Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ποιες χώρες δεν δίνουν κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού; Η Ελλάδα;

Ελλάδα 9:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιες χώρες δεν δίνουν κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού; Η Ελλάδα;

Mobility

Ποιες χώρες δεν δίνουν κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού; Η Ελλάδα;

Mobility

Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ προσπαθούν να γεφυρώσουν τη διαφορά στις τιμές των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων, μέσω της παροχής κρατικών επιδοτήσεων. Βρίσκεται η Ελλάδα ανάμεσα σε αυτές;

Advertisement
Advertisement

Μετά και την επίσημη πρόταση της Κομισιόν για κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένα-ένα τα μέλη της ΕΕ προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, όπου τα ηλεκτρικά θα βρίσκονται στο προσκήνιο.

Για την αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων με καινούρια που δεν θα εκπέμπουν ρύπους, πολλές κυβερνήσεις παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα κινήτρων, άμεσων και έμμεσων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ελλάδα που εδώ και πολλούς μήνες υλοποιεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», διευκολύνοντας την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος μέσω της παροχής κρατικής επιδότησης (οικολογικό bonus).

Advertisement
Advertisement

Στον αντίποδα, από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εν έτει 2021 υπάρχουν 10 κράτη-μέλη που δεν παρέχουν χείρα βοηθείας στους οδηγούς μέσω ενός bonus το οποίο θα μετρίαζε καθοριστικά το οικονομικό φορτίο μιας μέσης οικογένειας.

Αυτές οι χώρες, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Δανία, η Εσθονία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Σλοβακία.

Advertisement

Οι πολίτες αυτών των χωρών, λοιπόν, υποχρεούνται να σηκώσουν μόνοι τους όλο το βάρος της αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος, μολονότι οι τιμή των συγκεκριμένου τύπου οχημάτων είναι –κατά κανόνα – πολύ υψηλότερη από εκείνη ενός συμβατικού.

Όσον αφορά τις χώρες που παρουσιάζονται πιο… γενναιόδωρες στην παροχή κινήτρων, η Κροατία προσφέρει επιδότηση ύψους 9.333 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού και 5.333 ευρώ για την αγορά pug-in υβριδικού, την ίδια ώρα που στη Γαλλία προσφέρεται bonus έως 7.000 ευρώ για αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 κάτω από 20 γρ./χλμ.

Advertisement

Σημαντική διευκόλυνση παρέχει και η Γερμανία, η οποία – μέχρι το τέλος του 2021 – επιδοτεί την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών και υδρογόνου με έως και 9.000 ευρώ, εφόσον η αξία προ φόρων είναι έως και 40.0000 ευρώ.

Τι κίνητρα προσφέρει η Ελλάδα;

Στη χώρα μας για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με Λιανική Τιμή Προ Φόρων έως 30.000 ευρώ, παρέχεται οικολογικό bonus 20% επί της ΛΤΠΦ, με μέγιστο καταβαλλόμενο ποσό τις 6.000 ευρώ.

Για οχήματα με  Λιανική Τιμή Προ Φόρων από 30.001 έως 50.000 ευρώ προσφέρεται έκπτωση 15% επί της ΛΠΤΦ, με μέγιστο ποσό πάλι τις 6.000 ευρώ.

Advertisement

Η απόσυρση παλαιού οχήματος επιβραβεύεται με ποσό ίσο με 1.000 ευρώ.

Για plug-in υβριδικά οχήματα και εκπομπών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ. με ΛΤΠΦ έως 50.000 ευρώ, το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 15% επί της ΛΤΠΦ, με μέγιστο ποσό τις 5.500 ευρώ και 8.000 ευρώ, εφόσον αθροιστεί το ποσό της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιού οχήματος ύψους 2.500 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η παρούσα έρευνα του ACEA αφορά αποκλειστικά την παροχή κρατικών επιδοτήσεων και όχι άλλου είδους κινήτρων όπως είναι η απαλλαγή φόρου.

Τα αναλυτικά κίνητρα κάθε χώρας παρουσιάζονται ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά 7 στα 10 αυτοκίνητα σε διαγωνισμό του Δημοσίου
Ηλεκτρικά: Πως μειώνεται η κατανάλωση το χειμώνα
Κινούμαι Ηλεκτρικά: «Πρωταθλητές» τα ηλεκτρικά ποδήλατα!