 ώρες άπραγος το μεσημέρι αλλά κατάφερε προς το τέλος της ημέρας να δείξει την ταχύτητα της F14T. Μετά το τέλος των δοκιμών είχαμε την ευκαιρία να τον δούμε από κοντά, το Raikkonen ο οποίος απαντώντας σε ερώτησή μας για το τι σχεδιάζει για την τελευταία μέρα δοκιμών (σ.σ: Σάββατο) πριν μπει στο αεροπλάνο για Αυστραλία ήταν ξεκάθαρος: “Θα προσπαθήσουμε να διανύσουμε την απόσταση ενός αγώνα. Δεν έχω καν προσπαθήσει ακόμη να το κάνω. Νομίζω το έκανε ο Φερνάντο οπότε ελπίζω να τα καταφέρω και να δούμε που πραγματικά βρισκόμαστε. Εκτός αυτού σήμερα δεν ξεφύγαμε από τα συνηθισμένα, δοκιμάσαμε κάποια πράγματα, μάθαμε κάποια άλλα. Προφανώς οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο είναι αναβαθμίσεις αλλιώς δε θα τις κάναμε. Στο πρώτο αγώνα θα φανεί που βρισκόμαστε. Να είστε σίγουροι πως αν ο στόχος μας ήταν να κάνουμε 100 γύρους σήμερα θα τους κάναμε. Είχαμε άλλα στο πρόγραμμα ώστε να μάθουμε κάποια πράγματα καθώς κατά τη διάρκεια του τριημέρου αγώνα δεν μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Έχω μια εικόνα τι πρέπει να κάνουμε και δεν ανησυχώ…“.
Εντυπωσιάζει ο αριθμός των γύρων που πέτυχαν οι Magnussen και Valtteri Bottas με τις McLaren και Williams αντίστοιχα. Σημειώστε πως στην πίστα του BIC ένας αγώνας διαρκεί 57 γύρους και οι δυο νεαροί πιλότοι έκαναν σχεδόν τους διπλάσιους αμφότεροι με μονάδα ισχύος Mercedes.
Στη Lotus αναγκάστηκαν να ολοκληρώσουν νωρίτερα το πρόγραμμα σε μια μέρα με αρκετά προβλήματα. Ο Maldonado συμπλήρωσε μόνο 31 γύρους και παρέμεινε θεατής το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας καθώς οι μηχανικοί του προσπαθούσαν να λύσουν το πρόβλημα που προέκυψε στην εξάτμιση. Τελικά προχώρησαν σε αντικατάσταση όπως και των παρακείμενων μηχανικών μερών. Για τη Βρετανική ομάδα είναι μόλις το δεύτερο τετραήμερο δοκιμών που συμμετέχει και είναι βέβαιο πως έχουν αρκετό έδαφος να καλύψουν.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m35.290s | 105 |
2. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m36.184s +0.894s | 128 |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.432s +1.142s | 54 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m36.624s +1.334s | 89 |
5. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m37.700s +2.410s | 89 |
6. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m37.825s +2.535s | 109 |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m37.908s +2.618s | 39 |
8. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m38.610s +3.320s | 44 |
9. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m39.242s +3.952s | 55 |
10. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1m40.599s +5.309s | 31 |
11. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1m42.285s +6.995s | 19 |
Οι δοκιμές στο Μπαχρέιν συνεχίζονται μέχρι την Κυριακή και το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Ομάδα | 28/2 | 1/3 | 2/3 |
Red Bull | Ricciardo | Vettel | Vettel |
Mercedes | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Ferrari | Alonso | Raikkonen | Alonso |
Lotus | Maldonado | Grosjean | Grosjean |
McLaren | Button | Magnussen | Button |
Force India | Perez | Hulkenberg | Hulkenberg |
Sauber | Gutierrez | Gutierrez | Sutil |
Toro Rosso | Vergne | Kvyat | Vergne |
Williams | Massa | Massa | Bottas |
Marussia | Bianchi | Bianchi | Chilton |
Caterham | Ericsson | Kobayashi | Ericsson |
Καθημερινά οι δοκιμές θα αρχίζουν στις 08:00 και θα ολοκληρώνονται στις 16:00 ώρα Ελλάδας. Μείνετε συντονισμένοι στο NewsAuto για καθημερινές ανταποκρίσεις του Τάκη Πουρναράκη από το “Στολίδι του Κόλπου”.