FORMULA 1

Alpine: Αφήνει τις PU της Renault;

Ελλάδα 8:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Alpine: Αφήνει τις PU της Renault;

FORMULA 1

Alpine: Αφήνει τις PU της Renault;

FORMULA 1

Σύμφωνα με τον διεθνή τύπο η γαλλική ομάδα βρίσκεται σε συζητήσεις με ανταγωνιστές της για την εξασφάλιση πελατειακής συμφωνίας από το 2026.

Advertisement
Advertisement

Η μεγάλη αλλαγή κανονισμών στις PU του 2026 έχει σημάνει τον συναγερμό στο γαλλικό στρατόπεδο. Μπορεί η Alpine να είναι θυγατρική της Renault και κατά συνέπεια να προμηθευόταν ανέκαθεν τις PU της από το Βιρί-Σατιγιόν. Ωστόσο η πρόσφατη ιστορία της ομάδας δεν γεμίζει με αισιοδοξία τους ανθρώπους της.

Η Alpine είναι η λιγότερο ανταγωνιστική από τις εργοστασιακές ομάδες του πρωταθλήματος. Τα προβλήματα που την έχουν οδηγήσει στην κατάσταση είναι πολλαπλά και σε διάφορους τομείς. Από τον κακό αρχικό σχεδιασμό του σασί για το 2022 και την επιλογή του οδηγικού δίδυμου μέχρι την απόδοση της PU, ο επικεφαλής της Alpine, Μπρούνο Φαμίν έχει… πολλές φωτιές να σβήσει.

Στον τομέα του σασί η ομάδα έχει ποντάρει πολλά επάνω στην πρόσληψη του Νταβίντ Σάντσεζ. Η κατάσταση στους οδηγούς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη, καθώς το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής είναι ότι ο Οκόν δεν θα τρέχει του χρόνου για την Alpine.

Advertisement
Advertisement

Τι θα κάνει, όμως, η γαλλική ομάδα με τις PU της για το 2026; Σύμφωνα με το motorsport.com ο Φαμίν εξετάζει μία επιλογή η οποία θα εκπλήξει πολλούς στον χώρο. Ο επικεφαλής της Alpine σκέφτεται να αφήσει τις PU της Renault και να κάνει συμφωνία με μία εκ των RB Powertrains, Mercedes, Ferrari ή Honda για τις μονάδες ισχύος του 2026!

Παραδοχή

Η ελλιπής ισχύ της γαλλικής PU ήταν ένας από τους σημαντικότερους λόγους της χαμηλής ανταγωνιστικότητας των Alpine τα τελευταία χρόνια. Μπορεί το να στραφεί η Alpine σε ανταγωνιστή της Renault για PU να συνιστά ένα πλήγμα στο πρεστίζ της. Ωστόσο μπορεί να αποδειχθεί και ως μία εξαιρετικά επιτυχημένη επιλογή εάν -όπως διαφαίνεται- η εξέλιξη της νέας μονάδας ισχύος των Γάλλων δεν είναι ικανοποιητική.

Και αυτό δεν το γράφουμε μόνο εμείς. Ο ίδιος ο CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο έχει κάνει αυτήν την παραδοχή. «Από το ξεκίνημα της νέας υβριδικής εποχής (2014) στην F1, οι μονάδες ισχύος μας δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα» έχει δηλώσει ο Ντε Μέο στο Autocar.

Advertisement

«Ακόμη και η PU που εξελίξαμε το 2021 μειονεκτεί κατά 2 έως 5 δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Και φέτος είχαμε και κακό σασί. Απέχουμε περί το 1,5 δευτερόλεπτο από εκεί που έπρεπε να είμαστε» συμπλήρωσε.

Alpine-Honda;

Το ερώτημα είναι ποιες μονάδες ισχύος θα μπορούσε να πάρει η Alpine. Το πρώτο όνομα που έρχεται στο μυαλό είναι εκείνο της RB Powertrains. Η Renault έχει συνεργαστεί επιτυχημένα με την Red Bull στο παρελθόν. Μόνο που τότε οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι. Το σασί ήταν της Red Bull και οι κινητήρες της Renault.

Advertisement

Βέβαια ο Κρίστιαν Χόρνερ έχει δηλώσει ότι δεν θα επιθυμούσε από τόσο νωρίς η RB Powertrains να προμηθεύει και τρίτη ομάδα έπειτα από τις Red Bull και RBF1. Από την άλλη η Mercedes προμηθεύει με PU ήδη τρεις άλλες ομάδες πέραν της εργοστασιακής της.

Για το 2026, όμως, η Aston Martin έχει κλείσει με την Honda. Κατά συνέπεια θα μπορούσε η Alpine να πάρει τη θέση της στο γερμανικό στρατόπεδο. Τέλος υπάρχει και η επιλογή της Honda καθώς οι Ιάπωνες θα έχουν μόνο μία ομάδα για το 2026.

Σε περίπτωση που η Alpine δεν μπορέσει να κλείσει συμφωνία με κάποιον κατασκευαστή μόνη της, τότε οι κανονισμοί προβλέπουν ότι η F1 θα παρέμβει υποχρεώνοντας έναν εξ αυτών να προμηθεύσει την ομάδα. Και σε αυτήν την περίπτωση πιθανότερη υποψήφια είναι η Honda, καθώς δεν έχει κλείσει με δεύτερη ομάδα για το 2026.

Advertisement