Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Φρένο στα ηλεκτρικά, γκάζι στα υβριδικά

Ελλάδα 0:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Φρένο στα ηλεκτρικά, γκάζι στα υβριδικά

Mobility

Φρένο στα ηλεκτρικά, γκάζι στα υβριδικά

Mobility

Οι εταιρείες συναγωνίζονταν για το ποια θα καταφέρει να γίνει πρώτη κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως, τα πλάνα τους φαίνεται να μεταβάλλονται.

Advertisement
Advertisement

Από τις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε βιώσαμε μια φρενήρη τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να αποδείξουν ότι νοιάζονται για την προστασία του περιβάλλοντος και μια σχεδόν εναγώνια προσπάθεια να συμμορφωθούν με τις σχετικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκπρόσωποι από σχεδόν όλες τις εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου και των ΗΠΑ δήλωναν ότι ως το 2030 θα έχουν μεταστραφεί στην ηλεκτροκίνηση και ότι τότε όλα τα καινούργια μοντέλα τους θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Όμως, πλέον, όλο και συχνότερα γίνεται γνωστό ότι αναβάλλεται προς το μέλλον το χρονικό ορόσημο και ότι θα συνεχίσουν να εξελίσσουν τους θερμικούς κινητήρες και να διαθέτουν τα μοντέλα τους με αυτούς και στην επόμενη δεκαετία.

Advertisement
Advertisement

Πρόσφατα, στελέχη της Ford και της Volkswagen ανακοίνωσαν ότι αναπροσαρμόζουν το χρονοδιάγραμμα και το κάνουν να είναι πιο ρεαλιστικό. Σε ό,τι αφορά στην πρώτη, ο Μάρτιν Ζάντερ, Γενικός Διευθυντής της Ford Model e Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Werke GmbH, δήλωσε σχετικά: «Εάν δούμε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα Plug-in Hybrid αυτοκίνητα, π.χ., θα συνεχίσουμε να τα διαθέτουμε (και μετά το 2030).

«Δεν πρόκειται να βρεθούμε στη θέση να πληρώνουμε πρόστιμα (για την υπέρβαση του ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα). Επίσης, δεν πρόκειται να πουλάμε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μεγάλη οικονομική ζημιά για εμάς μόνο και μόνο για να αγοράζουμε δικαιώματα ρύπων. Η μόνη λύση είναι να διαθέτουμε τα αυτοκίνητά μας με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε χώρες που δεν υπάρχει θέμα».

Δήλωση με το ίδιο περιεχόμενο έκανε και ο Τόμας Σέφερ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen. Αναφερόμενος στα σχέδια της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση είπε: «Πλέον, οι πελάτες θέλουν οχήματα με κινητήρα διάταξης Plug-in Hybrid, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στην Κίνα και στις ΗΠΑ. Τώρα, πρέπει να σκεφτούμε περισσότερο πώς να κάνουμε αυτά τα οχήματα πιο αποδοτικά; Πώς το θα καταφέρουμε; Αυτό συμβαίνει τώρα», κατέληξε.

Advertisement

Θυμίζουμε ότι από τις αρχές του χρόνου που διανύουμε οι πωλήσεις των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχουν μειωθεί εξαιτίας της κατάργησης ή του περιορισμού των κρατικών επιχορηγήσεων γι’ αυτόν τον σκοπό. Αντιθέτως, αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα τεχνολογίας Plug-in Hybrid.

Στη Ford, είχαν αποφασίσει να επιταχύνουν τη μετάβασή τους προς την ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, κατήργησαν μοντέλα όπως το Fiesta, το Focus ή το Mondeo προς χάριν νέων ηλεκτροκίνητων, όπως το Explorer ή το ηλεκτρικό Puma.

Advertisement

Στη Volkswagen, αναθεώρησαν την επιχειρηματική στρατηγική τους αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση έπειτα από τη μείωση των πωλήσεων στα αντίστοιχα μοντέλα της. Έτσι, ματαίωσαν τα σχέδια και την επένδυση δύο δισεκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή στη Γερμανία ενός καινούργιου εργοστασίου της εταιρείας στο οποίο θα παράγονταν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.

Επίσης, τo αρχικό χρονοδιάγραμμα και τα σχέδιά του για την ηλεκτροκίνηση αναθεώρησε και ο Όμιλος Mercedes-Benz έπειτα από τις λιγότερες του αναμενόμενου πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων του. Όπως ανακοινώθηκε, θα συνεχίσει να πουλά αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το αρχικό χρονικό ορόσημο του 2030.